Munkagép, amit igazán lehet szeretni!
Szöveges ítélet
A legfontosabb: az elmúlt 6 évben 8db új Citroenem volt, illetve van. Megesett, hogy a vállalkozásom miatt párhuzamosan négyet is nyüstöltem! Ezek közül 3 volt Berlingó. Az 1.9 D fogyasztása 6.5 volt akármilyen körülmények között is. Hibátlanul teljesített több, mint 100000 km-t. A második, az els? HDI motoros, személyautókat megszégyenít? gyorsulásra és tempós közlekedésre is alkalmas, viszont a fenntartási költsége az kb 30%-kal meghaladja a szívódízelét, a hosszabb szervízintervallumok ellenére! Ennek a fogyasztása szolid 90-es tempót tartva kb 5.2, míg rendesen kb2500-3000-es fordulaton utaztatva /tapasztalatom szerint ezt kedveli a legjobban, bár ez már 110-135km/h!!/ 6.5 volt. Siet?sben megfutotta a 170-et is, és akkor sem n?tt az egekbe a fogyasztás! Aki HDi motoros autóval közlekedik nap, mint nap, az nem is tudja, milyen jó sora van, id?nként üljön át egy 1.6-os benzinesbe, hogy aztán meneküljön vissza a HDi-be! Ehhez társul még a franciás kényelem. Ez a technika/HDi/ viszont magasabb karbantartási színvonalat követel meg, de ez minden típusra egyaránt igaz!!!!! Az összeszerelés min?sége normális, még 165000 km után sem éreztem úgy, hogy az autó le lenne pusztulva, s még jobb lett volna az eredmény, ha európai szint? úthálózaton tette volna meg ezeket a kilómétereket! A legújabbnak/nem véletlenül ismét HDi/ kicsit magasabb a fogyasztása, 6.8 átlagban, de ezzel még csak 18000 km-t mentem jó két hónap alatt.
Szerintem ár-érték arányban a legjobb, ami a piacon kapható! Kényelmes, csendes utasfülke, rengeteg rakodási lehet?séggel! Negatívum: a vezet?ülés állíthatóságát a raktérelválasztó jelent?sen korlátozza! Stabil futóm?, f?leg, ha a gyári méret? guminál egy mérettel szélesebbet tesznek fel! Nyári gumiként én Uniroyal eserny?ssel jártam, sokkal jobb mint a gyári Misik, csak er?sen kopnak! Átlagban nálam 100000 km-t elfutnak az els? fékbetétek, ilyenkor én tárcsát is cserélek! Nemcsak haladni lehet az autóval, de megállni is!
Azt hiszem a kedvez? tapasztalataimhoz nagyban hozzájárult, hogy egy nagyon jó kereskedést, ill. márkaszervízt találtam!
Hibalista
- 3db Berlingom volt, illetve van. Els?n/1.9D/ 100000 km alatt csak egy szelepállítás, és pár darab izzó cseréje vált szükségessé a kötelez? szervízeken kívül. A másodiknál/2.0HDI/ gariban cserélték a bal els? lámpát, 3szor a kormánykapcsolót, és ennek a futóm?vét már rendesen megviselte a megtett 165000 km! A harmadik/2.0HDI/ még csak 18000 km-t futott az eltelt két hónapban, eddig gond nélkül!
Ide hordtam szervizbe
Citroen - Mosonmagyaróvár PORTA HUNGARICA
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Citroen C15 | Következő autója? | Citroen Berlingo 2.0 HDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
