A-ból B-be tökéletes közlekedő eszköz sok extrával.
Szöveges ítélet
Citroen márkaszervízben dolgozok, ahol az évek során találkoztam már pár típussal, azok jó és kevésbé jó tulajdonságaival is.
Már a 2-es Berlingo-ban is tetszett az 1.6-os HDi motor, meglepően strapabíró és nyomatékos erőforrásnak bizonyult, ráadásul az ügyfelek 5 és 6 literes átlagfogyasztásokról beszéltek, ami szintén jól hangzott...főleg egy ekkora bódénál.
Egyedül a beltérrel nem voltam kibékülve. Hiába 5 személyes Multispace magas felszereltséggel, látható és érezhető is a 2-es Berlingo-knál, hogy eredetileg ezek a gépek teherautóknak készültek. Hosszú váltókar, kopogós műanyagok, burkolatlan lemezrészek, zörgő alkatrészek...stb.
Cserébe olcsó és igénytelen igavonók. Sokak kedvence még mindig!
A fentiek alapján nem vártam csodát az új Berlingo-tól, inkább a C4 Picasso felé húzódtam. Aztán a műszaki oktatáson találkoztam élőben is egy új Berlingo-val. Természetesen a lehető legmagasabb felszereltségű modellt mutatták be nekünk a pesti kollégák, ami nagyon jó döntésnek bizonyult részükről.
Modutop, tolatóradar, ESP, ködfényszórók, 16-os alufelnik és sok más finomság is várt minket nilonba burkolva.
Hamar megszületett a döntés...ilyen kell!
Egy Multispace felszereltségű modell lett megbolondítva pár extrával.
Modutop(üvegtető+tároló rekeszek), elektromosan behajló tükrök, tolatóradar, tempomat, térelválasztó háló, klíma és 17-es gyári felnik. Bordó-szürke belső és fehér külső.
Mindehhez a 92 lovas erőforrást párosítottam, mert nem éreztem szükségét a 110 lóerős verziónak.
Rengeteg jó dolog van ebben a Berlingo-ban, ami elődjeiben nem volt meg.
Rövid és pontosabb a váltókar, ami tökéletesen kézre esik, szélesebb és komolyabb a futómű, ami stabilabbá teszi ezt a nagy dobozautót. A 4 tárcsafék is komolyabb fékhatást produkál, de számomra a beltérben történt igazi megújulás.
Igazi személyautó lett, amit a beltéri anyagok és az összeszerelési minőség is alátámaszt.
Nagyon praktikus, jól pakolható autó, már túlestem vele egy költözésen és remekül helytállt.
Biciklit és felniket is szállítottam már vele, a hátsó ülések 1-2 perc alatt kivehetők, tényleg királyság.
Nálam a fogyasztás sose alakul jól, mert mindig csak kistávokat megyek, de azt sokszor. Rengeteg ki-be szállás, beindítás-leállítás, ajtócsapkodás, fékezés...ahogy ez egy városi használatban megy.
Probléma még nem volt az autóval, csak pár apróság, amit már leírtam a hibáknál.
Bátran ajánlom mindenkinek, aki sok lommal járkál, szereti a nagy belteret, a gazdaságos dízelmotort és a barátságos belsőt.
Nekem eddig bejött!
Hibalista
- - a légszűrőház műanyag szívócsöve zörgött, amit egy átmenő csavarral sikerült fixálni
- - tolatásnál az első fékezésnél mindig kottyannak az első fékbetétek...aggodalomra nincs ok, ez így működik, van egy kis mozgása
- - a kuplungpedálról leugrott a gumiborítás...biztos beleakadt a cipőm talpa...visszaraktam
Ide hordtam szervizbe
OMP Autóház KFT. - Debrecen
(Citroen márkaszervíz)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Quest 3.0 V6 | Következő autója? | az még odébb van |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
