Egy fürge nagydarab nyílvessz? hasítja a leveg?t
Szöveges ítélet
Miután megvettük, át kellett nézni, hogy vajon melyik csavar nincs meghúzva. De hát franciák rakták össze! Hiányzott egy m?anyag lapka féle a motortérben, a jó ég tudja, milyen funkcióval, de a másik oldalon van. Valamiféle elektronikai csatlakozó fölül is hiányzott egy doboztet?, azt némi utánjárással megvettük. Igen pozitív számomra, hogy a pótkerék teljes érték?, ennek végül is nagy hasznát vettük, nem kellett egy láthatatlan, de kiderített felnisérülés miatt új felnit venni, a kis hibás megteszi még pótkeréknek a legközelebbi gumisig.
A legf?bb rossz tulajdonsága, hogy nehéz lemosni a tetejét sámli nélkül. a másik a listán, hogy az A oszlop kisséb sokat takar feldén el?re a látótérb?l, f?leg a nemrég felszerelt füstszín? szélterel?vel. Viszont hátra a kilátás remek mindhárom tükörb?l.
Vezethet?sége szerintem tökéletes, a kormányt kisujjal lehet tekerni, ahogy azt egy kistehernek induló autótól elvárhatjuk. Fék, kuplungút tökéletes, nekem a sebesség állandó értéken tartása kihívást jelent, a váltó ha nem is skodás, de majdnem tökéletes. N? létemre elég sportos a vezetési stílusom, ezzel az autóval pedig szinte mindenkit otthagyok a zöldreváltó lámpánál. Az igaz, hogy viszonylag sokat fogyaszt, de egyszer?en nem tudok vele lassan közlekedni, nagyon szereti az 1,4 literes kis motor, ha jól kihúzatják. A húzósabb emelked?kön azért már nem gyorsul. Egyszer az M3-ast végigszáguldottuk vele kb 1 óra alatt a McDonalds-tól indulva két gyerekkel, tele csomagtartóval...
Mi azért vettük meg ezt a kocsit, mert ebben fért el a hátsó ülésen egy feln?tt, egy cs?vázas gyermekülés, és egy babahordozó. Annak idején nem volt még egy ilyen széles belter? autó ennyiért. És azért nem PEUGEOT-t vettünk, mert annak nem voltak olyan jók a finanszírozási feltételei. Azóta is úgy tartom, hogy ebben a kategóriában nagyon jól választottunk. Fürge - f?leg a méreteihez képest -, óceánkék színben szerintem nagyon elegáns, és nagyon szép formájú (még a régebbi vonalvezetés? Berlingonk van). Kisgyermekes anyáknak szerintem ideális, mert a gyerk?c nem tudja belülr?l kinyitni a hátsó ajtót, nem tudja letekerni az ablakot, legfeljebb kinyitja az elefántfül féle üveget, ha kiszállok az els? ajtón, nem kell szaladgálnom métereket, csak egyszer?en hátratolom az ajtót, és már ki is tudom venni fejbeverés nélkül az apróságokat. Nekünk a hátsó lábtérrel soha nem volt gondunk, mindig elfért a gyerekek cip?je a leveg?ben lógatva is csámpás tartás nélkül. Ha én egyszer két gyermekemmel elindulok, szinte minden kényelmi felszerelést képes vagyok becsomagolni. A Berlingoba eddig még minden befért, gumimatracok, biciklik, háromnegyed ruhatár három f?re, komplett éléstár egy hétre, stb.
Már magamban eldöntöttem, ha ezt a kocsit elhasználtuk, legközelebb is Berlingot veszünk, csak ne legyen olyan lehetetlen formája, mint az újabbaknak. Kérdés, hogy akkor is lesz-e még ez a típus... Mert az nem mostanában lesz.
Hibalista
- Jobb toronycsapágy egy igen mély kátyúnak köszönhet?en, javítása házilagosan csak az alkatrész árába került, és egy 7-es méret? imbuszkulcsba.
- Hosszú útra indulás el?tt jó gazda gondosságával meg akartam nézni az olajszintet, a nívópálca kihúzásakor a m?anyag vég letört, bennmaradt az olajban, így nem tudtam meg, mennyi benne az olaj. Állítólag vannak már ilyen motorral szerlet autók féltucatnyi m?anyag darabkával az olajban. Végül is vettünk egy másik olajnívó pálcát.
Ide hordtam szervizbe
Csak a kötelez? szervízelés miatt vittük, illetve legutóbb h?t?folyadék cserére, ugyanis nem tudták megmondani, hol kell leereszteni, illetve mennyi a térfogata a h?t?rendszernek. Valamint egy kis jobbrahúzás jelentkezett, amikor az els? és hátsó kerekeket felcseréltük. A jobbrahúzást úgy sikerült a márkaszervíznek megoldania, hogy a két els? kereket (úgy, ahogy volt!) felcserélték, és még csak nem is szóltak róla. (Ezek után nem jobbra, hanem balra húzott.) Nem tör?dtek azzal, hogy a köpenyek forgásiránya ellentétes lett. Bevallom, ezt egy CITROEN márkaszervízt?l azért nem vártam. Tulajdonképpen amihez hozzányúltak, azt mind észrevettem, és mind korrigálni kellett saját kivitelezésben. A cég: CITROEN Tóth KFT Székesfehérvár, osztályozás kb közepes.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
A kötelez?n kívül minek szerel?höz hordani? Csak rontanának rajta! Olajcserét (csakis ARAL 5W50-esre vagy 5W40-esre) otthon is meg tudjuk csinálni.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | FORMAN | Következő autója? | melléje kellett vennünk egy SKODA Felíciát, de a CITROEN sokáig megmarad! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
