A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C-Elysée (2012)

C-Elysée 1.6 VTi Exclusive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Francia mellényúlás

Szöveges ítélet

62500 km-rel vásároltam (3,5 évesen) Citroen márkakereskedőtől, ahol bizományi értékesítésben volt, végig szervizelve, utolsó szerviz 47000 km-nél, szerviz ciklus 20000 km...

A vásárláskor egyetlen hibát követtem el, hogy nem néztem meg az olajszintet, ugyanis az első közös úton közölte az ECU, hogy „Engine Fault, repair needed”. Ekkor 2 liter olaj utántöltéssel elértük a maximum szintet, természetesen a hibakód nem szűnt meg.


Hibakód:

Saját szerelővel történő hibakód kiolvasás után kiderült, hogy a hibakód „katalizátor hatásfok problémát” takar, ami szerinte az olajevés következménye.
Márkaszerviz szerint, mivel a CO2 kibocsátás jó és a lambda szondák rendben működnek, így üzemanyagminőséggel lehet gond.

Miután mindenki széttette csak a kezét és konkrétat nem tudott mondani, így maradt a hibakóddal való együttélés, ami törlés után körülbelül 2-3 nap alatt visszatért egy-egy hidegindítást követő 10 km után.


Karbantartás:

Közös használat során nagyon hamar kiderült, hogy szereti a gyári szabvány által megkövetelt bármilyen 5W-30-as olajnak literjét 3000 és 5000 km között megenni.

63 000 km: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, gyújtó gyertyák, fékolaj, olajgomba, fagyálló csere, futómű állítás, motor hiba vizsgálat (60 000 Ft)
66 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
68 000 km: sikeres műszaki hibakód törlés után (CO2 tökéletes)
68 000 km: gyújtó trafó probléma a kettes hengeren hibakód (egyszer jelentkezett télen sok napos mínuszban történő állás után, azóta sem)
69 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
72 000 km: olaj, olajszűrő, légszűrő csere (20 000 Ft)
73 000 km: első lengéscsillapítók, szilentek csere (100 000 Ft)
77 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
81 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
85 000 km: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő csere (30 000 Ft)
87 000 km: 1 éve nálam
90 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
93 000 km: fékbetét csere (20 000 Ft)
95 000 km: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, váltóolaj csere (45 000 Ft)
99 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
103 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
104 000 km: nyári gumi (64 000 Ft)
105 000 km: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő csere, klíma töltés (45 000 Ft) (a klíma 30 fok felett közel nulla hatásfokkal működött, a feltöltés előtti és utáni nyomástesztnél is ki/be kapcsolgatott a hűtőventilátor/kompresszor mindenféle logika nélkül, így a feltöltés nem sokat segített a dolgon)
109 000 km: kuplung csere (90 000 Ft) (már megvételkor is kicsit magasan fogott én pedig országúton használtam 80%-ban)
109 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
112 000 km: olaj utántöltés (1 liter)
114 000 km: 2 éve nálam és eladásra került


Eladás:

Új autóba szerettem volna beszámoltatni, ahol megállapították, hogy a katalizátor cserére szorul, mert rossz a CO2 értéke. Az értékelő lapot, amin a pontos mérés szerepel nagyon gyorsan elrakták és csak az összegző lapot mutatták, higgyük el, hogy tényleg rossz a katalizátor.

Ugyanezzel a motorral, felszereltséggel és 75 000 km-rel többel rendelkező példány alá áraztam be 200 000 Ft-tal, leírva a katalizátor hatásfok problémát, mik lettek cserélve stb. Beszámításnál a „rossz” katalizátor miatt kaptam az én árazásomnál egy 350 000 Ft-tal rosszabb ajánlatot. Miután ez a típus senkit nem érdekelt és akit érdekelt is elrettentett, hogy nem tökéletes, így a beszámítás mellett döntöttem. (valamint nem szerettem volna, hogy valaki 3 nap után nálam reklamáljon, hogy így eszi az olajat, úgy hibakód és társai)

Ui: A beszámított ár és a márkakereskedés által árult ár között 500 000 Ft van. (második tulaj voltam, úgy hirdetik, hogy első tulajtól, a katalizátort gondolom azért kicserélték)


Megérte?

2 év alatt buktam az árán 1 000 000 Ft-ot, megtettem 52 000 km-t és körülbelül 500 000 Ft-ot költöttem karbantartásra/szervizre. Ez 29 Ft/km. Az én havi futásommal 64 000 Ft kb. Egy új, jól felszerelt, erősebb Astra kombi havonta 20-25 000 Ft-tal több, nekem megér ennyit a nyugalom, a nagyobb autó és az új autó nyújtotta nagyobb megbízhatóság.

16 hónap műszaki volt még rajta mikor eladtam, hogyha megtartom és szeretném, hogy átmenjen a következő műszakin, valamint karban tartom, akkor hátsó szilentek, katalizátor, vezérlés, féktárcsa, fékbetét, gyertyák, olaj, szűrők, gyújtótrafó csere/cserék szükségesek körülbelül 400 000 Ft értékben. (Az olaj evéssel és a klímával való foglalkozást bele se számolom.)

Hibalista

- Lásd leírás.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2012
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 62000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 52000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Polo IV 1.4 Következő autója? Astra
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C-Elysée 2012 (2013)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)