Jó kis (nagy) gép !
Szöveges ítélet
2008. őszén nehéz feladat elé kerültem, mert egy új kis jövevény érkezik a családunkba, viszont a vállalkozás miatt áruszállításra alkalmas autóra kellett lecserélnem a 2 személyes Renault Trafic-unkat. (Ami egyébként egy nagyon jó autó...). Mivel két autó fenntartása a mai undorító adóztatási endszer miatt eleve kizárt volt, így egy "összvér"-t kellett kutatnom. A választás végül az új Citroen Berlingo-ra esett. Mivel az autó egy hónapja van nálam, szervíztapasztalatom nincs, megbízhatóságról ennyi idő alatt nem nagyon tudok véleményt írni, de az első benyomásokról írok néhány szót...
Kívülről az autó telitalálat. Nagyon szép, formás, méretes autó.(Hátsó üléssor könnyen kivehető, így a raktér 3 m3 !!!) Belülről már van néhány dolog, ami hagy némi kívánni valót maga után. Vizuálisan megszokható a kicsit fura műszerfal, nekem kényelmetlen a könyöktámasz, az ülés kényelmes, az autóból jó a kiltás, de nem hinném, hogy ezek döntenék el azt, hogy egy autó jó választás e vagy sem. Ami a 4 millió feletti vételárhoz képest gyenge, az a felhasznált műanyagok minősége. A kemény műszerfal, középkonzol, ajtóborítás valahogy "gagyi" érzetet adnak, amit nem várna az ember ezért a pénzért. A váltó nekem nagyon furcsa. Kézre áll, kényelmes, de nagyon "kattogós". Az 1,6 HDi 90 LE -s dízelmotor kiváló. Nem repíti versenyautóként a "vasat", de aki versenyautót akar az ne ilyet vegyen. Nyomatékos, és takarékos. 5,8 literes átlagfogyasztást közöl a computer.Ezt vegyes használatban produkálja, úgy, hogy TÉL van és szinte állandóan 400-500 kg áruval szaladgálok vele, nem tatás tempóval, mivel mindig sietek !!!
Egyenlőre ennyi. Ezek az első benyomások. Havonta 2-3 ezer km-t megyek, így nemsokára tudok írni tartalmasabb értékelést. Végül néhány tanács azoknak, akik először használnak modern Turbo Diesel autót:
1.) NE TANKOLJUNK bele szar gázolajat !!!! Lehet, hogy néhány Ft-tal olcsóbban juthatunk gagyi, pancsolt gázolajhoz, de hosszú távon ez nem éri meg. Én csak ÖMV kúton tankolok. Ég és fóld a különbség a többi (alap) gázolajhoz képest.
2.) Én elinduláskor is hagyom egy cigi idejére ketyegni az autót, (Kíméletes haladásnál hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet, ami miatt ez nem biztos, hogy kell.), de hosszabb út, nagyobb igénybevétel után NE ÁLLÍTSUK le azonnal az autót !!! Hagyni kell egy-két percig alapjáraton járni a motort, míg a turbó kicsit visszahűl. Ez szintén hosszú távon hálálja meg magát.
Folyt.köv...
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Citroen Fábián Szfvár (Itt vettem az autót, de szervizelni még nem kellett...)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 6500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Trafic 1,9 DCi | Következő autója? | 2015 ben jár le a hitel...... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
