Forever PSA diesel !!!!!!!!!!!!
Szöveges ítélet
Berligo 1.8 Döbbenet
Aki arról mesél, hogy "lusta", "lomha", "nem gyorsul", "alig megy 145-öt",
az nézzen bele a forgalmiba!
Az 1.8 D, 59 LE, az 1.9 D 71 LE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tehát akinek lassú, kicsi, kényelmetlen, az miért vette meg?
Az én 1.8 D-m sem versenyautó, viszont 110-es tempóban "lemegyek vele a téeképről". Bármikor elmerek vele indulni akárhová, rendkívül megbízható!
Nagyon örültem mikor megtudtam, hogy létezik 1.8-as dízel, ugyanis volt egy 205-ös Peugeot-om ugyanezzel a motorral és soha semmi baja nem volt. Azzal másfél év alatt mentem 43E kilométert, hiba nélkül!
Ebben a motorban most van kb 210E kilkométer, -18 fokban
pöccre indul, nyoma sincs kartergáznak, a kipufogót más nem hagyja el csak meleg levegő!
Fogyasztása 6-6,5 liter, 6,5 akkor, ha 10km-es utakon ingázom oda-vissza!
Ez az autó két személyes teher, ezért az elválasztó rács miatt kicsi elől a hely, én ezt úgy oldottam meg, hogy vettem egy comagtér HÁLÓ-t, amit a fix rács helyétől hátrább tudtam rakni, így az ülés is hátrább tólható, dönthető!
Persze nekem nincs szükségem fix rácsra!
(Ha lenne, valószínű Jumpy-t veszek!)
Persze nem minden fenékig tejfel!
Valószínű az előző (Holland) tulaj állandóan rakottan járt vele, mert a hátsó híd annyira oda volt, hogy az egészet cserélni kellet! Hát igen a legtöbben nem tudják, hogy a lengőkarcsapágyakat kb 60-80 E km-nél cserélni kell, használattól függően!
A váltó pontosan kapcsolható, (pontosabb mint a fiatalabb 206-omé!) de elég rövid. Persze a z 59 LE miatt. Viszont közel 1tonnával ugyanúgy tudtam fölfelé kapcsolgatni, mint üresen!!!
A fogyasztása szerintem még lejjebb vihető, hamarosan elviszem egy adagoló-porlasztócsúcs vizsgálatra, előfordulhat, hogy egy jobb beállítással, porlasztócsúcs cserével kevesebbet eszik, bár elég "nagy" doboz!
Röviden: aki száguldozni akar, vegyen coupe-t, aki kis terhet akar szállítani, megbízható autóval az vegyen berligo/partner-t!
Nem ez az első, és nem is az utolsó francia autóm, a tapasztalatom :
a francia autókban elsősorban a NÉMET alkatrészek mennek tönkre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(generátor, önindító, vezérlő computer, különböző jeladók, szenzorok)
Akinek nem elég jó a francia az csak járjon némettel... megérdemli!
Hibalista
- Hátsó híd.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 198000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 205 , 405, 206 | Következő autója? | PSA dízel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
