Még 1.6HDI 2007
Szöveges ítélet
Nagyon sok értékelést találtam a Berlingóról az oldalon, még érdekesebb, hogy mennyire megoszlanak a vélemények. Lehet ennyire jó vagy ennyire rossz?...kíváncsi voltam – néhány nap családi egyeztetés után belevágtam. Azoknak szeretnék segíteni, akik egy kombi személyautó vagy e között vacilálnak.
Nos az első 2000km alatt nem akartam semmit írni, ilyenkor egy vadiúj autóval szemben nagyon elfogult is lehet az ember. Már van benne majd 9k, így megpróbálom.
Előtte 3 db ASTRA kombi (1.6 benzin mind 0km) volt a családban, az utolsó kettővel 0 km-s vásárlás és kímélő üzemmód mellett is súlyos (különböző) problémák merültek fel, így kis családunk és vállalkozásunk 7 év „opeles múlt” után márkahűtlen lett. Nagyobbik fiam így szólt: Apa csak ASTRÁT ne, unom! Mit tehet egy érzékeny szívű apuka, más márka után vezettem családom tekintetét.
Lassan egy klímával és néhány alap extrával felszerelt kisautót sem lehet 3,5M alatt kapni (pl. új Skoda Fabia 1.2 full 3,4M, Suzuki SWiFT 1.3 GS 3,4M mindkettő benzin), ezzel szemben ez fullosan 1.6 HDI motorral 3,8M., az árát, teljesítményét tekintve mindenképpen nagyon megéri. Valószínűleg tudja ezt az importőr is…éljen a fogyasztói társadalom! Direkt megvártuk a vásárlással a LOGAN nagyon olcsónak beharangozott kombi változatát, elmentem előbb említett fiammal egy LOGAN nyílt napra egy neves „R” kereskedésbe, hogy megnézzük a hétüléses full versiont, hát nagyot koppantunk, csak ötüléses alap volt, beültünk nagyon gyorsan, de ki is szálltunk azonnyomban, sok süket duma, négyéves astránk lerobbanva is többet ért, mint az az „autó”. Futottak még körben szerepelt a FIAT Dobló 1.3 multijet- ugyanezzel a felszereltséggel hosszas alkudozás után is kb 800EFt-tal drágább és vegyesben kb. 1 literrel többet fogyaszt (egyébként szerintem ez is sokkal jobb autó, mint a LOGAN, mentem vele). Bocsánat, hogy így eltértem a lényegtől, ebből az egészből azt szeretném kihozni, hogy árban verhetetlen.
Vásárláskor kicsit kételkedtem a HDI jó fogyasztásában, de ezzel az autóval vígan tartható vegyesben az 5.5 átlag, ami figyelembe véve a karosszéria aerodinamikáját és az általunk belepakolt súlyt és árumennyiséget nem kis dolog! A kétkedőknek: kb. 300kg. + 2 felnőtt+2 gyerek+3db kerékpár a tetőn (rohadt nehéz felrakni, senkinek nem kívánom) + klíma 39 C-+ autópálya 120km/h =6.3 az olcsóbbikból. Mindez bejáratási idő alatt, kb. 3.000km-nél és még menni is lehet vele, nem úgy, mint a román márka 70 pacijával- az viszont kevesebbet eszik, de valamit valamiért.
Féltem a sok zörgéstől, francia autó a német után, egyelőre semmi. Nagyon jó a gyorsulása, nem vagyok egy gyilkos típus, de szeretek tempósan autózni, nos ezzel lehet, az egyes kicsit rövid, de utána lehet nyomni, teherrel is. A klíma eddig remekül (túlságosan is) hűt, de azt hiszem, ez minden új autónál így van. Ülései nagyon kényelmesek hosszú úton is, elöl-hátul, a fent említett versenytársakhoz képest is. Kombis múlt után a helykínálatot is szokni kell. Egy biztos: minden belefér, de máshogyan, mint eddig tapasztaltuk, előző kombink csomagtartójának tartalma előrehajtott üléssel (1600L) ebbe a 2800L-be vígan befért+ még két személy is beült mellé hátra, de sokkal magasabbra kellett pakolni az árut, ez így nagyon borulékony, nehéz az áru rögzítése. Szokni kell azt is, hogy az autó rövidebb, mint egy átlagos kombi, így vásárlás után szinte megijedtem, hogyan fogok ide bepakolni, majd szép lassan minden kiforrja magát és kezdem imádni az autót. Cserében a hátsó tengelyterhelés nagyon észszerűen lett kialakítva, nem lóg nagyon túl az autó hátulja.
Hátrányok kombis múlt után.
- Akármennyivel mész, mindenki, minden helyzetben meg akar előzni ( néha begurulok rájuk és szabályt szegve otthagyom őket)
- Szokni kell a magasságot, felborulni nem fog, de máshogyan viselkedik, különösen terhelve
-Sokkal nagyobb fordulókör (azt hiszem, eddig ezt itt eddig nem említették, pedig nagy hátrány) nagyon kellemetlen parkolásoknál, elég nehéz megszokni
-Nagyon jól megy és még 140 után is gyorsul, de soha nem fog úgy menni, mint egy full személyautó (ASTRA 185 km/h)
- Még a legendásan hírhedt Opel váltót is túlszárnyaló pontatlan, nagyon hosszú úton járó váltókar
- Idétlen ablakemelő gombok a középkonzolon
- Sokallom a 20.000km szervizciklust, ami állítólag nem is olcsó, majd meglátjuk, ha tudom, leírom a tapasztalataimat (nagyon árérzékeny vagyok…)
Azt hiszem, a rosszakból ennyi, több nem nagyon van, ha találok még, leírom. A jó tulajdonságait számtalanszor leírták, nem akarom ismételni, egy biztos, kis fogyasztása, nyomatékossága, praktikus volta miatt nagyon megszerettük, nem bántuk meg a cserét de néhány kompromisszumot kellett kötnünk, melyeket kedvező ára feledtet.
Nagyon jó a hővédő üvegezés a klímával együtt.
Jó a könyöklő is, de csak hosszú úton, városban használhatatlan.
Szerintem a benzines is jó, nagyon jó árban van, bár nem vezettem, de hegyen , nagy súllyal közlekedőknek tapasztalataim alapján nem ajánlom csak ezt.
Még, még, még vennék még, ha a másik autónkon nem lenne hitel, vennék még egyet.
Lehet, hogy unalmassá válna?
Hibalista
- Stabilizátorrúd gyári hiba (2500km)
Ide hordtam szervizbe
Citroen Őrmező, a kötelező szerviznél csak sandítottak, nézzük e őket, sunnyogtak, semmit nem csináltak, hál istennnek nem is volt mit az autón, de atöbbi is ilyen, csak lehúznak és pecsételnek a gyári szervizeknél
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | astra caravan | Következő autója? | berlingo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
