Kabrio Berlingo-"Az élet szép"
Szöveges ítélet
Szerintem szenzációsan jól kitalált szerkezet. Mivel alapvetöen haszonjármü, a szerkezeti elemei nagyon tartósak, nagyon jól bírják az ócska magyar utakat. A magas üléshelyzet miatt nagyon kellemes, nem érzem úgy hogy a fenekemet húzom az aszfalton, mint pl egy átlagos személyautónál. A multipace felszereltség barátságos külsőt és belsőt kölcsönöz az autónak (kék bizt öv szönyeg müszerfal) nincs "koporsó" hangulata mint sok német autónak. A hátsó traktus is kényelmes, a csomagtartó óriási, a csomagtér fedele alá esö ben 3 ember kényelmesen elfér.
Futómüve szerintem nagyon eltalált, nagyon szépen simítja ki a gödröket, egyáltalán nem érezni hogy a kasztni alapvetöen egy nagy doboz. Kanyarban persze bedöl, de nem sodródik. A Berlingo II es ebböl a szempontból még jobb(kollégámé). Fékek kormány áltagosak, jók.
Motor: Nos ez egy autó esetén kulcsfontosságú. A HDI motor csúcs a maga nemében. Döbbenetesen jó, könnyedén mozgatja a viszonylag nagy karosszériát. A 2000-3000 fordulatig 3. és 4. fokozatban ugrik, ez 2-3 autó elözéséhez (kikerüléséhez) elég, nagyon jól lehet vele elözni. Turbólyuk nincs 2000 felett egyszerüen beindul. Fogyasztásra se lehet panaszom, 7 fölé szinte lehetetlen vinni a fogyasztását.
Az adu ász a pakliban a panoráma tolótetö. Elektromos, nyáron egy pillanat alatt kabriót lehet az autóból csinálni. A tetö egyébként tökéletesen zár csukott állapotban, 160 as tempónál sincs huzat, soha nem ázott még be. Egyszóval ideális, kellemes, igazi családi egyterü.
Napló 217 E km-nél:
Shell VPower Diesellel a fogyasztása kb 3-4 dl-rel kevesebb lett most 5,7-5,8 körül van klima nélkül, klímával 6,2-t eszik. Terhelten utánfutóval 120-130 as tempóval 6,5-re jött ki.
Napló 250 E km nél: Az autó jobb mint valaha. A futóműhöz utoljára 150 E km nél nyúltak hozzá, tehát 100 E km-t mentem hiba nélkül! Most se kopog nem zörög. Ami viszont zörög, az a tolóajtó és a csomagtérajtó. Szerencsére a kocsiban lévő zene elnyomja ezeket a zörjeket. Motor olajat nem fogyaszt, nagyon jól húz, nem füstöl, és ami meglepő, nagyon halkan végzi a dolgát.
Napló 260 E km: Érdekes módon engem nem nagyon akarnak meglőzni, sőt előzékenyen elengednek ha utolérek valakit. Ebben nagy segítség az utólag beszerelt bi-xenon szett ami tisztes mértékű fénnyel borítja be az utat előttem, és sokakban egy sokkal nagyobb és gyorsabb autó látszatát kelti.
Hibalista
- Kopó alkatrészeken kívül a generátor csapágy, egyik központi zár motorrja, ill f?tengelyszimmeringet és ékszíjtárcsát kellett cserélni.
- A magas futásteljesítmény mellett ez szerintem nagyon jó teljesítmény.
- Ami még gyári, a kopó alkatrészek közül, közel 200 E km után: Motor, váltó, lengéscsillapítók, kerékcsapágyak. Hütövizet 180 E km alatt nem kellett tölteni, klimaberedezésében a gáz 6 év után is a gyári mennyiségben volt benne.
- Ja és az autó hibátlan gyári állapotban van, müszakilag most is tökéletes.
- Napló 217E km: ujabb 30 E km hiba nélkül. Még kopó alkatrészt se kellett cserélni.
- Napló 235 E km nél: egy kerékagycsapágy, 1 kormányösszekötő gömbcsukló és egy alacsonynyomású üa szivattyú csere. Ez utóbbi 44 E ft volt sajnos amíg kiderült hogy ez a baj, további 30 E.
- Napló 251 E km-nél: Sajnos nem az alacsony nyomású szivattyú volt rossz.(így most otthon van egy tartalék szivattyúm) hanem a magas nyomású. Ez nem 40 hanem 160 E Ft volt. Korábban egy szakszerűtlen javítás miatt kivették az ebben levő finoszűrőt, amit nem lehet cserélni. Ami elszomorít az mégsem az ára, hanem az hogy ennek a hibának a feltárásához 4 hónap kellett. A computer a szervízben ugyanis semmilyen hibát nem tárolt el, nem jelezte hogy alacsony az üzemanyag nyomása a rendszerben indításkor.
- Napló 260 E km-nél. Az autó jobb mint újkorában.
Ide hordtam szervizbe
Cit Nagy. Értenek hozzá viszont nagyon drágák.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Citroen Vác
Lelkesek segítőkészek. Sajnos sokszor a rendszer hibájából a diagnosztikai képességeik gyengék.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 83000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 177000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Berlingo 1,9 D | Következő autója? | Citroen |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
