Szeretlek is meg nem is tudod így van ez.
Szöveges ítélet
Szeretett népautónk Szuzuki Ignis után döntöttük úgy, hogy Francia vonalra lépünk. Bár tudtuk, hogy a minőség és megbízhatóság terén itt azért itt is vannak hiányosságok de ár érték és méret tekintetében a Berlingo mellett döntöttük. Csak benzinesben gondolkodtam. A dízel felár és az esetleges további meghibásodásokkal számolva rövid utakon lassú bemelegedés, kis futás teljesítménnyel számolva nem érte volna meg. Talán jól is döntöttem. Igazi családi autó rengereg tároló hely az ajtóban ülés alatt, rekeszek a padlóban és tároló polc a szélvédő felett. Ez számomra mind mind magyon tetszett.
Az autó maga nagyon kényelmes Szuzuki után mindenképp. 110 lovas de azért a űrbe nem repít fel. A váltót szokni kell 1-2 fokozat között föld hold távolság. Idővel itt ott nyüszögő műanyagok, amit a nem túl jó gyári audió rendszerrel nehéz überelni. Többször megjártuk Erdélyt tele pakolva oda vissza család meg miegymással. -25 ben is pöcc röff indult semmi morgás semmi hörgés. Fogyasztása kamion szélárnyékban 7l alá is be lehet szuszakolni, városban 8 - 9 liter is megvan persze ez lábfüggő is.
Hibalista hát hosszadalmas de nem kiábrándító leszámítva, hogy a gari végével elkezdett terpeszteni a hátsó kerekek persze típushiba. 1 évesen cserélve azóta hibátlan. A Citroen Őrmezőnél vásároltam de már akkor megfogadtam, hogy márka szervízbe nem viszem, inkább a jól bevált saját szerelőmhöz. Vontatni sosem kellett 1x önindító miatt voltam kénytelen 1 napig lejtőn parkolni. Mivel sokszor rövid távokon ment így az átlagosnál jobban fogyott a kipufogó. Utóljára 1 éve kapott komplett új rendszert. 2019 ben Sátolaljaújhelyen gondolta egy szép vasárnapi kaplandpark látogatás után a generátor, hogy elfáradt. Na ebből hogy jövök ki gondoltam magamban vasárnap minden zárva, de sikerült egy új aksit szerezni (külön köszönet a panziósnak ahhol megszálltunk, szólt a havernak kinyitotta az autós boltját és adott nekünk egy új akkut számlával garival - le a kalappal).
Hazafele persze no klíma, no lámpa (szikrázó nap 40 fok), csak a hűtő venti ne kapcsoljon be mert akkor ott a vége. Szerencsésen hazaértünk vele Budára.
Kopó alkatrészek fék futómű ilyesmi de egyéb semmi komoly. Klasszik lerobbanás sose volt mindíg hazavitt.
12 év ellenére még mindíg formában. Persze a rozsda már itt ott mardossa szegényt, na de a csavarhúzót nem lehet átküldeni még rajta. Klíma kér egy kis törődést, még van benne gáz de már pont nem kapcsol be. De ez is hamarosan javítva szerintem kb 10e lesz.
Komplett kuplungot szettet is kért bár ez betudható anyukám lábának de ha már így alakult kapott új bovdent is. 2019 őszén még kapott elöl új tárcsákat fékbetétet valamint 4 új téligumit is valamint válto rudazatot.
Szerettem nagyon az autót, apró hibáival együtt. Nemsokára fájó szívvel de megválok tőle.
Hibalista
- Garancia letelte után hátsó kerekek elkezdtek terpeszteni. (típushiba) kb: 120e
- 5 évesen önindító hiba, komplett csere vadi újra 16e (Magneti Marelli)
- Tolató lámpa kapcsoló 2e
- 2 hátsó lámpa búra csere 10e
- Jobb első ABS jeladó 8e
- Kuplung szett komplett + bovden 50e
- Csomagtér ajtó teleszkóp 10e
- Toronycsapágy jobb bal 18e
- Vezérlés és generátor szíj 60e
- Első rugók 20e
- Stab pálca 8e
- Komplett kipufogó rendszer 40e
- Váltó rudazat 7e
- Generátor 45e
- Első fékbetét és tárcsák 42e
Ide hordtam szervizbe
Barkász autószervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 113000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ignis | Következő autója? | Grandland X |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
