Öblös Töhötöm, avagy a lomha praktikum
Szöveges ítélet
Xsaránk volt, 1,4-es benzines, 75 lóval. Bővült a család, kicsit korosodott az autó is, lecseréljük -gondoltuk, de mire? Szimpatizáltam mindig is a Berlingoval, igaz sohasem vezettem, nem ültem benne. Jól körülolvastam és nézelődtem.
Találtunk is egy megfelelő korú és árú és felszereltségűt, egy gondom volt vele, mégpedig az, hogy ugyanaz az 1.4-es motor van benne, mint az előzőben. Próbaút, vegyes érzelmek: kényelem, stb. OK, lomhának tűnt. Viszont rosszabbra számítottam. Megvettük. Kompromisszum.
Gyakran utazunk át az országon családlátogatás céljából, használjuk, úgy rendesen, ki is használjuk és megfelel a célnak. Annak, használjuk, ami. Belefér a család (2 gyerkőc, csomagok, bringa, roller), belefér a zenekar komplett cucca, kényelmes, végtelenül praktikus (sok rekesz, óriáscsomagtartó, sok a műanyag, a gyerkek sáros lába által keltett foltok könnyebben takarítható, tolóajtó - gyerekülésnél elég hasznos, stb.)
Eszköz mindennap.
Jó a fűtés, hűtés, sok levegő be tud jönni az utastérbe. Egyszerű, mondhatni puritán, de alényeg újra csak: a célnak teljesen megfelel!
Mondják, biztonságosan vezetek, ahogy kell legtöbbször. Rugalmasan. Ennyit tesz lehetővé az autó, sokszor nem is baj. Megszoktuk. Nagykanizsa - Karcag (kb. 380 km) nagyjából négy óra. Elég.
Szóval kedveljük, sőt szeretjük a Berlingot, bár egy 1,6-os HDI-vel, nem mondom, hogy nem békülnék ki jobban.
Ez a pont az, aholvan egy kis szívfájdalmam, igen a motor. Igaz, egy igásló, de túlterhelt néha. Ez persze a fogyasztáson érezhető. 8.3-8,7 között átlagban, vegyesen, cipőmérettől függ. Városban még rosszabb a helyzet.
Ez a kompromisszum, szerintem még vállalható. Ami még bosszant, hogy az ajtón ás a váltógombon ezüst színű festés van, ami elég jól kopik és bevallom igen randa látvány. A váltógombot már le is cseráltem, egy bőrözöttre. Néha gyengének tűnika tompított fényszóró, nehezen is állítható be a megfelelő magasság, ha megfelelő, akkor a reflektor világít magasra.
Ja és ezen is megrágta a nyest a lambdaszonda vezetékét, mint a Xsarában, de problémát nem okoz. Vezeték javítva.
Körülbelül ennyi a történet. két éve használjuk, még 3-4 évet szánunk neki nálunk. Én bízom a Citoenben.
Update 1.
Mára 100e km körül járunk. Az autó teszi a dolgát. Kopnak a műanyagok, a vezető oldali ajtó borzasztóan zörög, nyikorog. Néha a bal oldali szellőzőből is ismeretlen eredetű, viszont zavaró ciripelés hallik. Ki van kopva a váltó összekötö rúd gömbfeje is, cserélni kell. A klíma kicsit gyengült, meg kell nézetni a tömítettséget.
Egyszóval különösebb problémák nélkül húzza az igát. Kipróbáltam az egyhat benzines társát, nem győzött meg az sem. Talán jobban viszi egy picit a kasznit, de ugyanúgy zabál. Csak a Hdi az igazi! Talán a sógorék 95 prémium benzine hoz némi,
halovány enyhülést.
Hibalista
- Igazából csak a km-hez kötött szervizeke vittem szerelőhöz, ott sem kellett semmit cserélni, javítani az előírtakon kívül.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszerviz (garancia időtartama alatt) Jó drága, egyébként sem bízok bennük... :D
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Ismerős független szerviz, nagyon megbízható, akár végig is nézhetem a folyamatot, olcsó, gyors.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Xsara | Következő autója? | Berlingo II. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.4/10) |
