Jó bírja a strapát- (Tesztmagyarázat)
Szöveges ítélet
Kollégám autója, de mivel gyakran jártam vele, leírom a tapasztalataimat, emellett egy kis magyarázatot fűznék ehhez a teszhez http://totalcar.hu/tesztek/berlingohdi/, mert helyenként valótlanságokat tartalmaz. Kezdjük az elején. Belmagasság: Ez az autó erőssége. Ha próbált már valaki gyereket pelenkázni autóban tudja hogy mit jelent az hogy ebben az autóban ezt állva! meg lehet csinálni. A kutya pl csukott ablak mellett se lihegi fél perc alatt tele az utasteret. Egyszóval lehet benne "lakni". Én a hagyományos lapított autókban klausztrofóbiát kapok. Szélérzékeny: Ez egyszerűen nem igaz. A Berlingonak nagyon jó az egyenesfutása, és EGYÁLTALÁN NEM szélérzékeny. A viharos szélben is gond nélkül hasítok vele akár 160-nal, anélkül hogy a kormányt erősebben kellene fognom. 120 as tempóval elengedett kormánnyal egyenes úton km-eket fog menni anélkül hogy bele kellene korrigálni. (ez kicsit túlzás, de majdnem igaz)Szerintem ez az autó egyik erőssége. Presztizs: Presztizsértéke kb akkora mint egy átlag középkategóriás autóé. Semmivel se kevesebb.Cikázni igenis lehet vele a sávok között, én pl szoktam. A HDi motor ebben tökéletes partner. Ezzel az autóval simán "letolhatsz" egy átlagautóst az útról mert nagyon megy. Tényleg sok a müanyag belül (jut eszembe pl az A8-as audi belseje is müanyag meg a többi autóé is, könyörgöm mi más lenne?!), multkor az autókozmetikás a Berlingot belülről magasnyomásúval tisztította, de tényleg! A mi Berlingonkban gyárilag van csomagtérháló, ez hivatott megakadályozni azt hogy egy mennyezetig pakolt csomagtartó ne hulljon a hátsó utasok nyakába.
Ennyit a cikkről. A céges Berlingo gyakorlatilag hiba nélkül futotta a 120 E km-t. A váltója tényleg furcsa, hosszú úton jár, cserébe könnyen kapcsolható. A motor nagyon csendes, nagyon jól fogyaszt. Átlag 6 literrel tényleg elmegy, forszírozott tempónál se eszik 6,5 nél többet. A korábbi szériánál kissé igényesebb volt a kárpítozás, a szövet+netzhálós ülésborítás jól néz ki de nem túl praktikus, emellett könnyen kiszakad. A hátsó csomagtérajtó nehezen csukódik, egyszer nekem is kinyílt. Ennek a problémának a kiküszöbölése kb 5 perc házilagosan. Zajszigetelése kiváló, a középkategória átlaga, a dobozfoma ellenére. Futóműve szintén jó, stabil, akanyarban az autó bedől, de nem sodródik. Az autó egyik gyenge pontja a tolóajtó. Nehezen nyitható belülről, nehezen csukható kivülről és belülről egyaránt. ( vszínű ez is csak beállítási hiba volt).
Hibalista
- Légtömegmérő, index kapcsoló (garanciás hibák)
Ide hordtam szervizbe
Citroen Vác
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | AX | Következő autója? | Citroen (mi más?) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
