A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C1 (2005)

C1 1.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bébi Cicó

Szöveges ítélet

Miért Ő?
Előző kocsim, egy "ősmagyar" Swift kirohadt alólam, de éppenséggel nem volt szükségem kocsira, így bő 1,5 évig maradt a BKV. Hogy a kötelezős B10-et ne bukjam, akartam valami olcsó (1-200e) gyöszt pár hónapra, de egy szerencsés béremelés miatt családilag úgy döntöttünk, hogy legyen inkább valami normális verda, amit aztán meg is tartunk.
Szempont volt, hogy:
-legyen minél kisebb ismerve a pesti parkolási lehetőségeket, de azért férjek le benne (190cm)
-legyen hátul fejtámla (gyerek már kinőtte a gyerekülés méretet)
-max. 10 éves
-ne legyen egy agyonelektonikázott modern sz@r, szeretném, ha itthon parkolna, nem a szerelőnél (maradi vagyok, tudom)
-amennyiben lehet, inkább 3 ajtós legyen
-klímához nem ragaszkodok, csak megfájdul tőle a fejem
Az aktuális kínálatot átnézve maradt a VW Up, illetve a C1/107/Aygo trió, esetleg Volvo C30. A VW-ek hasonló paraméterek mellett jelentősen drágábbak voltak, a Volvo még drágább, a trió műszerfal designja viszont megfogott (innentől már szempont volt a forulatszámmérő is, kizárólag design okokból). A trión belül az Aygok hátsó lámpája vízszintes, míg a C1/107-nek függőleges elrendezésű, utóbbi jobban tetszett (érdekes, hogy a második generációnál ez már megfordult). Citroen-Peugeot kérdésben döntött, hogy Citroenem már volt, meg az asszonynak is egy C3-asa van. Asszony kocsiját Cicó-nak hívjuk, innen lett az én C1-esem neve Bébi Cicó :-)

Milyen?
Bébi Cicót konkrétan 9 évesen vettem, már a második ráncfelvarrás utáni verzió, tehát van nappali menetfény, a csomagtér már gombbal nyílik, és szerintem a váltón is reszeltek valamit, mert a korábbi ítéletekben (és máshol is) sokat szidják a váltóját, de én semmi problémát nem tapasztaltam. A nappali menetfényt a tompított kapcsolásakor teljesen kikapcsolja, ez nekem elsőre fura volt.

Kicsit le volt strapálva, így az elején a szervízben kellett még rá költeni, de rendesen "gatyába lett rázva", azóta meghibásodás nélkül teszi a dolgát.
Akinek kedve van hozzá, akár otthon is szerelhető, rengeteg online anyag van hozzá, illetve a legnagyobb közösségi oldalon komoly brit klubélet is van körülötte lelkes tagokkal.
Én csak a sarkain néhány meghúzást csiszoltam és fújtam le.
Optikai módosításként a gumicserénél a felinket fehérre festtettem, ami kicsit több tisztítást igényel, de szerintem megéri. Kapott egy saját akkufedelet (lsd. fotó), illetve a fotók készülése óta az antennáját cápauszonyosra cseréltem - a majd 1 méteres gyári antennát egy <3,5m-es kocsin túlzónak éreztem.
Ismert típushiba a beázás, engem szerencsére ez a probléma eddig elkerült.
A gyári fejegység nem túl combos, de én már hozzászoktam, aki esetleg cserélni akarja, figyeljen a vezetékezésre, mert ha csak simán cserélve van másra, akkor minden motor leállításnál el fogja felejteni az időt/beállításokat.

Belül hárman (én+asszony+gyerek) jól elférünk, csomagtartóba két jól megpakolt nagy bevásárlószatyor pont befér. A jobb első ülés lapja kicsit magasabban van, mint a vezetőülés - nem hiba, ez ilyen. Az ülések vannak, és ennyi - a derekam meg is érzi sajnos, így jobb híján vettem egy derékpárnát, azóta nem sajog a hátam hosszabb út után.
A Citroen-Peugeot verzióknál nincs és nem is volt zárható kesztyűtartó, akinek hiányzik, az Aygóét meg lehet rendelni, és 5 perc alatt beszerelni - nekem jó a nyitott polc is. Szerencsére kis pakoló rekeszekből akad bővel a vezető körül is.
Bébi Cicó egy jobban extázott példány, az első ülések kaptak oldallégzsákot, de a borító műanyag elég csúnyán karcolódik. A hátsó ülések osztottan dönthetők, viszont a döntő fogantyú csak a csomagtér felől érhető el.

Hogy megy?
A literes, 3hengeres "aszfaltszaggató" erejét egész jól be lehet osztani a hosszú váltóval, autópályán sem jön zavarba, csak ott már igen hangos. A hangosság nem is a motor hibája, inkább az autó túl kicsi ahhoz, hogy kellő hangszigetelés legyen benne. 110-130 között is tud még gyorsulni, mert szerencsére tud eleget pörögni hármasban.
A magam részéről inkább spórolósan igyekszem használni, így vegyes használattal jön ki az 5 literes fogyasztás. Nyári országutas tempóval lejjebb lehet vinni, eddig rekordom 4,2 l/100km, a maximum egy tempós autópályázás után 6,5 volt, de az már kicsit túl is volt a legalitás határán.

Hibalista

- Vásárlás utáni nagyszerviz az ismert hibákkal (folyadékcserék, fékbetét/féktárcsa, kuplungcsere, csomagtérzár és bal első zár csere, bal o. ajtóhatároló csere) kb. 480e - Pár hónappal később műszaki vizsga mellett bal o. ajtó gumikéder csere, jobb o. tükör csere (bovdenszakadás), bal ajtó zsanérok cseréje (ajtó lógás) 150e - Fél év után kézifék (nem fogott és szorult) 70e - Alvázvédelem 80e - Azóta csak éves szervizek (a legutóbbi 100e volt)

Ide hordtam szervizbe

Citroen M5

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Swift Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C1 2005 (2005 - 2012)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)