Celszerszam
Szöveges ítélet
Ugyanerrol az autorol az elozo tulaj is irt ertekelest meg uj koraban:
http://nepitelet.hu/autok/citroen/berlingo_2008/a_gazdasagos_es_kenyelmes_csaladi_kedvenc/
Elloptak az elozo autonkat (B Zafira) igy a 3 gyerekhez gyorsan kellett egy legujabb, legnagyobb, legolcsobb auto. Hasznaltauto.hu ezt a Berlingot dobta ki, 3 evesen, 100e km-rel. Elozo tulaj elkoltozott es a lizing lejarta utan a G Astrat tartotta meg, nem a Berlingot. Nem a legjobb elojel, de bizunk a jovoben.
Zafirahoz kepest ez egy nyaj, amit mi csak terelgetunk, de nem iranyitunk. A szelre is sokkal erzekenyebb. Belül joval nagyobbnak erzodik, foleg a masodik sor labtere. Sokkal fapadosabb erzet (family kivitel es nincs a 2. sorban se belso vilagitas se szivargyujto - ezek valami magasabb felszereltseg reszei lehetnek), sok a kopogos muanyag, kb slaggal moshato. Mivel a hatso sor kiveheto, erre tenyleg sor is kerult. A gyerekek eloszor elsirtak magukat, hogy nem lehuzhato a hatso ablak. Megszoktak, egy vitalehetoseggel kevesebb. A hatso ules csak konnyu embereknek valo, 90 kilommal nyomja a pad vaza a combomat. Elol nagyon hianyzik a derektamasz es erthetetlen, hogy a konyoklo huzata miert hosszabb 5 centivel, mint a konyoklo (tipus jellemzo)
Csomagtarto nem annyira mely, viszont nagyon szeles, 3 gyerekbringa (16-18 colos) is belefer siman.
Imadon a nagy tukreit, kotelezove tennem minden auton.
1.6 motor, 90 loero. Egy emberrel eleg, egyebkent vigyazni kell lenduletet. Tartos, eros emelkedokon meg mindig mi allunk a sor legelejen. Csalados ember nem idegeskedik.
Fogyasztas, erosen hasznalatfuggo, gaz kb 10 liter, ha max 110-zel (ora szerint 120) megy az ember. Utana 1-1,5 liter / +10 km/h. ERos szembeszelben volt mar 15 l/100km is. Zafira kb egy literrel kevesebbet fogyasztott. Kicsit lehetnenek hosszabbak a fokozatok, terheletlenul mar 50-nel otosbe lehet tenni, 130-nal forog 4000-t a motor.
Elso sajat 10e km alatt beallt a vizpumpa, a vezermuszij meg elkezdett lecsuszni es kivagta a muanyag boritast. Szerencsere ez eleg hangos volt, hogy eszrevegyem. Leallosav, treler (100 Eur), müncheni markaszerviz (1150 Eur). Csak megjegyzes, hogy vezerlescsere Audi A4 ben szinten Münchenben 700 Eur-ba kerül. A gazrendszernel korabban folyt a viz es az elozo tulaj nem fagyalloval toltotte utana, valoszinuleg ez volt a hiba oka. Onindito is hamar megadta magat, tipus szokas. Sokkal konnyebb belokni, mint gondoltam volna.
150e km-nel elkezdett pulzalni az alapjarat, majd mar az autopalyan is a vilagitas. feszultsegszabalyzocsere (30e Ft).
A futomuben eddig egyszer kellett cserelni valami palcat, gondolom ez kopoalkatresz.
Nem egy szerelem, de a celnak megfelel. Kezdeti rakoncatlankodasok utan mar megbizhatoan uzemel. Lehetne kicsit alacsonyabb, ezt a belmagassagot nem lehet kihasznalni.
Hibalista
- -vizpumpa (vezerlescsere, Münchenben 1100 Eur), karbantartasi hiba miatt - -Önindító (PSA tipushiba) - -feszültsegszabalyzo - -radio
Ide hordtam szervizbe
Citroen M5 allapotfelmeres:- nem veszik eszre, hogy csapviz van hutofolyadek helyett- nem veszik eszre, hogy ures a fekolajtartaly- koccanas javitasa M5-ben, hatso ajton 120 felett sipol a szel
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Zafira B | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.3/10) |