A kis unaloműző
Szöveges ítélet
0 km-rel került hozzám, én raktam bele az eddigieket és még fogom is a többit. 1.1-es motor nem tud sokat, városba elég, fiatal párnak, ha nyugisabbak városon kívülre is. Tehát nekem, nekünk megfelel. Előzni csak lendületből szabad vele. Lehet "erőből" is, de úgy az izgalmak hatványozódnak és a fogyasztás is. Nekem megfelel egyelőre, amit tud. Nem hajtom szét (sem városban sem kívül), így a fogyasztás is megáll 5L-ben. Pakolni tudni kell. Csomagtartóba két személynek egy hétre éppen elég, többnek kevés. Lehajtva az üléseket is viszont okozhat meglepetést mi mindent "elnyel". Első két évben mentem vele többet, utána már max évi 15-20 ezret. Olajat, szűrőket 10 ezrenként cserélem, gyertyát 40 ezrenként. Szerintem egyes hibáknak nem feltétlenül kellene a megjelölt korban és km-nél jelentkezni (bár ez inkább a tömeggyártás apropója, ami a franciáknál nem túl nagy igényű munkát jelent), ezért illetve a márka alkatrész árai miatt tartom valamivel költségesebbnek valamint közepesen megbízhatónak. Sokat használom napi rendszerességgel, utóbbi években havi 2-3000 km-el, ezért rosszul esett, mikor legutóbb lerobbant (eddig ilyet nem tett), de hát az sosem jön jól. Azóta még háromszor robbant le egy hónapban és még nincs meg a hiba oka. Ez viszont már aggasztó.
Amit viszont nem szeretek benne az a "bunker" jellege belülről. Az 'A' oszlop sokat takar, illetve, ha ül is mellettem vk már csak periszkóppal lehet kilátni. Ezzel ellentétben a lehajtható szemellenző semmit nem takar. Nem sikerült még úgy mennem napsütésben, hogyha kellett, akkor funkcióját betöltse.
Alsó-közép francia gép, így tudom mire számíthatok, ezért összességében eddig meg vagyok elégedve vele, remélem így is marad.
Hibalista
- 1. év: 45'000 km-nél kipufogó cső a dob előtt kettérepedt, - 1.-2. év: 70'000 km-nél szíjfeszítő, vízpumpa, bal bajuszkapcsoló kontakt hiba-csere, - 3. év: 100'000 km-nél fékbetétek elöl - 5. év: 125'000 km-nél jobb első spirálrugó eltört álló helyben, toronycsapágyak cseréje, plusz kerékjeladó csere, - 5. év: 145'000 km-nél egyszer csak nem indult, diag., átnézés, cserélgetés, indult, ment pár 100 km-t, aztán ugyancsak nem indult, néhány lerobbanás itt-ott és a hiba oka még nincs meg. Folyt köv. - Ezek közben mindkét oldali stabilizátorok évenként, félévenként cserére szorultak, a jobb oldali lengéscsillapító cserés lett, ezek a "jó" utaknak köszönhetőek. H7-es izzók 4-6 hónapos rendszerességgel cserélendők. Illetve 100 ezer fölött a szervó gondolt egyet és rövid időre megszünt, aztán visszajött, ez 2x fordult elő.
Ide hordtam szervizbe
magán
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.3/10) |
