Praktikus "kiskamion"
Szöveges ítélet
Céges autóként használom, 5 személyes Outdoor Sport fantázianéven futó "limitált" modell, ami a várakozásokkal ellentétben egész jó kis járgány. Felszereltségét tekintve a szükséges alap dolgok benne vannak. Klíma, ABS, CD-s fejegység, gyárilag sötétített hátsó ablakok, egy-két helyen plüss kárpit, aluminium szinű tetőcsomagtartó, 1,5 cm-rel megemelt futómű. A fejegység hangzása nem nagy szám, a gyári hangszórók műanyag tölcséres vackok, egy kis csillapító anyag betöltésével hallgathatóbb, de érdemes kicserélni. Az ajtókban a helye viszont úgy van megoldva, hogy egy apró beragasztott szivacsos anyag választja el az ajtó egyébb terétől. Igazán csinálhattak volna egy kis külön teret neki. A vezetőoldali ajtó már rezeg, ha egy picit hangosabban szól a zene. Motor: A 90 lóerős PSA dízel (215 Nm) jó kis darab, de kell is a közel 13 mázsás kasztnihoz. Elég nyomatékos, kb. 1500 körül jön meg az ereje, és dinamikusan viszi a kockadobozt. Bár céges, de úgy bánok vele, mintha az enyém lenne, még bejáratósan hajtom és a dízel motor sajátosságait betartva üzemeltetem. Hidegen nem pörgetem! Turbót hülni hagyni hajtós út után, nem leállítani hirtelen! Egyébként nem is nagyon érdemes 3000 fölé pörgetni, mert váltás után is használható tartományban forog a motor. Városban igen fürge tud lenni, a magassága miatt billegős, de nem vészesen. Sajnálom, hogy a 110 lóerős 1.6-os dízel motor nem került a Berlingóba, azzal még fürgébb lenne. Igazából az autópálya tempó is kényelmesen tartható vele, 130-nál éppen egy picivel 3000 alatt forog, itt a szélzaj nem vészes, és a motor hangja sem. (160-nál 3500 1/min) Viszont az oldalszelet már 130-nál igencsak érezni, főleg az erősebb lőkéseket. Fogni kell a kormányt, nehogy sávot váltson :) A fogyasztás 6,8-al indult és szépen lassan megy le, a legutólsó 6,1. Ez viszonylag dinamikus haladással értem el, kihasználva a motorban rejlő tartalékot. Szervizes autóként nagyon jól funkcionál, hipp hopp hatalmas teret lehet varázsolni a hátsó ülések ledöntésével, praktikus. A franciás viszonylag puha ülések egész kényelmesek, könyöklő a váltáskor nem épp a legjobb helyen van, de autópályán kényelmes a kartámasz. Ja, váltó, azon volna mit csiszolni. Hosszú úton jár, és akadozik. Összességében nem rossz. Ár érték arányban talán az egyik legjobb most a piacon ezzel a dízel motorral. Eddig 9000 km tettem bele a három hónap alatt, hiba nélkül. Az örvénykamrás Ventom után ez a közös nyomócsöves dízel kellemesebb társ. (arról is van itélet: "Hűséges, hosszútávú útitárs")
Később még irok, ha majd telnek a kilométerek.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Pásztor, Bp, Szentmihályi u. Átlagos szervíz, a cégünk ide hordja a Citromokat.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vento 1.9 TD | Következő autója? | Ford Focus 1.6 TDCi "az etalonom" |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
