Igénytelen, szeretnivaló igásló
Szöveges ítélet
Januárban felmerült az igény egy olcsó fenntartású kisteherautó iránt. Japán autó párti vagyok, Hiace és Vanette Cargo volt a két jelölt. Ismer?sökt?l, fórumokon tájékozódtam és legtöbben a Berlingo/Partner párost ajánlották. Bizalmatlanul megnéztem egyet. Mit tudhat egy vacak francia? Majd úgy voltam vele, nyúzni jó lesz. Sikerült kifogni egy körablakos, oldalajtós, hátsó üléses dízelt jó áron. Nem bántam meg!
Remek városi rohangálós autó, jó fogyasztással, kényelmes futóm?vel, jó vezet?i üléshelyzettel.
Rövid áttételeivel 70-nél 5.-ben már 2000-et forog, 105-nél már 3000-et. Autópályás utazónak a 115-öt szereti. Itt a szélzaj még nem túl er?s és pont elnyomja a motorzajt. Érdekes, hogy ennél gyorsabban (125-tel) és lassabban (105-tel) is hangosabb.
Városban takarékosan hajtva 6,7 litert eszik. Autópályán 115-120-szal 7-7,1-et.
Nagyon meg lehet szeretni. 3 munkásunk is hajtja, mind a 3-an oda vannak érte. A lassú, bizonytalan lopózásukból és a mosolyukból el?re sejtem, hogy a Berlingót szeretnék elkérni. :))
A szervizben nagyon korrektek, olcsón és jól dolgoznak. Csak ajánlani tudom ?ket.
A motor 1 liter olajat kér 15 e km-enként. Ez szerintem normális.
10 hónap alatt belement 24e km. Bírta a 140-es autópályát, a 7 mázsa gránitlapot+2 személyt (pedig ez csak a 600kg terhelhet?ség? változat), a 4 különböz? vezetési stílust. Hétvégén kitakarítva, hátsó ülés berakva már családi autóként is futott.
Nem tetszik:
Vezet?ülés kicsit közel van a kormányhoz
120 felett zajos
vastag A oszlopok (legutóbb tegnap késztettem leugrásra egy biciklist - bocsi)
Tetszik:
remek motor, 70-ig egész jól ugrik
olcsó fenntartás
kényelmes futóm?
minden kezel?szerv kézhez áll
Van benne valami, ami nagyon megszeretteti használójával. Ennek az autónak lelke van, bármilyen furcsán hangzik is ez egy nyúzott, igavonó, rohangálós kisteherautóban.
Hibalista
- Hátsó ajtózár - nehezen fordul el a kulcs, cserélni kellene
- Els? fékbetétek és féktárcsák - 40ezret bírt ki az el?z? tulajdonos által berakott nem gyári betét, mire szervizbe értem, megette a tárcsát - 2 tárcsa + 4 betét 35e Ft korrekt.
- Kavics miatt kitört a bal el?s lámpa - bontóból 10e Ft-ért volt csere
- Bal els? stabilizátor rúd 70 ezernél cserélve - el?z? tulaj sokat használta földúton, Pug 206-osé jó bele, 9000 Ft volt.
- A gyári Michelin gumik alig kopnak, kár, hogy szálszakadással 2-?t el kellett dobnom 75 ezernél ill. 85 ezernél. Felesleges rá a teher gumi, így ezt a cserét is olcsón megúsztam.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Kovács Szentes
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | Berlingo v. Xsara kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
