Vegyél ilyet, megéri. Add el id?ben, megéri!
Szöveges ítélet
Nagyon korrekt mindenes autó, csomagszállításra, napi ügyintézésre és családi utazásra is.
Kit?n? ár-érték arányú , igénytelen és megbízható.
A három legfontosabb meghibásodási tapasztalat:
1. Minden komolyabb alkatrészvásárlás el?tt érdemes a Peugeot Partner (gyakran azonos azonosítási számú) alkatrészárát is megkérdezni. Példa: 80e km-nél kifeküdt a speciális (gumírozott) f?tengely végi ékszíjtárcsa. (Típushiba a 2000-es évjáratnál) Az alkatrész 88e Ft-volt, ugyanezt, ugyanazzal a citroen-peugeot dobozzal és ugyanazzal a vonalkóddal a peugeotnál 47e Ft.
2. Ingadozó motorteljesítmény okai:
Velem is el?fordult, márkatársak is jelezték. A szervíz tehetetlen volt, ugyan minden sz?r?t kicseréltek, az EGR szelepet is (valószín?leg feleslegesen), computer szerint minden oké, mégis meg-meg torpan.
Megoldás: 4-5 tankolás külföldi származású gázolaj (pl.SHELL V-power diesel) tankolása után a jelenség megsz?nik. Azóta más common-rail rendszer? dízelnél autónál ( Renault dCi, Ford Tdci )is kipróbáltuk, legtöbbször beválik. No comment.
3. Más franciákhoz hasonlóan 130-140e km-nél gazdaságos ötlet kiszállni bel?le. Addig semmi gond, utána viszont elindul az ötvenezres javítási tételek -soha véget nem ér?- sorozata.
Még egy egyéni vélemény a biztonságot illet?en:
Noha nem a töréstesztek bajnoka az elképeszt?en masszív (ezért egyébként a kilátást zavaró) A-oszlop és tet? bizonyos ütközéstípusoknál kimagasló végelmet nyújt. Láttam olyan aláfutásos roncsot, ahol szinte csak az A-oszlop fogta meg az autót, a kocsi abszolut totálkárosra deformálódott ugyan, de az utascella megmaradt. Ezt szerintem egyetlen hagyományos személyautóban sem lehetett volna túlélni.
Egyéb említésre méltó negatívumok:
A kasztni lehet?ségeihez képest túl mély, és nem állítható vezet?i üléspozíció.
Beállításra érzékeny és ki-kiakadó tolóajtók.
Túl magasra szabályozott feszültség miatt gyakori izzócserék.
Hibalista
- ékszíjtárcsa / típushiba a 2000-es évjáratnál/
- EGR szelep
- 140e km után egy csomó minden
Ide hordtam szervizbe
Citroen Nagy, Budapest
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 145000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Toledo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
