Szívós teve hosszú távra
Szöveges ítélet
Én jobban szeretem mint a feleségem, neki kevés a fűtés. Mi vegyes használatra vettük, munkaautónak nagyon bevált, de családot szállítani ez az évjárat még nem az igazi, mert a tolóajtós változatok csak később jöttek ki. A 380000 km-ből kb 200000-et utánfutóval mentem többnyire 1200-1600 kg árut cipelve. Az én tapasztalatom szerint sokkal jobban zokon veszi a gyors hajtást mint a túlterhelést, tehát "rövid lábbal" meglepően jó fogyasztást lehet kihozni még ebből a "régi" motorból is. A kezdetektől minden költség és fogyasztási adat számítógépen rögzítve és feldolgozva.
A problémák ellenére sem akarunk még tőle megszabadulni, mert az újautóval járó plusz költségek és az amortizáció messze nagyobb kilométerköltséget jelentenének, mint ezt a régit fenntartani. Jelenleg a dolgozóinkat hordjuk vele munkába, meg néha egy kis cuccolás, ezekre pedig tökéletes.
Családi használatra vettünk mellé egy 1.5 D AX-et. Annak is vannak kisebb bibijei, de nagyon olcsón ki lehet vele jönni km-enként.
Hibalista
- csak a szokásos kopó alkatrészek, fékbetétek, szilentblokkok de csak ritkán mert hosszú utakra használjuk. Generátor felújítás 270000 km-nél. De a kötelező szervizből mindig a legjobbat kapta az előírt időben.
-
- A legutóbbi beírás óta eltelt 2 év és 50000 km. Most azért már kijött pár komolyabb költségű javítanivaló, de ennyi km után azt hiszem ez nem is csoda. A futóművel voltak gondjaink elöl is hátul is, de ha hozzáértőbb ember hajtotta volna aki időben felfigyel a jelekre, kisebb gonddal is megúszhattuk volna.
Ide hordtam szervizbe
Sajti márkaszerviz, Hódmezővásárhely.
Postaautó, Szeged.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 430000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 307 d teher | Következő autója? | Citroen AX 1.5 D második autónak |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
