A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C2 (2003)

C2 1.6i 16v VTR SensoDrive 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Francia szerető

Szöveges ítélet

Meglátni és megszeretni típusú autó a VTR, főleg feketében. De ez muskotálysárga. Pontosan olyan szín, ami megosztja az emberiség C2-t már látott felét is. Egyik fele röhejesnek tartja, másoknak tetszik - nekem is szoknom kellett, amikor vettem, választhattam: sárga vagy fekete a 2004-es évjáratból. A kedvesem kizárta a feketét, a választás innen adott volt. Remélem nem tévedek, hogy ezt az autót, ilyen színben valószínűleg sosem fogják megrendelésre ellopni... Érdekes, hogy még 1 év után is megnézték az utcán, azt hittem ez elmúlik idővel. Ebben talán az is közrejátszik, hogy kevés fut belőle - a szükség-praktikumra kihegyezett Magyarországon nincs nagy piaca a felülmotorizált, extrákkal teli, 3 ajtós miniknek. A C2 1.6i 16v VTR pont egy ilyen.

Nagyon féltem. Mindenki azt mondta amikor megtudták, hogy francia kocsim lesz - ráadásul Citroën - hogy vegyek hozzá márkaszervízt is. Szerencsére eddig nem volt kiismerhetetlen baja (leszámítva a lent olvasható hibákat). Egy biztos, nagyobb hibája nincs, nem "péntek délután gyártották", mert az már kijött volna rajta. 2005 májusban a Citroën garanciában frissítette a váltószoftvert is. Azóta úgy megy ahogy egy robotnak azt kell, nincs rángatás, kisebb a bólogatás és nincs túl sok késlekedés sem. Szeretem.

Ez a kocsi azoknak készült, akik szeretik a szekvenciális sebességváltót, vagy legalábbis nem zavarja őket az, hogy némileg együtt kell működjenek a váltó és kuplung robottal. Az autó pontosan érzi, hogy emelkedőn vagy lejtőn utazunk. Emelkedűn a szükséges fokozatig visszavált, lejtőn nagyon hatásos motorféket ad. Elég a lejtő tetején rövid fékezéssel beállítani a kívánt sebességet és a váltó abba a fokozatba teszi vissza a kocsit, hogy ezt a sebességet akár fékezés nélkül tartsa a kocsi, néha kettesig is visszakapcsol. Az új váltószoftver hirtelen fékezéseknél nagyon hamar reagál és a szükséges fokozatba pakol vissza, régebben ebben volt egy kis bénázás, de megoldották.

Egy valamit nem szabad az auto üzemmódra bízni: az előzést. A padlógáz-visszakapcsol programja ugyan létezik, de nem egyértelmű, hogy mennyit fog visszakapcsolni és ezáltal mennyire lódul meg a bódé. Ha akkor padlózom le, ha már megkezdtem az előzést, akkor időt veszítek mire felpörög a motor, ha pedig még a sávváltás előtt, könnyű az előttem haladó hátuljába ugrani. Kézi módban nincs különbésg a hagyományos váltókhoz képest, a robot nem vált fel amíg erre parancsot nem kap, akár leszabályozásig lehet pörgetni akármelyik sebességben. Lassításnál kézi módban is visszavált a lefulladást megelőzendő, de érezni, hogy az optimumra kihegyezett AUTO módnál jóval lejjebb engedi a fordulatszámot.

A SensoDrive-ot lassúnak tartják, de úgy vélem, ez csak azért lehet, mert a sofőrnek semmi dolga mint azt lesni, miként vált a robot. Innen az érzés, hogy "én gyorsabban csinálnám". Pedig nem feltétlen. Manuálisan +/- kapcsolgatva pedig talán gyorsabb is tud lenni, mint Mr. Átlagos Úrvezető. Azoknak, akik azt gondolják, hogy a szekvenciális váltó rángat: a C2 VTR-ből átülve a manuális autókba utasként, ugyanazt a bólogatást érezni. A sofőr nem érzi ezt, mert el van foglalva a váltóbot rángatással és a kuplungpedál taposással. Azt azonban el kell mondjam, hogy sokkal simábban vált ha terhelve van: 2 utassal sokkal simábbak a váltások, mint ha csak a vezető ül benne.

Az 1.6i 16v motor dinamikus de nem sportos karakter (109LE/147Nm), ennek megfelelően mozgatja az 1130kg-os, jócskán megvasalt kasztnit (EURO NCAP ****). De ne a motorizációban keressük, mert nem abban áll a C2 VTR nagyszerűsége, hanem a felszereltségében, biztonság- és komfortérzetében. Nagyon kevés minit ismerek, ahol egyszerre ennyi luxus és gyári tuning érhető el; egyikük-másikuk mindenhol megtalálható, - ennyire hedonista kisautó kevés volt 2004-ben - és ezt büszkén domborítja is: a belső kárpit külső fényezéshez passzintott narancssal, zöldessárgával vagy kékkel vegyített grafitszürke színével, a gyárilag 16"-os alufelnikkel és Michelin Pilot Primacy 195/45-ös gumijaival - amiből csak a VTR-hez 5-öt adnak, semmi javítókészlet vagy mankó-pótkerék - nagyon jól eltalált digitális klímával, tempomattal, külső hőmérővel, esőérzékelővel, automata világításkapcsolóval és "kísérj haza" fénnyel, négyirányban állítható kormánnyal, sportüléssel, krómvégű kipufogóval, gyári küszöb- és tetőspoilerekkel, stb. bátran nevezhetjük extrának a kategóriában. A 4 tárcsafék, 4 légzsák, ABS/EBD, vészfék-asszisztenssel alapfelszerelés az 1.6i VTR-ben. Szerény 100eFt-ért ESP is volt rendelhető, 2006-ig, ez a facelift óta csak a VTS-hez jár. Akár 6 légzsák (60eFt) és tolatóradar (50eFt) is kérhető bele. A kormányról vezérelhető 6 utas CD-rádió ajánlható 110eFt-ért, bár én hamar kicseréltem a gyári ajtóhangszórókat Blaupunktra, így már fel is lehet hangosítani a zenét, és egészen meggyőzően szól. Elöl. A hátsó traktus értékelhetetlen, le kell halkítani, mert teljesen elrontja a hangot. Nem feltétlen érdemes utólag barkácsolni bele autóhifit, mert akkor elvész a fejegység központi kijelzése és a kományról vezérlés lehetősége is.

A futóműve a nyári 45-ös gumikkal kemény, go-kartos, rázós, de nem túl kényelmetlen, igazából egyetlen problémája van: nem a rissz-rossz magyar utakra való, és ezt lépten-nyomon érezni is: jó aszfalton, autópályán simán fut, de bordás, rossz úton ideges, elpattog a hátulja: a rövid tengelytáv itt hátrány. Az ESP jól jönne, sajnos nem kértem bele a vásárláskor. Az autó franciásan alacsony építésű, nem dől meg kanyarban, ez ugyan jót tesz a kanyarsebességének, - és a sportos oldalnézetnek - de pont ezért a járdára, és orral a szegély fölé parkolásos manőverket minden eszközzel el kell kerülni, mert fennakad. Nekem már extra csavarok tartják fenn mindkét első lökhárító sarkot, a műanyag kapcsok feladták. Amúgy a kocsi bőven elfér bárhol a 3.66m-es "hosszával".

A helykínálata az első ülésen ülőknek fejedelmi, a 2 hátsó ülés díszlet: oda csak az ellenségeinket ültessük. Hiába csúsztathatók 13cm-t előre-hátra, a lábtér kevés marad. A gondok már a beszállásnál elkezdődnek, hiába a nehéz és hatalmas ajtó, hátra beszállni csak az ülésekkel és az ajtóval vívott közelharc árán lehet, kapaszkodó nincs, az előredöntött első ülések valahogy mindig vissza akarnak csúszni, hátrafelé lejt a sín, amin mozognak. A csomagtér alapból kicsi, 180 liter, ami kb. 1 bőrönd + 1 hátizsák + 1 kabát, de a különálló hátsó ülések egyenként is előre dönthetők, sőt nagyobb tárgyak szállítása esetén az ülőlap légrugókkal fel is támasztható az első ülések elé - többek között ezt lopta el az új Swift. Csak annak nem nyitható kétfelé a csomagtér ajtaja, a C2-nek igen. Egyterű kocsi lévén csúsztatással, döntögetéssel nagyon jól variálható a raktér és a hátsó ülések, egymás rovására. A csomagtartó általam már vizsgázott: egy új automata mosógép (csomagolással együtt) befért lecsukott csomagtér ajtóval, hátul csak lehajtott üléstámlákkal - elöl ketten utaztunk. Ezt csinálja utána egy Thalia. Az egyhetes, kétszemélyes, sátras kempingezés összes kelléke is remekül elfért ledöntött hátsó üléstámlákkal, a csomagok szintje nem ért fel az ablak alsó vonaláig.

Összefoglalva: a C2 1.6i VTR SensoDrive olyan fiatal embereknek való autó, akik szeretik a hi-tech, játékos stílust, a sok digitális kijelzőt, az átlagosnál erősebb, pörgős motort, a franciás kényelmet, és a zörgős műanyag belsőt... :-) Két városi embernek vagy új családnak hosszabb utakra is fürge és biztonságos társ - másoknak egy belevaló és vidám kisautó lehet - főleg feketében.
----------------

2006. május
A 30 000km-es kötelező szervize két óra alatt megvolt, és fotelből, üvegfalon keresztül nézhettem végig. Úgy láttam, mindent gyári csonagból vettek elő, a számlán ugyanaz volt, amit a szervizkönyv ajánlott a harmincezres szervizre, ezért nem éreztem magam becsapva. A szervizből hazafelé a kocsi lényegesen fürgébb volt, mint odafelé, ami ekkora szervizperiódusnál talán nem is csoda.

2007. április
Már 47 000km van a C2-ben és még mindig elégedett vagyok vele. Csak tankolni kell bele továbbra is (szigorúan Shell V-Power 95-öt). Pár ezer km-rel előbb derült ki, hogy a tempomat hol megy hol nem, azért mindig rápróbálok egy-egy autópályás szakaszon, van hogy percekig nyomja helyettem, aztán egyszer csak abbahagyja... Francia jelleg.
A motorral, hajtáslánccal vagy a futóművel eddig semmi problémám nem volt, igaz nincs is túlságosan sok stressznek kitéve: garázsban parkol, nincs túlpörgetve és nincs tizenéves önjelölt boyracer sem a családban :)
A futóműve a C2 leggyengébb pontja. Nagyon könnyű hátul és még mindig elugrál az úthibákon. Nagy sebességnél félelmetes érzés, és pontosan ezért nem is nagyon kerestem a végsebességét, ami gyárilag 195kmph, és a motor miatt simán elérhető lenne, de 160 felett már egyszerűen nem biztonságos. Úgy érzem, ekkora sebességnél már elég lenne egy kátyú vagy kő, és akkor annyi volt.

2007. december
62 000km van a kicsi sárga kocsiban. És még mindig nincs benne gyári hiba, leszámítva a Tempomat-ot, lásd hibák listája. Az elmúlt időszakban annyi változott, hogy többet utazik autópályán, ami fokozottabb igénybevételt jelent, és a rövid váltóáttételek miatt már kicsit erőltetettnek tűnik vele a 150-es tempó is. Ennek a kocsinak 110 körül van az utazótempója, ez van. Szó szerint ordít egy hatodik fokozat után.
Motorikusan nem változott semmit, tartja a fogyasztást és 0 az olajfogyasztása. A futóműve továbbra is a gyenge pontja, most a /55-ös R15-ös téli gumikkal komfortosabb ugyan, de stabilnak csak akkor nevezném, ha ülnek benne hátul is.
A belső tér még mindig olyan, mintha új lenne. Ez nem annyira a felhasznált anyagok érdeme, hanem a garázsnak, és a ténynek, hogy sohasem utazik lehúzott ablakkal. Az automatikus klíma félelmetesen jól teljesít és minden esetben jobb-tisztább levegőt biztosít, mint ami az ablakon be tud jönni.

90 000km-nél újra beszámolok.

--
Marton-Simora Tamás
simorat@t-email.hu

Hibalista

- 1000km - SensoDrive: 1 hónapos korában a vészüzemmódba kapcsolt, csak 2-es volt, 1-es vagy R nem. (lásd a Peugeot 607 tesztjét is) Orral előre álltam a garázsban... esélyem sem volt kijönni. A szervizbe szállították, és egy óra alatt megcsinálták, a kézikönyvben leírt "betanítás" műveletsort kellett csak végigcsinálni rajta.
-
- 5000km - Vezetőoldali műanyag küszöb-spoiler: alul egy féltenyérnyi helyen lejött a festék, garanciában kezelték.
-
- 30000km - Duda kontakthibás lett, 10-ből 3-szor működik, de csak ezért nem vittem vissza.
-
- 42000km - Tempomat hol működik, hol nem. Van hogy percekig nyomja a gázt helyettem, majd hirtelen lelép a gázról. Gyanítom, ez is egy kormányműben lévő kontakthiba műve; megrángatva a drótokat egy darabig tud menni. Ha lesz rá időm, most már elviszem a szervizbe. Ha már vettem a kocsihoz plusz két év kiterjesztett garanciát, a két év kötelező mellé, akkor lássam valami hasznát. Szerencsére nem valami fődarabhoz kell.
-
- 62000km - a Tempomat végleg feladta, már nem avatkozik be a vezetésbe. Szervizügyben meglehetősen tanácstalan vagyok, Önök mit ajánlanak? Még mindig tart a +2év kiterjesztett garancia, tehát nem pénzkérdés. Vigyem el és kockáztassam, hogy szétszedik a fél autót, és vagy találnak valamit, vagy nem. A múltkori átvizsgáláson azt mondták, a szervízkomputer nem jelzett Tempomat hibát. Úgy vagyok ezzel a hibával, hogy egyáltalán nem hiányzik a Tempomat, mint funkció, csak idegesít, hogy ott van az orrom előtt az összes gombja és nem működik...
- Araszoláskor a kuplung kezeése már nem túl sima, finom gázadásra néha rángat az 5-10kmph közötti tempónál, 1-es fokozatban. Gyanítom, ennek a kuplungtárcsa kopása az oka. Vagy mi.
-
- 70000km - Akkucsere, vele együtt feladta a generátor is. Nem szép dolog, különös tekintettel arra, hogy kétszer is otthagyott az út szélén. Nagyon furcsán kezdődött, töltéshibát jelzett bizonyos elindulások után pár perccel. Máskor meg nem. Egy kis kifigyelés után már előre tudtam mikor lesz töltéshiba, mert ilyenkor az ablaktörlő is lassabban ment és a váltások is lustábbak voltak. Persze, mert elemről ment minden... Pár hétig "windowsos" módon kezeltem a problémát: újraindítottam. Aztán az egyik téli napon, út közben a szokásos újraindítás helyett semmi nem történt, végleg feladta a 4 éves akkumulátor. Tréler, legközelebbi Citroen, Őrmező, akkucsere. A töltéshibának nem látták nyomát, szerintük a rossz akku volt, hihető nem? Átvettem a kocsit. Már azon a héten újra csinálta: "töltéshiba", piros jelzés. Egyszer kíváncsiságból kivártam, mi van, ha nem indítom újra: majdnem másfél órát tudott elemről menni a C2, Győrtől Szfvárig. Aztán letiltott, se gázpedál, se váltó ... A következő hét elején vittem a honos pécsi szervízbe és kicserélték a generátorát. Szerintem szétmarta a só, mert a régi generátort rossz volt nézni egy-egy téli autópályás szakasz után, mert tiszta sóvirág volt körbe. A kiterjesztett garancia miatt mind az akkucsere, mind az új generátor ingyen volt. Csereautót szinte tukmálták rám, és sűrűn elnézést kértek, hogy pillanatnyilag nem tudnak automata váltósat adni (ezért nem is kértem csereautót, nem boldogulok a manuálissal sajnos). A Tempomat még mindig rossz, jövő héten viszem műszaki vizsgára, így még mindig garanciában megrendelhetem a javítását. Kicsit félek, mi lesz ha lejár a garancia...

Ide hordtam szervizbe

30 000-es szerviz: Citroën Auto Largo, Pécs. Chrono Szerviz és Márkakereskedés. Csak a kötelezők, 45 000Ft.

60 000-es szerviz: ugyanott, csak a kötelezők, + 3 új ablaktörlő lapát, 85 000Ft.

72 000km, műszaki vizsga - beszámolok ha megvolt.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 72000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Ugyanezt venném meg
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C2 2003 (2003)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)