két dolgot nem szeret: a nedvességet, illetve a szárazságot
Szöveges ítélet
Korábban, amikor egy kétezer köbcentis, benzines, turbós, automata váltós kabrió Saab-ot vezettem, naponta álmodoztam egy olyan járműről, amely maximum 1 dl benzint fogyaszt száz kilométeren, hogy kompenzáljam az addig elégetett ordenáré összegeket életemben. Sajnos ilyet nem találtam, de azért a cél maradt a legkevesebbet fogyasztó, megfizethető áru autó előkerítése, így esett a választás a C2-re.
Olcsó autó, diesel tüzelőanyag ellátó rendszere megbízható, lendkereke egytömegű, szóval a dízelekre jellemző drága szervizköltségektől nem kellett már előre remegni. Nézegettem a hirdetéseket, melyek 5-600 ezer forinttól kínálták a Citroën eme típusát, és akkor egyszer csak feltűnt a képernyőn a fekete álom, 319.000.- forintért: Citroen C2 1.4HDI 6 évesen, 4 légzsákkal, elektromos ablakokkal és tükrökkel, klímával, fedélzeti komputerrel. A szinte félár oka: hibás váltó, minden elemen sérülés és undormány belső tér. Na mindegy - gondoltam magamban, hiszen autóalkatrész gyártó és kereskedő cégnél dolgozom - majd megszerzem én az alkatrészeket ingyen mintaként, a váltóhiba meg lehet, hogy csak kuplunghiba, és akkor az is megvan ingyen, ez lesz az én autóm, olyan óvatosan fogok vele menni, hogy maximum 3 liter lesz a fogyasztás városban, kevesebb, mint egy pizzafutár robogójáé!
Elmentem a kereskedésbe, ahol a Buga Jakab képző akadémia summa cum laude végzett válogatott csapata fogadott. Ha nem vágytam volna mindentől függetlenül erre a minimál fogyasztású C2-re, akkor az első köszönés és rám nézés nélkül telt 25 perc után biztos elmentem volna egy másik kereskedésbe, de a 319.000.- forintos vételért lenyeltem a békát. Nagy nehezen odajöttek, kinyitották, megmutatták. Motor pöccre indult, hibátlanul járt, el is lehetett vele indulni, de a váltó hangja tényleg olyan volt, hogy ott egyből megszűnt a "majd én azt megoldom egy kuplungszett cserével" ideáról folyó álmodozás. A beltérben olyan szintű mocsok volt, hogy a fehér tetőkárpit úgy nézett ki, mint egy Audi S line sport fekete burkolat, a szövet ülést pedig a belekötött mocsok transzformálta át műbőr hatású fényes bevonatú bútordarabbá.
Megvettem, 3 literes fogyasztást akartam látni a műszerfalon közlekedés közben, kerül amibe kerül:)
A szervizben kicserélték a váltót és az összes fék és futómű alkatrészt, amit csak a cégünktől el tudtam hozni, plusz a kuplungszettet,olajat, szűrőket, ablaktörlőt stb., és már ment is a kocsi.
Onnantól kezdve megjelent egy fura hang, mely csak bizonyos km megtétele után jött elő egyre hangosabban, aztán utána eltűnt. Aztán utána egyre sűrűbben jött elő, egyre hangosabban, ütemesen kántálva a C2 meghibásodásának jóslatát. Elvittem a szervizbe, ahol képzelődőnek neveztek, és megnyugtattak, hogy csak a gumi szálszakadásos, az okozza a jelenséget. Ezt az elméletet egy kanyarban sikerült megdöntenie az autónak, amikor az addig csak sunyin, lesből támadó zakatoló kattogás hirtelen ledobta álruháját és megmutatta magát egy kettétört féltengelycsukló formájában. Végül is az alkatrész ingyen volt, de azért nem szép egy autótól egy ilyen cserbenhagyás.
Ezen kívül az autó motorja hibátlan, kispolgári szinten a gyorsulása bőven elfogadható, nyomatékos, nem kell pörgetni, nem füstöl, fogyasztása pedig 3,9 liter városban, 3,4 liter városon kívül, autópályán 140-nél 4,5 liter, klímával, csomagokkal. Bárcsak lehetne kapni kabrió Saab-ot 1.4HDI motorral!:)
Az említett problémákon felül esős időben az elektronika valahol beázik, aminek következtében a műszerfalon levő adatok eltűnnek, a kormányszervó leáll, erre szintén azt mondták a szervizben, hogy ez normális. Azóta néha száraz időben is csinálja ezt, de egy gyújtás levétel-újra ráadás után megjavul a helyzet.
Igazából ez a Citroen C2 olyan, mint egy Willis jeep, igénytelen, fillérekbe kerül hozzá minden, tankolni is nevetségesen olcsó, akinek egy ingyen-energia hajtású transzportáló ketyere az álma, annak egy ilyen kocsit kell vennie a tudomány jelen állása szerint. Na nem mintha én tudós lennék, de nem tudok egyik másik autóról sem, amelyik ilyen keveset fogyaszt, még a hibridek között sem. Főleg nem ilyen áron!
Apró bosszantó hibái vannak, de nem befolyásolják az autó üzemét, de hát ennyi pénzért coki van. Belül kényelmes és 2 fő részére bőven elegendő teret nyújt még utazáshoz is.
Hibalista
- komplett váltó, bontott: 70000 - első lengőkarok: 14000 / darab - féltengely csukló: 8000
Ide hordtam szervizbe
Blue Cars, XV. kerület
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Kabrió 2004 | Következő autója? | nem adom el, csak ha lesz magfúzió reaktoros autó |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |