A városi legenda
Szöveges ítélet
Külsőleg szerintem szép. Van pár apró dolog , ami megkülönbözteti egy átlag C2-estől. Ilyen többek között a mélyebbre húzott lökhárítók, toldatok, küszöb spoiler, hátsó szárny, 16 hüvelykes alukerekek. Egyenlőre nem egy tömegautó, és szerintem nem is lesz az, éppen ezért nagyon tetszik !
Belsőleg tetszettős, jó összképet nyújt, a felhasznált anyagok sajnos kemények, kopogósak, fogásúk nem túl kellemes. A bőrkormány jó fogású, finom, kellemes. A műszerfal jól áttekinthető, kezelőszervek könnyen elérhetők, és egyértelműek. Az ajtókra igyekeztek elhelyezni valami kis szövetdarabot, de hát ez sem túl sok. Elől nem is gondolná az ember , de nagyon nagy hely van, hátul már kevésbé ilyen jó a helyzet, de kisebb felnőttek , gyerekek még így is elférnek hátul kisebb utakra. A csomagtér alapesetben kicsi, de hátsó ülések előre csúsztathatók és dönthetők, így nyerhetünk némi teret magunknak és csomagjainknak. Gyári extrákkal jól felszerelt: esőérzékelős ablaktörlő, digit klíma, alkonykapcsolós fényszóró, alumínium váltógomb és pedálok, ABS, ESP, 4 légzsák stb.
A motor már egy kiforrott konstrukció, jól megy, bár 3000rpm alatt kicsit még vérszegény (Talán még nem járodott be teljesen). Igazi ereje 4500 rpm felett jön meg, és egészen leszabályzásig üvölt, mint egy barom. A váltófokozatok rövidek. Ez jó városban, viszont autópályán 120 km/h-nál már 4000-et forog a motor. Ez nyilván hatással van a fogyasztásra is, városban 9 liter, vegyesben 7.5-8 liter, városon kívül 6.5 - 7 liter. A váltó pontos, bár jellemzően PSA-s. (Szokni kell, bekapcsolt fokozatokban is lötyög a helyén stb.)
A futómű feszes, kemény, de még bőven elviselhető. Csupán csak a futómű dobolása jelzi, hogy kicsit szarabb úton haladunk, mint kellene. A futómű határait nem érdemes feszegetni, mert rendkívül alattomos tud lenni a kisautó, ha az ember nem bánik vele kellő tisztelettel és bizony kidobja a seggét. Nem értem egyébként PSA-éknál , miért nem tudnak hátulra is független kerékfelfüggesztést szerelni ?!
Nagyjából ennyi. Szerintem méltó vetélytársa hasonló paraméterű kocsiknak, és az ára illetve felszereltsége miatt nálam a kis VTS áll az első helyen.
Hibalista
- 3000 km-nél összekellett hangolni a gázpedált a pillangószeleppel, mert a kigyorsítási szakaszban volt egy kis lyuk.
-
- 12000 km után , az ékszíjtárcsát kellett cserélni a főtengely végén, mert ütött, valamint a BOSCH gyertyákat ki kellett cserélni NGK-ra, mert hidegen szar volt az alapjárat.
-
- 16200 km környékén elkezdett folyni a kuplungharang járaton keresztül a motorolaj. Sajnos a főtengely szimering eddig bírta.
-
- 30000 km-nél beszart a féklámpa kapcsoló, új ára 380 Ft. Nem csoda , hogy másfél évet bírt csak ki. Amúgy a 30k szervíz:
-
- -Motorolaj és csere (Total 5w-40)
- -Váltóolaj és csere (Total 75w-90)
- -Fékfolyadék és csere (DOT 4)
- -Gyertya és csere (NGK)
- -Olajszűrő (MANN)
- -Levegőszűrő (MANN)
- -Aktív szenes pollenszűrő (MANN)
- -Hűtőfolyadék csere (Gyári)
- -Garanciába féklámpa kapcsoló csere
- -30k-s átvizsgálás
-
- Cakkumpakk 43000 Ft. Elviselhető...
Ide hordtam szervizbe
Citroen Rigó - Keszthely
Rugalmasak, hozzáértőek, merem ajánlani...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 34600 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift GTi | Következő autója? | Skoda Octavia II RS |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
