Bébi Cicó
Szöveges ítélet
Miért Ő?
Előző kocsim, egy "ősmagyar" Swift kirohadt alólam, de éppenséggel nem volt szükségem kocsira, így bő 1,5 évig maradt a BKV. Hogy a kötelezős B10-et ne bukjam, akartam valami olcsó (1-200e) gyöszt pár hónapra, de egy szerencsés béremelés miatt családilag úgy döntöttünk, hogy legyen inkább valami normális verda, amit aztán meg is tartunk.
Szempont volt, hogy:
-legyen minél kisebb ismerve a pesti parkolási lehetőségeket, de azért férjek le benne (190cm)
-legyen hátul fejtámla (gyerek már kinőtte a gyerekülés méretet)
-max. 10 éves
-ne legyen egy agyonelektonikázott modern sz@r, szeretném, ha itthon parkolna, nem a szerelőnél (maradi vagyok, tudom)
-amennyiben lehet, inkább 3 ajtós legyen
-klímához nem ragaszkodok, csak megfájdul tőle a fejem
Az aktuális kínálatot átnézve maradt a VW Up, illetve a C1/107/Aygo trió, esetleg Volvo C30. A VW-ek hasonló paraméterek mellett jelentősen drágábbak voltak, a Volvo még drágább, a trió műszerfal designja viszont megfogott (innentől már szempont volt a forulatszámmérő is, kizárólag design okokból). A trión belül az Aygok hátsó lámpája vízszintes, míg a C1/107-nek függőleges elrendezésű, utóbbi jobban tetszett (érdekes, hogy a második generációnál ez már megfordult). Citroen-Peugeot kérdésben döntött, hogy Citroenem már volt, meg az asszonynak is egy C3-asa van. Asszony kocsiját Cicó-nak hívjuk, innen lett az én C1-esem neve Bébi Cicó :-)
Milyen?
Bébi Cicót konkrétan 9 évesen vettem, már a második ráncfelvarrás utáni verzió, tehát van nappali menetfény, a csomagtér már gombbal nyílik, és szerintem a váltón is reszeltek valamit, mert a korábbi ítéletekben (és máshol is) sokat szidják a váltóját, de én semmi problémát nem tapasztaltam. A nappali menetfényt a tompított kapcsolásakor teljesen kikapcsolja, ez nekem elsőre fura volt.
Kicsit le volt strapálva, így az elején a szervízben kellett még rá költeni, de rendesen "gatyába lett rázva", azóta meghibásodás nélkül teszi a dolgát.
Akinek kedve van hozzá, akár otthon is szerelhető, rengeteg online anyag van hozzá, illetve a legnagyobb közösségi oldalon komoly brit klubélet is van körülötte lelkes tagokkal.
Én csak a sarkain néhány meghúzást csiszoltam és fújtam le.
Optikai módosításként a gumicserénél a felinket fehérre festtettem, ami kicsit több tisztítást igényel, de szerintem megéri. Kapott egy saját akkufedelet (lsd. fotó), illetve a fotók készülése óta az antennáját cápauszonyosra cseréltem - a majd 1 méteres gyári antennát egy <3,5m-es kocsin túlzónak éreztem.
Ismert típushiba a beázás, engem szerencsére ez a probléma eddig elkerült.
A gyári fejegység nem túl combos, de én már hozzászoktam, aki esetleg cserélni akarja, figyeljen a vezetékezésre, mert ha csak simán cserélve van másra, akkor minden motor leállításnál el fogja felejteni az időt/beállításokat.
Belül hárman (én+asszony+gyerek) jól elférünk, csomagtartóba két jól megpakolt nagy bevásárlószatyor pont befér. A jobb első ülés lapja kicsit magasabban van, mint a vezetőülés - nem hiba, ez ilyen. Az ülések vannak, és ennyi - a derekam meg is érzi sajnos, így jobb híján vettem egy derékpárnát, azóta nem sajog a hátam hosszabb út után.
A Citroen-Peugeot verzióknál nincs és nem is volt zárható kesztyűtartó, akinek hiányzik, az Aygóét meg lehet rendelni, és 5 perc alatt beszerelni - nekem jó a nyitott polc is. Szerencsére kis pakoló rekeszekből akad bővel a vezető körül is.
Bébi Cicó egy jobban extázott példány, az első ülések kaptak oldallégzsákot, de a borító műanyag elég csúnyán karcolódik. A hátsó ülések osztottan dönthetők, viszont a döntő fogantyú csak a csomagtér felől érhető el.
Hogy megy?
A literes, 3hengeres "aszfaltszaggató" erejét egész jól be lehet osztani a hosszú váltóval, autópályán sem jön zavarba, csak ott már igen hangos. A hangosság nem is a motor hibája, inkább az autó túl kicsi ahhoz, hogy kellő hangszigetelés legyen benne. 110-130 között is tud még gyorsulni, mert szerencsére tud eleget pörögni hármasban.
A magam részéről inkább spórolósan igyekszem használni, így vegyes használattal jön ki az 5 literes fogyasztás. Nyári országutas tempóval lejjebb lehet vinni, eddig rekordom 4,2 l/100km, a maximum egy tempós autópályázás után 6,5 volt, de az már kicsit túl is volt a legalitás határán.
Hibalista
- Vásárlás utáni nagyszerviz az ismert hibákkal (folyadékcserék, fékbetét/féktárcsa, kuplungcsere, csomagtérzár és bal első zár csere, bal o. ajtóhatároló csere) kb. 480e - Pár hónappal később műszaki vizsga mellett bal o. ajtó gumikéder csere, jobb o. tükör csere (bovdenszakadás), bal ajtó zsanérok cseréje (ajtó lógás) 150e - Fél év után kézifék (nem fogott és szorult) 70e - Alvázvédelem 80e - Azóta csak éves szervizek (a legutóbbi 100e volt)
Ide hordtam szervizbe
Citroen M5
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
