Francia mellényúlás
Szöveges ítélet
62500 km-rel vásároltam (3,5 évesen) Citroen márkakereskedőtől, ahol bizományi értékesítésben volt, végig szervizelve, utolsó szerviz 47000 km-nél, szerviz ciklus 20000 km...
A vásárláskor egyetlen hibát követtem el, hogy nem néztem meg az olajszintet, ugyanis az első közös úton közölte az ECU, hogy „Engine Fault, repair needed”. Ekkor 2 liter olaj utántöltéssel elértük a maximum szintet, természetesen a hibakód nem szűnt meg.
Hibakód:
Saját szerelővel történő hibakód kiolvasás után kiderült, hogy a hibakód „katalizátor hatásfok problémát” takar, ami szerinte az olajevés következménye.
Márkaszerviz szerint, mivel a CO2 kibocsátás jó és a lambda szondák rendben működnek, így üzemanyagminőséggel lehet gond.
Miután mindenki széttette csak a kezét és konkrétat nem tudott mondani, így maradt a hibakóddal való együttélés, ami törlés után körülbelül 2-3 nap alatt visszatért egy-egy hidegindítást követő 10 km után.
Karbantartás:
Közös használat során nagyon hamar kiderült, hogy szereti a gyári szabvány által megkövetelt bármilyen 5W-30-as olajnak literjét 3000 és 5000 km között megenni.
63 000 km: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, gyújtó gyertyák, fékolaj, olajgomba, fagyálló csere, futómű állítás, motor hiba vizsgálat (60 000 Ft)
66 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
68 000 km: sikeres műszaki hibakód törlés után (CO2 tökéletes)
68 000 km: gyújtó trafó probléma a kettes hengeren hibakód (egyszer jelentkezett télen sok napos mínuszban történő állás után, azóta sem)
69 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
72 000 km: olaj, olajszűrő, légszűrő csere (20 000 Ft)
73 000 km: első lengéscsillapítók, szilentek csere (100 000 Ft)
77 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
81 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
85 000 km: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő csere (30 000 Ft)
87 000 km: 1 éve nálam
90 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
93 000 km: fékbetét csere (20 000 Ft)
95 000 km: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, váltóolaj csere (45 000 Ft)
99 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
103 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
104 000 km: nyári gumi (64 000 Ft)
105 000 km: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő csere, klíma töltés (45 000 Ft) (a klíma 30 fok felett közel nulla hatásfokkal működött, a feltöltés előtti és utáni nyomástesztnél is ki/be kapcsolgatott a hűtőventilátor/kompresszor mindenféle logika nélkül, így a feltöltés nem sokat segített a dolgon)
109 000 km: kuplung csere (90 000 Ft) (már megvételkor is kicsit magasan fogott én pedig országúton használtam 80%-ban)
109 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
112 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
114 000 km: 2 éve nálam és eladásra került
Eladás:
Új autóba szerettem volna beszámoltatni, ahol megállapították, hogy a katalizátor cserére szorul, mert rossz a CO2 értéke. Az értékelő lapot, amin a pontos mérés szerepel nagyon gyorsan elrakták és csak az összegző lapot mutatták, higgyük el, hogy tényleg rossz a katalizátor.
Ugyanezzel a motorral, felszereltséggel és 75 000 km-rel többel rendelkező példány alá áraztam be 200 000 Ft-tal, leírva a katalizátor hatásfok problémát, mik lettek cserélve stb. Beszámításnál a „rossz” katalizátor miatt kaptam az én árazásomnál egy 350 000 Ft-tal rosszabb ajánlatot. Miután ez a típus senkit nem érdekelt és akit érdekelt is elrettentett, hogy nem tökéletes, így a beszámítás mellett döntöttem. (valamint nem szerettem volna, hogy valaki 3 nap után nálam reklamáljon, hogy így eszi az olajat, úgy hibakód és társai)
Ui: A beszámított ár és a márkakereskedés által árult ár között 500 000 Ft van. (második tulaj voltam, úgy hirdetik, hogy első tulajtól, a katalizátort gondolom azért kicserélték)
Megérte?
2 év alatt buktam az árán 1 000 000 Ft-ot, megtettem 52 000 km-t és körülbelül 500 000 Ft-ot költöttem karbantartásra/szervizre. Ez 29 Ft/km. Az én havi futásommal 64 000 Ft kb. Egy új, jól felszerelt, erősebb Astra kombi havonta 20-25 000 Ft-tal több, nekem megér ennyit a nyugalom, a nagyobb autó és az új autó nyújtotta nagyobb megbízhatóság.
16 hónap műszaki volt még rajta mikor eladtam, hogyha megtartom és szeretném, hogy átmenjen a következő műszakin, valamint karban tartom, akkor hátsó szilentek, katalizátor, vezérlés, féktárcsa, fékbetét, gyertyák, olaj, szűrők, gyújtótrafó csere/cserék szükségesek körülbelül 400 000 Ft értékben. (Az olaj evéssel és a klímával való foglalkozást bele se számolom.)
Hibalista
- Lásd leírás.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 62000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Polo IV 1.4 | Következő autója? | Astra |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |