A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C-Crosser (2007)

C-Crosser 2.2 HDI 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Ár/érték arányban messze a legjobb

Szöveges ítélet

Az outlander II alapján készülő c-crosser egy szuper együttműködés eredménye a Mitsubishi és a Citroen között. Gyakorlatilag csak a motor és a dizájn egy kisebb része francia, a legtöbb alkatrészen, de még a felnin is tisztán kivehető: Made in Japan. A Mitsubishit mint terepjáró gyártót gondolom nem kell bemutatni senkinek sem, bár ez az autó egy cross over, tehát nem igazán terepjáró, és ez a teljes hajtásláncon: tengelyeken, osztómű, difi stb. meglátszik. Pontos leírást itthon nem adnak a 4x4 rendszerről, hosszú utánjárással azonban kiderül, hogy a 2007-es lancer Evo-tól sokat kölcsönöztek.....A difi zár helyett azonban itt egy elektromos (gondolom a fékeket használó) megoldás került beépítésre. Ez egyben azt is jelenti, hogy a crosser inkább dinamikus utcai vezetésre alkalmas (amit kitűnően teljesít) mintsem valódi terepezésre, vagy hegymászásra (ahol viszont csak korlátozottan ajánlom). Ez persze nem jelenti azt, hogy a crosser egy járdán, útakadályon, töltésen vagy szántón ne tudna átmenni, csak ne gondoljunk arra, hogy ezzel fogjuk az elakadt Hummer-t, GAZ-t, Pajero-t stb. kimenteni vagy leelőzni.

A citroen HDI motorok a két liter körüli tartományban 2007-ben az élbolyban voltak, és sokak szerint a c-crosser 2.2 HDI motorja lényegesen jobb az outlander II-ben kapható motor választékhoz képest.


Külön ki kell emelni a japán mérnökök által tervezett autó önsúlyát, ami kevesebb mint 1.8 tonna. Véleményem szerint egy 7 személyes 4x4-es és ráadásul hatalmas csomagtérrel rendelkező és tágas járműhöz képest ez szuper. Mindemellett az önhordó kasztni nem csavarodik (terepen is alig) és EURO NCAP 5 csillagos töréstesztet ért el. A súlycsökkenés részben annak tudható be, hogy a tető alumíniumból van, ez pedig a kocsi súlypontját is csökkenti.

A rafinált dizájn kimondott "autós" vezetési élményt biztosít. A kocsi jól kanyarodik, pontosan irányítható, nem billeg és extrém helyzetekben is kiszámítható marad. A rally örökséghez köthető 4x4 rendszer miatt az autóval száraz és vizes útburkolaton 4x4ben fantasztikusan lehet közlekedni. Havas útviszonyok között normál vezetési stílusnál biztonságosan lehet közlekedni, extrém vezetési stílusnál (pl. kikapcsolt menetstabilizátorral) pedig igazi rally élményben lehet része az embernek. Bár az átlag felhasználónak a 4x4 meghajtás (4x4 lock) bőven elegendő és biztonságos utazást tesz lehetővé, fontos megjegyezni, hogy a menetstabilizátor program és a kipörgésgátló rendszer nem teljesít olyan jól mint mondjuk a VW csoport 4x4-es járműveinél (pl. allroad stb., amik független tesztek alapján a legjobb kipörgés gátlást és menetstabilizációt érték el extrém hó viszonyok között) ez azt jelenti, hogy extrém téli körülmények között a c-crosser megcsúszhat, vagy jégen jobban keresztbe állhat... Aki viszont kicsit is ért a téli vezetéshez az nagy biztonságban tud közlekedni a crosserrel. Az exclusive felszereltséghez járó gyári Michelin 225/55 R18-as gumik nyári gumik, nem alkalmasak téli vezetésre!

Korábban 4 éven keresztül volt egy 2.0 HDI citroen C5-ösöm, aminek a fogyasztásával nem voltam megelégedve, ugyanis az azt megelőző 1.9 VW Passat TDI fogyasztáshoz képest nagyon soknak tűnt a 8-9-10 literes fogyasztás. A c-crosser 2.2 HDI viszont 156 lóerővel a közel 1.8 tonnás 7 személyes c-crossert nagyon takarékosan mozgatja. Hihetetlen, de a prospektus szerinti adatokat teljesíti. Sosem fogyaszt többet 10 liternél, vegyes használatban jellemzően 7-8, de városon kívül autó úton én már 5.8 l/100 km-es átlagot!!! is elértem vele. Hogyan érhető el 5.8 liter fogyasztás? Első lépés: az outlander I.-es állandó 4x4-es meghajtása után ami rendszeresen 14l/100km-es fogyasztást eredményezett itt kapcsolható a 4x4. (Alaphelyzet elsőkerék meghajtás, 4x4 auto: igény szerinti 4x4 (kb. 50:50% nyomaték megoszlás a tengelyek között) 4x4 Lock:állandó 4x4 kb. 65% nyomaték a hátsó kerekeken, elektromos kipörgés gátlás és "kvázi" difi zár) Második lépés: tempomat!!!!

Ha az ember odalép,akkor viszont nagyon dinamikusan ki lehet lőni a c-crosserrel. Ilyenkor javaslom a "4x4 auto" beállítást, amivel a rendelkezésre álló teljes 380 Nm nyomatékot különösebb kipörgés nélkül fel lehet használni. A végsebesség valójában 200 km/h fölött van, bár igazán sosem néztem meg, hogy mennyivel 200 fölött.

A beltér a mitsubishi által jelenleg használt dizájn elemeket tartalmazza. Bőr ülések, sportos/dizájnos - de kicsit kopogós műanyag, illetve az opcionális navi+dvd+subwoofer+tolatókamera stb. (talán 710 wattos kiszerelésben). A beltér egyetlen lényeges hiányossága, hogy a középső üléssoron nincsenek légbeömlők, tehát a nyári hűtés csak a vezető és anyós jóindulatán múlik. Szerencsére a hátsó sötétített üvegek miatt ez inkább kellemetlenség, mintsem krízishelyzet. A leghátsó 6.-7. ülések a csomagtérbe teljesen behajtható módon készültek el. Előnyük, hogy pillanatok alatt kihajthatóak, hátrányuk, hogy igazából pótülésnek jók, és csak gyerekek számára alkalmasak hosszabb (több száz km-es) utak megtételére. Rövid utakra persze felnőttek is igénybe vehetik. A középső üléssor (3.4.5. ülések) osztottan gombnyomással elektromosan előre dönthetőek (ha valaki be akar pakolni, vagy a leghátsó ülés sorról akar kiszállni). További előnyük, hogy az ülés pozíció előre hátra is beállítható és a háttámlák dönthetőek. Ha leghátul nem ül senki és a hátsó üléssor "el van pakolva", akkor teljesen hátra tolhatóak a középső üléssor ülései, így 5 személy részére óriási helykínálat áll rendelkezésre, úgy hogy közben egy hatalmas csomagtartó rész marad szabadon a csomagoknak.

Ami meglepett, hogy a 2007-es gyártású autóban hogyan lehetett a 855 ezer forintos navigációs rendszerben egy 2005-ös navigációs térkép. Amikor később rájöttem és szóvá tettem, akkor kb. 2 éven keresztül nem tudtak érdemben válaszolni a frissítéssel kapcsolatban. Most már elérhető a navigációt frissítő DVD lemez, amit kb. 100.000 Ft-ért akarnak adni. Ha valaki c-crosser-re szánja a fejét győződjön meg a navigációs szoftver térkép verziójáról és évjáratáról (a menüben elérhető) és alkudja bele a frissített térképet az autóba. DVD-t másolni nem lehet (egyenként kódoltak), manuálisan frissíteni pedig csak a navigációs rendszer piszkálásával, a gyári navigációt és média tárat tartalmazó HDD kiszerelésével és linuxban való hekkelésével lehet. Szerintem aki ilyen autót vesz, az nem szorul arra, hogy fusiban barkácsoltassa a navigációt.

A motorral az eltelt 100.000 km alatt semmilyen bajom sem volt. Az egyetlen problémám a citroen által a károsanyag kibocsátás mérséklésére kitalált eolys olajat tartalmazó tartály sérülése volt, amit az autó aljára (bal hátsó futómű környéke) helyeztek el. Ezt egy idióta szomszéd által illegálisan és veszélyesen hepehupásra épített "fekvőrendőr"-ön törtem össze. Idő közben a citroen rájött a hibára és gyárilag egy védő keretet helyeznek a tartály köré. Ha az autón nincs rajta érdemes kérni a felszerelését (egyébként csak néhány ezer forint), mielőtt a 135.000 Ft értékű tartály összetörik és az olaj elfolyik.

A lejárt garanciális idő után meguntam a márka kereskedők "megélhetési" szerelési manővereit, akik úgy gondolják, hogy egy nagyobb autó miatt már kapásból 100.000 Ft feletti szerelési költségeket kell elszámoljanak, vagy egy ablaktörlő lapátért elkérhetnek 40.000 Ft-ot. Egy márkafüggetlen szervizbe hordom a járművet, ahol nagyon gondosan és pontosan tartják karban a gépezetet, és a falra kiírt 3500 Ft-os óra díj alapján számolnak el.

A motoron kívüli alkatrészeket a japan parts (www.japauto.hu) szerzem be. Itt a japán lökésgátlót 35.000 Ft-ért kaptam meg másnap, és 4000 ért beszereltettem, míg szereléssel együtt a márkaszerviz 178.000 Ft-ot kért volna és az alkatrész csak 2 héten belül érkezett volna meg. Egyszerűen pofátlanság, hogyha már elkérték az autó árát és ilyen drágán akarják megszerelni a hivatalos szervizben, akkor hogyan fordulhat elő, hogy a nem kis példányszámban eladott autóhoz az M5 center egyetlen egy darab csere lökésgátlót sem tart raktáron.

Több helyen olvastam a kuplung rendszerek hibájáról. Egyesek 20.000 km-ként kuplung meghibásodással küszködnek. Amit észrevettem: hogyha az ember mondjuk 4x4-ben hegyen felfele autópályára hajt fel és padlógázzal gyorsít, akkor rossz kuplungolásnál (túlzott csúsztatást követően) a kuplung magától is megcsúszhat. Aki ilyenkor nem veszi vissza a gázt egy pillanatra, míg a kuplung "megtapad", az leégetheti a kuplung tárcsát. A hibát ismereteim szerint elsősorban a chip tuningolt c-crosserek produkálják (190-230 le), ahol a teljesítmény növekedéssel és "versenyzős vezetési stílussal" nem tud lépést tartani a gyári kuplung. Szerintem a tuning a fékrendszernél kezdődik, a verseny kuplungnál folytatódik és csak ezt követően érdemes a motort "felpiszkálni".

Másik használatból eredő probléma: aki rendszeresen kézi autómosóba hordja mosatni, annak a különféle erős vegyszerek miatt "rátapadhat" a hátsó ajtók ablak üvege a műanyagra, és ettől adott esetben az elektromos ablakemelő meghibásodhat, vagy az üveg hibásan mozdulhat el a keretben. Odafigyeléssel, és az üveg keret utólagos pl. szilikonnal történő kenésével ez a hiba szerintem megelőzhető.


Összefoglalva: A c-crosser egy megbízható, japán minőségű, tágas, és sportosan elegáns 7 személyes cross-over. Takarékos, de mégis erős 2.2-es francia HDI dízelmotorjával, magas felszereltségével és 4x4-es meghajtásával széleskörű igényeket tud kielégíteni. Összehasonlítva több konkurenssel bátran állítom, hogy még 2011-ben is az egyik, hanem a legjobb ár/érték arányú cross-over a piacon.

Hibalista

- eolys olajtartály

Ide hordtam szervizbe

no comment

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

márkafüggetlen szerelő

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 2000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? c5 Következő autója? c-crosser
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C-Crosser 2007 (2007)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)