Kisétkű Hörcsög
Szöveges ítélet
Hát kezdjük a külsejével: gyönyörű formája van, amikor benne ülök, szinte érzem, ahogy a kíváncsi tekintetek követik. Elől a feltűnő ezüst Citroen embléma, hátul a csomagtartófedélként is funkcionáló ablak és a mellette elhelyezkedő két domborulatból álló lámpa nagyon feldobja a kis tömzsi C1 karosszériáját. Az autóval kényelmesen lehet parkolni a 9 méteres fordulókörnek, és kis kiterjedésének köszönhetően. 4 személyes, de ketten lehet a legkényelmesebben használni. Hátul így van hely a csomagoknak, amik a csomagtartóba jó eséllyel nem férnek be. Ha beszállunk, az első dolog ami felkelti az ember figyelmét, az a kilométeróra. Méretes, szép darab, és sokat dob a kocsi belső látványán főleg este a narancssárga háttérvilágításával és a rajta levő jelzőlámpákkal. A fordulatszámmérő opcionális, amit végül nem is kértem hozzá, de nem bántam meg, mert a 3 hengeres motor jellegzetesen doromboló hangjából pontosan lehet tudni, hogy mikor milyen sebességfokozatba érdemes váltani. A többi kezelőszerv is praktikusan van elhelyezve, minden kézreáll. Külön pontot érdemel a sok kis zseb, ami el van rejtve a műszerfalon, ezek a városi használatban nagyon hasznosak tudnak lenni. Visszatérve a hangra: hát igen, zajos kis jószág ez nem vitás. Valakit biztosan zavar, de nekem kifejezetten tetszik ez a pörgős motorzúgás, ami megdobja a mentális lóerőket. Előzés közben ezek már kevésbé érezhetőek, de ha ügyesek vagyunk azért ez a manőver is kivitelezhető. A benzinkútnál egyből új perspektívába kerül az ezres motor… Az mindenesetre látszik, hogy inkább városra tervezték az autót, hiszen az 50-et nagyobb társait megszégyenítő módon tudja elérni köszönhetően kis súlyának. A futómű kicsit kemény, ami élvezetessé teszi a kanyarokat, és fájdalmassá a kátyúkat. Az alapfelszereltség eleinte szegényesnek tűnt, de az ajándék klímával, meg az ABS-szel minden megvolt, amit kívántam. A szervó hiánya engem nem zavar, egyel kevesebb dolog, ami elromolhat. Amit tényleg hiányoltam az a hangrendszer, és a központizár volt, de az előbbinek még a helye is ki volt építve, így ezeket viszonylag olcsón be tudtam szerezni. Összességében szerintem egy nagyon jó autót sikerült venni, ami minden igényemet kielégíti és a vezetési stílusomhoz is tökéletesen megfelel. Kiskategóriás társait sok területen egyértelműen lekörözi és mindezt nagyon jó áron teszi.
Hibalista
- A váltóján kellett kicsit állítani, mert hátramentet nehezen vette, de két perc alatt megcsinálták és azóta is kiváló.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Szekszárd Szekszárd, Bor utca 8
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
