Miért nem indulsz te dög?!
Szöveges ítélet
Amiért szerettem:
• Nagyon tágas, minden elfér benne. Például négyen simán el tudtunk vele menni Portugáliába és Andalúzián keresztül hazajönni. Négy ember kempinges cucca (sátrak, hálózsákok, stb.) három hétre.
• Viszonylag jól gyorsult és stabilan lehetett vele autózni 150-el autópályán.
Amiért nem szerettem:
• Állandóan elromlott. Lásd lentebb!
Rémtörténet 1:
Miskolcon élek, de épp Pesten autóztam. A Gellért Hotel előtt egyszer hallok egy nagy reccsenést a motortérből, amire element a kormányszervó. Nyilván fogalmam sem volt, hogy mi lehetett az. Telefon a miskolci szervízbe. Azt mondják menjek vele gyorsan egy szervízbe, mert ennek nem lesz jó vége. Ok, Budán találtam egy szervízt, oda valahogy eljutottam. Na és akkor kezdődött a tortúra. Ugyanis kellett bele egy alkatrész, ami nem olyan drága ugyan, de Franciaországból kell rendelni. Csakhogy nyár volt és a franciáknál akkor voltak a szabadságolások és senki nem dolgozott. Ráadásul épp abban az időben tértek át a papír alapú rendelésekről a számítógépes rendszerre. Egy szó mint száz, másfél hónapig állt a Berlingo a budai szervízben! Én közben már beszéltem mindenkivel, összevesztem például a Citroen Hungária valamelyik igazgatójával is. Több irányban is levelezésben álltam, de még azt sem tudtam elintézni, hogy bárki csereautót adott volna. Ok, az autó már nem volt garanciális. Na de mi az a hiba, amit másfél hónapig kell szerelni és mi az az alkatrész, amire egy egész nyáron kell várni???
Rémtörténet 2:
Olasz-francia határ, Mont Blanc alagút. Amikor bementünk, még minden rendben volt. Amikor kijöttünk, az autó teljesítménye látványosan csökkent, miközben füstölt mint a veszedelem. Basszus, még jó, hogy kiértünk az alagútból, mert ha bent robbanunk le, abban nem lett volna köszönet. Kiértünk és legurultunk Chamonix-ba. Közben az autó egyre rosszabb lett. Már csak egyesben ment, a max sebessége lecsökkent 10-20 km/h-ra, miközben ha kettesbe váltottunk, lefulladt. Nem bírt felmenni egy kisebb emelkedőn sem és rettenetesen füstölt. Rendesen szégyeltük magunkat egy ilyen szép helyen, a Mont Blanc lábánál... Eljutottunk valahogy a helyi Citroen szervízbe. Gondoltuk, nem lesz gond, mégiscsak Franciaországban, a legjobb helyen vagyunk. A szerelők hümmögtek, mondták menjünk vissza másnap. Másnap is ezt mondták és harmadnap is. Egyszerűen nem jöttek rá, hogy mi a hiba. Hát ez remek... Azt mondták: ne haragudjunk, de nem tudják megcsinálni. Ne feledjük: Franciaországban akarunk megcsináltatni egy Citroent! Ok, hívjunk egy autómentőt és irány a következő márkaszervíz, hátha majd ott sikerrel járunk. Gondolhatják, hogy ez mennyibe került... A következő helyen a szaki azonnal tudta a hibát, de csak azért, mert az előző hónapban épp volt nála egy Citroen ilyen hibával és azzal egy hétig szenvedett. Fél óra alatt kész volt és nem is volt drága. Hogy mi volt a hiba? Igazából nem tudjuk. Elmagyarázta franciául, de a franciául egyébként kiválóan beszélő útitársam sem nagyon értette. Mindegy, öt nap kiesés és sok száz euró kifizetése (az autómentésre) után mehettünk tovább.
Rémtörténet 3:
Budapestről indultunk (volna) Szicíliába. Beülünk négyen este, hogy induljunk. Indítok, semmi. Teljes csend, meg sem mozdul. Hm, ez rossz vicc lesz. Poénból kiszállunk, majd beszállunk ismét, hátha ezzel rontottunk el valamit. Hátha csak rosszul szálltunk be... De másodjára sem sikerül. Remek... Kitoltuk a fizetős parkolóból és elhúzattuk magunkat egy barátunkhoz. Másnap ismét vészvillogós vontatás egy márkaszervízbe. Ahol közölték, hogy a legutóbbi kötelező szervíz során az új ékszíjat nem jól állították be (miskolci márkaszervíz!) és a Miskolc-Budapest távon az ékszíj elkoptatta azt az érzékelőt, ami az ékszíj fordulatát hivatott számolni és az értéket a számítógépnek elküldeni. Az ékszíj és az érzékelő közt pár miliméternek kellett volna lenni, de egymáshoz ért a kettő. Így ledarálódott az érzékelő és nem számolta az ékszíj, valójában a motor fordulatszámát. Ezért a számítógép azt hitte, hogy nem működik a motor és hát így valóban nem is működött. Az az alkatrész, ami kellett legközelebb Szolnokon volt fellelhető egy Peugeot szervízben. A barátom autójával lementünk, megvettük, aztán vissza Pestre. Ott beszerelték és majdnem egy nap késéssel már indultunk is Szicíliába.
Egyébként nem lett volna ez rossz autó, de az, hogy olyankor hagyott cserben, amikor nagyon nem kellett volna, igazán durva húzás volt tőle. Örültem, hogy megszabadultam tőle és elhatároztam, hogy francia autót soha többé nem veszek.
Hibalista
- • Rengeteg minden, egyiknek sem tudom a nevét, de a szövegben kifejtem.
Ide hordtam szervizbe
Citroen szalon és márkaszervíz, Miskolc – nincsenek jó tapasztalataim.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 35 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 60 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra Caravan 1.6 benzin | Következő autója? | Touran 2.0 TDI |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (4.0/10) |
