A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Berlingo (1996-2007)

Berlingo 1.6 Multispace 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Három gyerek, négy kerék, nem ötös...hatökör?

Szöveges ítélet

A harmadik gyermekem születése előtt választottuk ki ezt az alapvetően pofás autót. Lényeges szempont volt, hogy három gyerekülés kényelmesen beleférjen (belül szélesebb, mint a Picasso) és a csomagoknak legyen hely. Még sosem volt francia autóm, így - olvasva a minőségi problémákat - kicsit tartottam tőle. Előtte parkolókban márkatársakat kérdeztem a Berlingoról és mindenki elégedett volt vele. Belevágtunk....

Előnye:

Nagyon praktikus a kétoldali tolóajtó, nagy (de az Astra G Caravannál érzésre rövidebb) csomagtartó, a törpék kényelmesen kilátnak hátul (ergo: nyugodtan utazunk), a 109 LE egész kellemesen mozgatja a dobozt, végtelenül kényelmes, levegős és ezért cserébe nem dülöngél túlságosan, levegős beltér, normális fogyasztás városban.

Hátránya:

Alul nem elég nyomatékos motor, átlagos a H4-es tompított (drágább izzóval javult), kesztyűtartó minősége, a CD rádió teljesítménye finoman szólva is közepes, ráadásul a kormányvezérlője kitakarja a kulcslyukat. Min. 98-as benzinnel megy normálisan. Hibalista.
Még valami:a garanciát meghosszabbítottam 2 évvel, mit lehet tudni. :) (ez utólag bölcs döntés volt)

2007

Eltelt még egy év és jöttek a problémák egy alig használt, 3 éves autónál, lásd a hibalistát. Kiegészítésként: számomra felfoghatatlan, hogy egy jó 30e km-t futott autónál miért üthet a féktárcsa mikor nem volt nagy vészfékezés, se kátyú. Ha nincsenek gyerekeim akkor biztos nem cserélem még le a tárcsákat, de akkor nem is veszek Berlingot. :)

Felemásak az érzéseim a szervízzel, a munkafelvevők és a vevőszolgálat tökéletes, de a szerelőn látszik, hogy nem a saját autóját javítja. A csúcs az volt, mikor észrevettem, hogy a légszűrőház (amit 5 csavar és egy műanyag patent tart a helyén) patentja egy kábelkötegelővel volt kiváltva. Mikor átvettem az autót a munkafelvevőnek kellett patentért elmenni, mert a szerelő csak annyit írt a munkalapra, hogy tényleg hiányzik az alkatrész és cserélni kell, de a raktár az túl messze volt. A váltáskor hallható nyikorgás nem szűnt meg, de mindig cserélnek valamit, így a váltó egyre pontosabb.

Három év távlatából továbbra is kényelmes családi autónak tartom, több hibával. A lelkesedésem kezd csitulni, de még nem tartom magam hatökörnek, hogy ilyet vettem. Talán jövőre. :)


2008.04.17.

A 4 éves garancia lejárta előtt elmentem műszakiztatni a márkaszervízbe és felsoroltam az összes hibámat/apróbb problémámat (l. hibalista 45000 km) , majd elemeztük ezeket a munkafelvevővel. A műszaki után du. elmentem az autóért és ekkor ért a kellemes meglepetés. A komoly tételek közül mindegyiket elfogadták garanciális cserére, azért ez nem tipikus szerintem, ráadásul úgy, hogy nem tudtuk bent reprodukálni a hibajelenségeket. A lényeg: egy hét múlva ingyen megcsináltak mindent egy nap alatt, ezzel spóroltak nekem vagy 200.000 Ft-ot és lett egy tényleg 99%-os autóm. Az 1%-ba tartozik a ferde kesztyűtartó és a hidegen váltáskor hallható fémes hang (tűzkarikának mondanám, de szerintük az jó). Ez legyen a legnagyobb hibája.

2009. január

Csaknem eseménytelenül telt el az elmúlt 8 hónap, csak megy és megy. Az apró bibi a bal első sárhányón keletkezett teniszlabdányi horpadást jelenti, amire a márkaszervíz képes volt 160.000 Ft-os ajánlatot tenni (elemcsere szerintük). Ezt inkább nem minősítem, megoldjuk egy ügyes kezü mesterrel. Áprilisi szervízt már nem a márkaszervízben, hanem a több évtizede opeljeinket szerelő ismerőshöz viszem. Eddig tartott meggyőzni, hogy bevállalja az autót, mert nem szereti a francia autókat. :)))

Hibalista

- 10000 km: levegőmennyiség érzékelő (garanciális)
- 18000 km: jobb ablakemelő mechanizmusban csavarmeghúzás, így nem zörög (garanciális)
- 25000 km: hátsó ablaktörlő lapátot ellopták, a fakezű sajnos a lapátot tartó műanyag karba is beletört, így azt is cserélni kellett (össz. 6000 Ft)
- 30000 km önindító + váltórudazat csere (garanciális)
- 33000 km (!) féktárcsa és fékbetét csere (össz. 50000 Ft)
- 34000 km: a fékszervónál valami nyikorgott, megoldották
- 45000 km: nem voltak zavaróan hibásak, de garanciában az alábbiakat cserélték: kormányszervó, fűtésventillátor, B1 ülésszivacs

Ide hordtam szervizbe

Citroen M5 Center

Az Opel szervíz után más világ, ajánlom őket, de ők is kezdtek lazulni. A garanciális cserék miatt (l. 45000 km) ismét kapnak egy nagy piros pontot.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 6500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Astra G Caravan 1.6 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Berlingo 1996 (1996 - 2007)

További ítéletek (155 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)