A mérleg és annak a két serpenyője
Szöveges ítélet
A feleségemnek és a lányomnak tetszett nagyon az autó, ezért vettük meg. Szerethető autó lett volna, ha nem a franciák dobták volna össze, hanem pl. a japánok. Bár akkor ezzel a felszereltséggel biztos jóval 4 millió felett lenne... Sajnos már 7 havi használat után ott tartottunk, hogy meg kell tőle szabadulni, mert ha már akkor ennyi hibája van, akkor mi lesz késöbb, amikor már nincs rajta garancia... Egy éves korában ment is cserére.
Ennyi extrával ilyen kategóriájú autót mást nem lehet venni, és ezért bizonyos mértékig szerethető lehetett volna, ez a mérleg egyik serpenyője. A másik serpenyőben a megbizhatatlanság és a régi Dacia minőségét idéző alkatrészigény van. A fogyasztása nem el írás, ennyi a vegyes /általában országúti/ fogyasztása, igaz nagyrészt "öreguras", "öregasszonyos" vezetés mellett.
Utólag, a jelenlegi autómból nézve, nagyon szerethető lehetett volna a plüss ülése, a kényelmes (azaz nem túlkeményített) futóműve, de nem hiszem, hogy akárcsak egy percig is tudtam volna tiszta szívből szeretni a későbbiekben, arról nem beszélve, hogy minden hosszabb út előtt azon agyalni, hogy hazahoz-e az út végén?
Hibalista
- 1 hónapos korában aksija meghalt, az autó nem indult, ezért assistance, majd aksicsere annak ellenére, hogy a gépkocsi átadásánál, a nullreviziónál észrevették, hogy az aksi fél éves, ezért egy új zseléset tettek bele! - 2 hónapos korában a jobb első ajtón lévő díszcsík, valamint a jobb oldali gumi tetősín fekete takaró műanyagja levált, ragasztással orvosolták. Ezek a nálam töltött egy év alatt még párszor előfordultak, volt hogy garanciába új fényezett oldallecet tettek rá. - A két hátsó hangszóró torzított és recsegett, megnézték és közölték, hogy ugyanilyet tudnak csak rendelni, ezért érdemesebb saját magamnak venni bele márkásat... - 3-4 hónapos korában, 5.000. km-nél tolatáskor olyan hangot adott ki a fék, mintha fém a fémen fogna /utána már lassú haladáskor elöremenetben is/. Ráadásul koppant is valami ilyenkor. Első körben azt mondták, hogy a teljes hátsó féket cserélik, majd végül a hátsó féknyerget, nyeregtartót és a hátsó csapágyakat cserélték (szervízvezető szerint ez a móka 620.000.- os garanciális javítás volt, és még azt mondta, ezek a dolgok 5-6000 km-t bírnak...). - 10.000. Km környékén ismét előjöttek a hangok hátulról, de akkor már elől is búgott a csapágy rendesen. - A klima nem mindig kapcsolt be mínusz foknál, amikor az első ablakfütést bekapcsolásakor, csak az Auto felirat jelent meg, vagy a változatosság kedvéért automata klíma módban manuálisan működött csak (de legalább működött:D) - Ezen kívül időnként azt jelezte ki a belső olajszintjelző, hogy nincs olaj az autóban, a Jég veszély jelzés mínuszban nem jelent meg, illetve a hőmérsékletet sem írta ki /villogtatva/ csak 0 és +3 fok között. - Ugyancsak 10.000. km környékén indítás után a motor pár másodpercig kerepelve járt, ami a jellemzője a hidrotőke meghibásodásának, ezért ez volt az utolsó csepp a pohárba, és eldöntöttem, hogy az első adandó alkalommal csere lesz a francia ipar remekének a sorsa. - Ráadásul többször azt vettem észre /havas uton/, hogy az ABS sem mindig müködik amikor kellene, a vészfékasszisztenst és a vészvillogókat nem sikerült vészfékezéskor müködésre bírni, pedig több esetben kellett volna müködnie az országúti kamikáze soförök miatt... - Az automata ablaktörlő ugyancsak a vicc kategóriája volt. 2-3 törlésig bírt normálisan működni, utána minden esetben átváltott monszun fokozatra, azaz úgy törölt amíg ki nem kapcsoltam, mintha zivatarban haladnék (még csöpögő esőnél is). - A tolatóradarja egyszer csipogóüzembe helyezte magát minden előzmény nélkül (semmi nem volt mögötte 50 méteres területen), egyszer pedig néma maradt tolatás közben, kis híján lezúztam a hátát miatta. - Téli-nyári kerékcserénél még az emelőn leszakadt a könnyűfém felni lopásgátló anyája (pedig ott még nem nyomatékból húz az ember rajta...), a szervizben azt mondták, hogy direkt van gyengítve a csavar feje (kb. fél centis felületen kapcsolódott a menetes részhez), hogy felnilopáskor ne tudják leszedni. Hát nekem kerékcserekor sima felcsavarás során beletört. - Persze az alul méretezett anyagok nem képeznek garanciális hibát, ezért nekem kellett fizetnem a kerékcsavar kiszabadítását (mellékesen meg is karcolták a munka során a felnit) és az új kerékcsavar árát. - Azt már csak külön említem meg, hogy miután az első hetekben kétszer vágtam el az ujjamat az ajtózsebbe benyúlva, magam végeztem el az ott hagyott éles sorják finomra csiszolását, hogy több vér ne tapadjon az autóhoz.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Gerencsér SzombathelyKorrektek mindenben megpróbálták segiteni az embert, látszott, hogy tisztában vannak az általuk forgalmazott autók szervizigényeivel, ezért nem akartak magyarázkodva elküldeni, ha baj volt a géppel.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kia Rio | Következő autója? | ufo Honda Civic |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
