A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Berlingo (1996-2007)

Berlingo 1,9 D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Imádni való öszvér

Szöveges ítélet

Nagy nehezen szántam rá magam, több nézegetés és tipusválasztás közül jött a képbe. A döntés lényege a nagy tér, a kényelem, és a pakolhatóság volt. Nekem esztétikailag is bejött, bár utólag már hiányzik az akkori oldalajtó-nélküliség. Aztán kicsit rövidnek is tartottam néha. Viszont kényelmes, puha, lágy autót kaptam, amolyan öszvér formában. Sajna ezt nem áruták jtd, vagy más akkor már forgalmazott turbó motorral. Volt 1,4 literes benzines, és egy 1,8 i-s, meg az 1,9 D. Én mindenképpen dizelben gondolkodtam. Nem csupán azért, mert akkoriban ez az üa.- fajta olcsóbb volt, hanem azért is, mert a dizel soha nem annyira torkos. Az 1,4-s motort egyébként is kevésnek és iszákosnak véltem ehhez a tömeghez. Az 1,8-at meg csupán egy kissszériás próbálkozásnak, és nem ide valónak véltem. Nem lett belőle sikersorozat. A márka egyes kupé változatában jobban illő volt ez a motor. Az elsők között kaptam kétrészben dönthető hátsó üléssort és egybe felfelé nyíló ajtót.
Az elmúlt évek alatt napi többszöri használatban munka autóként is jól funkcionált. Volt egy éve, amikor söröshordókat hordtam vele akár négyesével, plusz rekeszek. Aztán, volt két éve, amikor többet házaltam, és indítóztam vele, mint a taxisok. Ez városi üzemben, fék, kuplung, önindító, gyújtáskapcsoló, ajtónyitás-zárás, és távírányítású központizár strapa volt, de álta a sarat a jármű. Ilyen iram mellett hétvégén még vitte-hozta is a családot a gyerekekkel. Nyáron Balaton, vagy Szlovákia, soha nem gond neki. Ahogy a Lignano hosszú lakókocsival oda-vissza, Alpokon át sem az. Persze ekkor már érezni, hogy elfogynak a lóerők, ami önmagában sem túlzó. Mégis lehet vele dinamikusan közlekedni, igaz padlógázzal, és lendűletből autózva. Meg kell szokni. Izomból, vagy alacson fordulatról nem nagyon áll fel az öregecske szivó dizel. Versenyautónak nem is ajánlom. Megbízható öszvérnek, viszont hibátlan. Gyengéje a hátsó torziós rugó, és az első felfüggesztés. 120 ezenél hibamentesen került sor a vezérműékszíj cserére. 140 körül rábeszéltek a kuplung cserére, bár utólag mint kiderült feleslgesen, mert még vagy 40 ezer elfért volna benne. Egyszer az üzemanyagrendszerhez tartozó gumi pumpa (szelep) cseréjére dumáltak rá 15 ezerért a szervízben, mert akadozott a tápanyagellátás, (dugulásom volt,) de mint utólag kiderült a tankban lerakodott mocsok volt a bűnös. Ezt sűritett levegős visszafúvással orvosoltuk házilag, azóta hibátlan a dolog. Képes lejtőn hátszéllel 160-ra, felfelé rakottan ez 120-ról nekifutva, 80-ra esik vissza. Egyszer egyedül jöttem vele nappal vissza olasz földről, padlógázon végig, 7-8 óra futamidővel, határon való várakozással. A víz és a motor nem melegszik, csak dolgozik. 120- 130 km/ó tempónál is lehet normálisan beszélgetni. Nincs jellegzetes dizel hang, vagy kopogás. Télen rendre indul, ha az izzítógyertyák rendben vannak. Máskor is képes ezt pöcre megtenni. Fűtése télen kicsit nehezen tölti fel a nagy belső légteret, de nem panaszolható. Téli hidegindításkor viszont a páramentesítéshez ekkora ablakfelületnél és a motor jó hatásfoka okán, már gond, hogy a víz még nem elég meleg.
8-9 éves korára cserélni, vagy javítani, felújítani kellett az önindítót, a generátort. Most jön a következő vezérmű csere, vízpumpával, (kb 60 ezer Ft,) majd az aktuális kuplung csere, aztán féktárcsa és fékbetétcsere lesz. Műszaki vizsgára eddig mindig saját jogán ment keresztűl, különösebb előkészületek, javítás nélkül. Bementem és átmentem. A külső tükrök stabilak, elektromosan hibátlan az autó. A gyári kürt ellenben elromlott, kapott olcsobb másikat. A thermosztát lett még idővel cserélve egyszer. Tavaly a hátsó kipuffogó dob került cserére, és a csőcsonk némi javításra. Volt egy jobb hátsó gumi fékcső cserém. A következő vizsgára a többivel is ez lesz. A motorban a porlasztócsúcsok gyáriak, szelepállítást sem igényelt. Némi olajszórás látszik a blokkon, de nem csöpög és nem zavaró. Amolyan izzadság jellegű csupán a dolog. Lemosást követően hetekig tünetmentes. 11. évében járva, a 230 ezres határt átlépve képes még önerőből a 140-es tempóra, és a meghibásodásmentes közlekedésre. Nem rozsdásodik a jármű. Nem áll garázsban, nem mosom, nem dédelgetem sem napi, sem pedig havi szinten. Csupán a kötelezőket kapja meg tőlem. Azt viszont rendre. Ő szolgál engem és nem fordítva. Mára a bajuszkapcsolóm kezd elfáradni, a hátsó torziós rugóstagom kezd kopogni, ami valszeg hídcsere (kb 80 ezer,) és az francia üléslapom van kiülve. Nagyjából ennyi az autóm története. Jövő viszgára lengéscsillapító cserére is szorul majd.
Minden öszvérsége, lomhasága ellenére szeretem, mert igénytelen, megbízható és olcsó jó jármű. Kivisz a világból, és nem öregszik jobban nálam. Ezért is használom a mai nap, holott most 200-250 ezret a sorolt kopások okán rá fogok költeni. Új ára, Sx kivitelben 2,700 ezer volt metálban, légkondi és gyári rádió nélkül, de riasztóval. Megérte, még akkor is, ha a klima és a rádió kihagyását sajnálom. Fényezése metál, lemosva régi fényét csillogtatja, elektromos tükre, ablakai, ajtózára és hátsó szélvédő-fűtése a régi jó. Hajnalonként beülök, indítok és megyek. Ennyi az egész.

Hibalista

- 3. év környékén a bal első ajtónyitás kapcsológombja, 5 év környékén a váltókar faldicsuklója. 10 ezrenkénti szervizköltsége 15-20 ezer forint olajjal, szűrővel, márkaképviseletnél. Ha fékfopfa, vagy más csere is van, akkor értelemszerűen drágább.

Ide hordtam szervizbe

Citroen Nagy, Könyves K. krt.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (6) Használati időtartam 11 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 230000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla és Lada 1300, valamint VW T3 Következő autója? Nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Berlingo 1996 (1996 - 2007)

További ítéletek (155 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)