Három gyerek, négy kerék, nem ötös...hatökör?
Szöveges ítélet
A harmadik gyermekem születése előtt választottuk ki ezt az alapvetően pofás autót. Lényeges szempont volt, hogy három gyerekülés kényelmesen beleférjen (belül szélesebb, mint a Picasso) és a csomagoknak legyen hely. Még sosem volt francia autóm, így - olvasva a minőségi problémákat - kicsit tartottam tőle. Előtte parkolókban márkatársakat kérdeztem a Berlingoról és mindenki elégedett volt vele. Belevágtunk....
Előnye:
Nagyon praktikus a kétoldali tolóajtó, nagy (de az Astra G Caravannál érzésre rövidebb) csomagtartó, a törpék kényelmesen kilátnak hátul (ergo: nyugodtan utazunk), a 109 LE egész kellemesen mozgatja a dobozt, végtelenül kényelmes, levegős és ezért cserébe nem dülöngél túlságosan, levegős beltér, normális fogyasztás városban.
Hátránya:
Alul nem elég nyomatékos motor, átlagos a H4-es tompított (drágább izzóval javult), kesztyűtartó minősége, a CD rádió teljesítménye finoman szólva is közepes, ráadásul a kormányvezérlője kitakarja a kulcslyukat. Min. 98-as benzinnel megy normálisan. Hibalista.
Még valami:a garanciát meghosszabbítottam 2 évvel, mit lehet tudni. :) (ez utólag bölcs döntés volt)
2007
Eltelt még egy év és jöttek a problémák egy alig használt, 3 éves autónál, lásd a hibalistát. Kiegészítésként: számomra felfoghatatlan, hogy egy jó 30e km-t futott autónál miért üthet a féktárcsa mikor nem volt nagy vészfékezés, se kátyú. Ha nincsenek gyerekeim akkor biztos nem cserélem még le a tárcsákat, de akkor nem is veszek Berlingot. :)
Felemásak az érzéseim a szervízzel, a munkafelvevők és a vevőszolgálat tökéletes, de a szerelőn látszik, hogy nem a saját autóját javítja. A csúcs az volt, mikor észrevettem, hogy a légszűrőház (amit 5 csavar és egy műanyag patent tart a helyén) patentja egy kábelkötegelővel volt kiváltva. Mikor átvettem az autót a munkafelvevőnek kellett patentért elmenni, mert a szerelő csak annyit írt a munkalapra, hogy tényleg hiányzik az alkatrész és cserélni kell, de a raktár az túl messze volt. A váltáskor hallható nyikorgás nem szűnt meg, de mindig cserélnek valamit, így a váltó egyre pontosabb.
Három év távlatából továbbra is kényelmes családi autónak tartom, több hibával. A lelkesedésem kezd csitulni, de még nem tartom magam hatökörnek, hogy ilyet vettem. Talán jövőre. :)
2008.04.17.
A 4 éves garancia lejárta előtt elmentem műszakiztatni a márkaszervízbe és felsoroltam az összes hibámat/apróbb problémámat (l. hibalista 45000 km) , majd elemeztük ezeket a munkafelvevővel. A műszaki után du. elmentem az autóért és ekkor ért a kellemes meglepetés. A komoly tételek közül mindegyiket elfogadták garanciális cserére, azért ez nem tipikus szerintem, ráadásul úgy, hogy nem tudtuk bent reprodukálni a hibajelenségeket. A lényeg: egy hét múlva ingyen megcsináltak mindent egy nap alatt, ezzel spóroltak nekem vagy 200.000 Ft-ot és lett egy tényleg 99%-os autóm. Az 1%-ba tartozik a ferde kesztyűtartó és a hidegen váltáskor hallható fémes hang (tűzkarikának mondanám, de szerintük az jó). Ez legyen a legnagyobb hibája.
2009. január
Csaknem eseménytelenül telt el az elmúlt 8 hónap, csak megy és megy. Az apró bibi a bal első sárhányón keletkezett teniszlabdányi horpadást jelenti, amire a márkaszervíz képes volt 160.000 Ft-os ajánlatot tenni (elemcsere szerintük). Ezt inkább nem minősítem, megoldjuk egy ügyes kezü mesterrel. Áprilisi szervízt már nem a márkaszervízben, hanem a több évtizede opeljeinket szerelő ismerőshöz viszem. Eddig tartott meggyőzni, hogy bevállalja az autót, mert nem szereti a francia autókat. :)))
Hibalista
- 10000 km: levegőmennyiség érzékelő (garanciális)
- 18000 km: jobb ablakemelő mechanizmusban csavarmeghúzás, így nem zörög (garanciális)
- 25000 km: hátsó ablaktörlő lapátot ellopták, a fakezű sajnos a lapátot tartó műanyag karba is beletört, így azt is cserélni kellett (össz. 6000 Ft)
- 30000 km önindító + váltórudazat csere (garanciális)
- 33000 km (!) féktárcsa és fékbetét csere (össz. 50000 Ft)
- 34000 km: a fékszervónál valami nyikorgott, megoldották
- 45000 km: nem voltak zavaróan hibásak, de garanciában az alábbiakat cserélték: kormányszervó, fűtésventillátor, B1 ülésszivacs
Ide hordtam szervizbe
Citroen M5 Center
Az Opel szervíz után más világ, ajánlom őket, de ők is kezdtek lazulni. A garanciális cserék miatt (l. 45000 km) ismét kapnak egy nagy piros pontot.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 6500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra G Caravan 1.6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
