A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C-Elysée (2012)

C-Elysée 1.6 VTi Exclusive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Láthatatlanul suhanó Lizzy, hétköznapi gyötrésre

Szöveges ítélet

Előre bocsátom, hogy nem ez az első Citroenem, így engem nem hatnak meg azok a másoktól jövő sirámok, amiket vele kapcsolatban sokan keltenek. Ezek a gyakran erősen felfújt dolgok, a márka sajátosságai, számítani kell rájuk.
• Váltó: igen, ez ilyen, volt rá huszon-egynéhány évem, már annyira megszoktam a franciás váltót, hogy fel sem tűnik, hogy van, csak ha nagyon nehéz sebességbe tenni (többnyire hátramenetbe, de egy picit felengedett kuplunggal a helyére ugrik magától), vagy reccsen egyet hangosan, egy tétovázóbb váltásnál.
• Futómű: igen, kicsit billen erős kanyarban és úthibánál megdobja a farát is, de ballonos gumival, nem sportfutóművel ez van. Amúgy mi a baj, a 90-nel, stabilan bevehető, éles kanyarral?! Mert ezt mindenféle bizonytalanság nélkül hozza.
• Meghülyülő elektronika: ilyet nem tapasztaltam. Az előző típusoknál és ennél is jelenség, hogy húzatva, 2750-es fordulatszámnál, olyan, mintha megcsúszna „a szíjhajtás egy tárcsán", de ennyi.
Egyszer, egyszer előfordul az is, hogy hiába nyomom a gázt, a motorvezérlés nem ad elegendő üzemanyagot. Ez lassabb, városi andalgásnál fordulhat elő, amikor én sem igazán tudom eldönteni, akarom-e nyomni neki, vagy sem. Na, ezt „megérzi" az elektronika is, és ilyen szerencsétlenül reagál rá. Amikor viszont határozottan küldöm neki, sosem tapasztalom ezt.
És mivel erre már évtizedek óta számítok, és forszírozott tempónál, pl. előzés közben, amikor rendesen pörög a motor, sosem csinál ilyet, nem gáz!!! Mindössze, egy jelenség, ami együtt jár a Citroennel :-)

2013 közepén, erős és racionális kompromisszumok mellett, pár ezer kilométerrel vettem, szalonból. Igazából nem tetszett, ha ránéztem nem volt meg az a hűha! érzésem mint más Citroeneknél, sőt, nagyon is elrettentően egyszerűnek találtam a belsejét. Színben nem volt egyáltalán ínyemre való árnyalat belőle, ez azóta sem változott, nem igazán a kedvenc járművem.
Azonban, az előirányzott anyagiakba ez fért bele, az előző autó beszámításával.

Vehettem volna ennyiért Dacia Dustert is, de az meg annyira kényelmetlen volt ehhez viszonyítva, meg gyengébb is, hogy felejtős lett, autó meg kellett, hát ez lett.

Nagy nyűgjei nem voltak, garanciában javítottak egy furcsa, mély, morgó hangot, ami gyorsításnál a motorházból jött (levegőcső fixálás), a csomagtartó rugó nyikorgását orvosolták cserével, valamint a 70-től sípoló ablak kédert cserélték ki bal elöl.

Ami pont a garancia lejárta után 2 héttel derült ki, hogy az alig 27 ezret futott, jobb első lengéscsillapító szétesett! Ez súlyos pénz volt (115 ezres), mert csak eredeti pár létezett akkor belőle.

Az autó 13 hónapos korában, az addig kellemes tapintású bőr kormány, egy csodás májusi reggelen, elkezdett ráncosodni, majd összezsugorodni úgy, hogy azóta rosszabb a tapintása, mintha sima műanyag lenne. A hivatalos márkaszerviz öregjei is csak a fejüket vakarták, hogy az elmúlt 25 évben, még csak hasonlót sem láttak (ami vagy igaz, vagy nem)!

Napi használatra kiváló, csak üzemanyagot, meg ablakmosó folyadékot és megfelelő guminyomást kér, és megy, ha kell hóban, sárban, napsütésben.
Olajfogyást egyáltalán nem tapasztaltam, amennyi cserekor belemegy, az ki is jön a másik cserénél.

Mivel, szinte csak városban, rövid távokra, sűrű araszolásban használom, gyakran kell adalékos hétvégét tartani (2-3 havonta), injektor- és katalizátortisztításra, egy húzatósabb szakaszon, a városon kívül, de ezt bármilyen 16 szelepessel megtapasztalhatja az ember.
Pont emiatt, olajcsere 9-11 ezrenként van nála, így nem tudom, a gyári érték mennyire koptatná jobban a motort, de felteszem, nem tenne jót neki az a hosszú intervallum.

Hátrányok, amikért nem szerethető
• Ez előtt az autó előtt, soha, semelyik autómmal sem okozott kicsit sem gondot a parkolás. Ennél viszont, iszonyatosan nehezen belátható a karosszéria, ezért az átlagnál több, apró sérülést szedtem vele össze szűkebb, főleg esti parkolásnál, tolatásnál. A tükrök formája pedig még ront is ezen a tényen, nem igazán segítenek, hiába motorosak minden irányban. Szerettem volna eleve parkoló radarosat venni, de ebben a példányban éppen nem volt :-(
• Szűk pakolónyílás, az amúgy hatalmas csomagtartóban. És mindig ki kell sakkozni, mi kerüljön a szélére, tetejére, a belógó rudazat és zsanérok miatt.
• Beragadó tansapka ajtó. Ülés mellől nyitható, karral, de előbb érdemes picit megkocogtatni a fedelet. Amúgy, egy nagyobb tank (mondjuk, 55 literes), sokkal inkább illene ehhez az autóhoz.
• Van egy nagy, kerek gomb a rádió közepén, amiről joggal, mindenki azt hiszi, az a hangerő gomb. De nem az!!! Cserébe a hangerőt apró, megtalálhatatlan gombok vezérlik, szörnyű!
• A kormányról (azaz mögüle) való hangerőállítás meg egy vicc!

Előnyök, amikért imádható
• Szenzációs fékek és fékasszisztens! Eddig több alkalommal, sokunk életét mentette már meg éles helyzetben!!! Szinte mindig többet és erősebben fékez, mint amennyit a vezető magától megengedne, ezt sok utasom nehezményezi is, de mindig mondom nekik ez nem én voltam, hanem az autó! :-)
• Városi helyezkedési szituációkban, sok autóst meglepő gyorsulású, mondhatni, erős motor. 2200-as fordulattól már egészen kellemesen húz, 3600 fölött nagyon meglódul, amit 4500 táján bődületesre erősít. Városon kívül, egy határozottabb gyorsítást követően, szinte fel sem tűnik, és már bőven 90-nel megyünk.
• Szerpentinen, felfelé, 5. sebességben, élvezetesen, váltogatás nélkül is hozza a 70-90-es utazási tempót. Ha vissza is váltogat az ember, akkor szinte repül fölfelé. :-)
• ESP: lehet vele magunkat szórakoztatni, hogy sikerül-e a kis figyelmeztető jelzést kigyújtva bevenni a kanyart havas, vizes úton (CSAK NAGY ÉS BIZTOS DRIFTELÉSI GYAKORLATTAL RENDELKEZŐKNEK AJÁNLOTT MÓKA!) :-)
Ha be van kapcsolva az ESP (alapból mindig), akkor ez valódi kihívás, mert jó téligumikkal, szinte kimozdíthatatlan a nyomvonalból, még húzósabb kanyarokban is (jó, persze első kerekes, de akkor is!).
• Elektromos szervokormány. Nagyon könnyű végig kitekerni és hihetetlenül kényelmes miatta vezetni az autót.
• Kényelmes zenelejátszó, mert ebben a modellben, már végre USB-ről is tud MP3-at lejátszani a gyári rádió (FLAC tömörítésűt, sajnos még ez sem!), ráadásul sebességfüggő a hangerő, így nem esek be a parkolóba 70-ről, nullára fékezve, üvöltő rádióval.

„Hétköznapi" előnyök
• Nem feltűnő
• Nem akarják ellopni, mert „kell a fenének!" :-)
• Hatalmas és kényelmes belső tér
• Könnyen beállítható, kényelmes üléspozíció (180 cm és 100 kg vagyok)
• Gyorsan átlátható műszerfal
• Akkumulátor „önvédelem" (minden fogyasztót lekapcsol, ha úgy ítéli meg és nem jár a motor)
• Távirányítóról nyitható csomagtérajtó

Amik nagyon hiányoznak belőle, és nem is rendelhetők
• Hűtővíz hőmérő!!! Ezen miért spórolnak?
• Hátsó ablaktörlő. Ugyan nem kifejezetten a szedánok sajátja, de itt bőven elférne ez a kényelmi funkció.
• Automata klíma (manuális, és állandóan állítgatni kell)
• Több, apró rakodófelület az utastérben

Furcsaságok
• Sohasem lehet lekapcsolni teljesen a külső lámpákat, járó motor mellett! Tilosban járó, lopakodó titkos ügynökök, rejtett megfigyelést végzők ne ilyet vegyenek :-)
• Hidegindításkor, télen, járdán való parkolás után, gyakran elkezd dadogni az ESP, nem tudja, most mit is kéne tennie, és van, hogy egy időre inkább kikapcsol, majd pár perc múlva minden visszatér normális helyzetbe. A téli indulás és az ESP sík úton sem nagy barátok, amíg még nagyon hideg a motor.
• Indexelésénél, néha dupla sebességgel „játssza le" az ütemet, ami sávváltáskor gáz, mert olyankor alig látják mások egy másodpercig, hogy röviden jeleztem, ami ugye 3 villanás.
• Itt, ott megjelenő, rejtélyes zörgések, melyek maguktól eltűnnek, majd hónapok múlva újra előjönnek.
• A kartámasz. Igazából soha, sehogyan sem kényelmes. Váltáskor útban van (ha lehajtjuk), parkolásnál meg valahogy nem kényelmes rátámaszkodni.

Fogyasztás
Mivel, szinte csak városon belül, sűrű araszolásban használom, erről van főleg adatom.
Ha óvatosan megy vele az ember, akkor simán 7 liter. Ha huzatja, akkor olyan 7 liter. Ha nyomja neki nagyon, akkor meg kerek 7,0 liter. Ez egy ilyen becsípődés lehet nála, mindig hozza a 7,0 litert.
Ettől, csak nagy téli hidegben, csörgedező dugóban araszolva, a pára miatt klímázva van eltérés, akkor akár 7,4-et is megiszik! 8 literig, még SOHA, SEMMILYEN módon, hidegben, klímával, forszírozottan vezetve sem sikerült eljutnia, pedig nagyon rajta voltam! :-)

Nyugodt, városon kívüli 90-es szakaszon akár 5,2-vel is elmegy, de ha nem a kis fogyasztás a cél, akkor sem kell 5,6-nál többre számítani. Maxra tolt klímával, 35 fok felett, ez 6 literre megy fel.

Autópályán még csak néhány ezer kilométert ment, így arról nincs értékelhető tapasztalatom. Nem szeretem az autópályát. Régen jó volt, de ma már minden hétvégén beáll, és dugóból van éppen elég a városban is.
Amúgy fürge pályán is, bőven hozza a gyári értéket, és még azon túl is (természetesen, Németországban, kihalt, lezárt, száraz útszakaszon teszteltem, nyáron, ünnepnapon, hajnali kettőkor, erős megvilágítás mellett :-)

Aki nem különc, de stabil, a hétköznapokban megbízhatóan használható járműre vágyik, nyugodtan megveheti.
Nem lesz tőle eufórikus a hangulata minden gázadás után a motorból felzengő harsonáktól, nem fog beletapadni az ülésbe gyorsításkor, igen, le fogják nézni a forgalom bizonyos résztvevői, cserébe néha meglepetést okozhat nála jóval nagyobb járműveknek is fürgeségben, és garantált, hogy ezzel hamarabb áll meg, mint amazok!

Hibalista

- • Furcsa, mély, morgó hang (garanciában javítva) - • Csomagtartó rugó nyekergés (garanciában cserélve) - • Fütyülő ablak kéder (garanciában cserélve) - • Jobb első lengéscsillapító széthullása 27 ezer km-nél (115e Ft) - • Kormánybőr ráncosodása 13 hónaposan (kb. 20e Ft-ból javítható lenne, de nem érdekel) - • Apróbb, rejtélyes, feltűnő, majd eltűnő zörgések a műszerfal környékén - - 1. Frissítés: - • Bal első lengéscsillapító elfordulása 53 500 km-nél, csere (85e Ft)

Ide hordtam szervizbe

P. J. P. Bt., Pesterzsébet(XX. kerület), Kende Kanuth 15.Évtizedes tapasztalatom, hogy kedvesek, gyorsak, precízek és kifizethető árakon dolgoznak (csak azért 9, mert tőlem nagyon messze vannak)

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Mivel, szinte minden karosszériaelemen keletkezett már parkolási sérülésem (többnyire idegen autó okozta), így azokat az apróbb-nagyobb horpadásokat a Pech-Jégkár csapata javította, mindig gyorsan és kiválóan! Profik, amit elvállalnak tényleg csodásan megcsinálják, amihez meg lakatos kell, annál korrektül elmondják, hogy ők ezt már nem tudják elvállalni.Olyan horpadt lemezekből is tükörsimát egyengettek, ahol szerintem már többszörös elemcsere kellett volna!pech-jegkar.hu

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 2400
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50200
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Xsara Break 1.4 SX Következő autója? Boxster
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C-Elysée 2012 (2013)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)