Csőrike, te kis gumifüstölő
Szöveges ítélet
2006 Augusztusában vettem át a drágaságot, az elmúlt 2 hónap tapasztalatából tudok csak említeni.
Tehát az állandóan kis problémával (értsd attól meg is áll) küszködő Tipót le kellett cserélni, mert minden egyes utazás előtt ott volt a kérdés hogy vajon kibírjuk-e leállás nélkül. Milyen legyen egy ifjú pár autója, aki családalapítás előtt áll, és szeret nagybevásárolni? Dobja magát, hogy egyterű. Mivel a pénzügyi lehetőségek korlátozottak, ezért maradtunk a haszonjárgányból családiasított gépeknél. Így jutottunk el a Berlingóhoz.
A gépezet szíve 1,6Hdi 90-Le teljesítménnyel. A motor nagyon kultúrált, hidegen kissé morgós, de igen hamar bemelegszik és utánna kellemesen dorombol. Dinamikus autózáshoz a mocit érdemes 1500 feletti fordulatszám fölött tartani, mivel alatta iszanyatos a turbólyuk. 1500-2500 között autózva városban 6 liter alatti átlagfogyasztás röhögve tartható (légkondival). Az utastérbe csak elvétve (agyonpörgetés, hideg motor) jön be a motor hangja. Elinduláskor finoman kell vele bánni, mivel egy kövérebb gázfröccs hatására egyből füstöli a gumikat. A váltó közepes: nem szereti a gyors váltásokat, nem egy japán pontosságú, de nem is olyan takony mint az F-Astráé.
Futómű: inkább kényelemre és nagy teherre van hangolva. A nagyobb kátyúkat hangos felütéssel jutalmazza, a kisebb úthibákat kivasalja, mint kamion a kölyökmacskát. Sportos kanyarvétel nem ajánlatos, mert nagyon bedől a magas kasztni. Érdekesség, hogy a szélérzékenysége azonos egy 30-40 cm-rel alacsonyabb személykocsiéval, tehát a tesztekben, mások által leírt "félrerak a szél egy sávval" cimű műsort nem tapasztaltam.
Beltér: puritán, lényegre törő berendezésekkel, pár imádnivaló aprósággal. Nekem nagyon bejön a kis légterelő lapát :-D A kárpítok, műanyagok strapásnak tűnnek, textúrázottságuk nem érezteti kopogós, olcsó mivoltukat. Talán a középkonzol fekete sima műanyag elemei megérdemelnek egy ezüst festést, mivel minden újlenyomat tisztán kivehető.
Kényelem: Hely jócskán van, 5 nagydarab ember kényelmesen elfér benne. Az ülések kissé puhák, de nem süppedősek - hiába a francia kényelem. A hátsó lábtér is tökéletes. Vásárláskor elsődleges szempont az volt, hogy magam mögé beférjek. (Pl.:A Xsara Picassoba nem fértem be, a térdem nyomta a vezetőülést.) Egyedüli negatívum a túlzottan hátratolt B oszlop, ami miatt a beszállás egy apró lyukon keresztül tőrténik. De ügyes technikával még az izületes, 70 éves embereknek sem okoz problémát. Tetszik, hogy szinte mindenhova pakolhatunk 1,5 - 2 literes üdítős üveget. A kesztyűtartó viszont kicsi, és nem hűthető. Elől villanyablakok - melyek lehúzva 70km/h felett dobhártyaszakadást okoznak -, hátsó oldalablakok csak kibuktathatóak, ezért kötelező darab a légkondi!
Csomagtér: 620 liter! Azt hiszem nem kell nagyon részletezni, hogy mekkora. Eddig még nem kellett egyetlen ülést sem előre dönteni, és átlagember - költözködést, teherszállítást kivéve - az életben nem fogja tenni. Asszem egy mélynyomóval nyugodtan leronthatom a befogadó képességet.
Apropó zene: jelenleg egy Sony fejegységről megy egy 2 utas 16,5cm-es komponens szett. A hangzás kis hangerőn minőségi, de nagyobb basszusnál kegyetlenül rezonál a műanyag ajtótakaró. Aki zenét akar bele tenni, négy csatonát szánjon a középtől felfele, és egy nagy mélyládát! Hatalmas nagy teret kell behangosítani, kb 3,5 köbmétert!
Na asszem ennyi elég is lesz egyszerre!
Hibalista
- Eddig semmi, csúnya is lett volna 2 hónaposan
Ide hordtam szervizbe
Citroen Eger
Jól dolgoznak, bár kissé időigényes (riasztó, hangtechnika beszerelés)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Tipo 1,4 ie cat 1989 | Következő autója? | még nincs eldöntve |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
