Szívós zörgő pöffencs
Szöveges ítélet
Családi Autó, főleg városban használtuk, gyakran tisztességesen megpakolva. Igazi igásló, tömve igénytelen műanyagokkal, alapvetően kényelmes, de sérülékeny futóművel. A beltérben zörög-zizeg minden, az első ülések kényelmetlenek, az elektronika és a gyerekbetegségekkel teli HDi motor állandó hibaforrás. A karosszéria puha anyaga életmentő is lehet; Olaszországban megálltunk egy tengerparti parkolóban fürdés céljából, apám az anyósülésen ülve, láb kilógatva húzta fel a fürdőgatyát, mikor beletolatott egy vak olasz egy Scudoval, rányomva az ajtót a lábszárára, durván beingatva az egész kocsit, az ajtó alja belülről úgy kihajlott, hogy a tenyér kifért rajta, menet közben süvített be a szél hazafelé, apám lába pedig törés nélkül megúszta... A fogyasztása elképesztően alacsony is lehet, olaszból haza, autópályán, 120-140 között, 5 emberrel, csomagokkal rakva 5,1 - ez azért nem roszz.
Szürke kocsit senkinek se ajánlok alapból, ebbe 1 év alatt 3-szor tolattak bele, mert nem vették észre a színe miatt. Mindent félretéve igáslónak alkalmas, egy ideig. Egy bizonyos kort, futásteljesítményt elérve már a kockázata túl magas, nem feltétlen éri meg megtartani, bármennyire is keveset adnak érte használtan. Most adtuk el, 700-ért számították be egy új Berlingoba. Fater nem tud gondolkodni, ha szívni akar sokat ezzel is, ám legyen...
Hibalista
- Ékszíjtárcsa 105000, görgők~8000, motordiagnosztikai lámpa a műszerfalon kb. 40-szer kezdett el világítani, csak szervizben javítható, oka változatos; reléhibák, vezérlőelektronika, stb. Jó pár évig nem akart húzni a motor, (talán 50 lóerő ha maradt benne) nem tudták az okát, sokszor kilökte az olajpálcát is, néha iszonyatosan hörgött, ha odaléptem neki, hatalmas füstöt eresztett. Nemrég jöttek rá, hogy a légmennyiségmérő volt rossz, azért nem volt ereje, de addigra már 200ezer forintért kicseréltettek mindenféle sz@rt, ami aztán nem hozott javulást. Az üzemanyagszivattyú is pár hónapig hangosan búgott, aztán fel is adta végleg, persze pont amikor az ország túlsó végén jártam vele, állítólag a teszkós üzemanyag okozza. A tolóajtót már a kezdetektől nem lehet belülről nyitni. Az első futóműben már háromszor cseréltek talpast. 9 éves korára már az elektronikai hibák egész tárházát produkálta, kockázatos volt vele elindulni akárhova is. Az index nem működött, a világítás is hektikusan, a motor néha indokolatlanul felpörgött, megoldása:kuplung, leállás, gyújtás le.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Xektor, veszprém
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 159000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra caravan | Következő autója? | Berlingo |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
