A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Berlingo (1996-2007)

Berlingo Berlingo 1,6 Hdi Multispace 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csőrike, te kis gumifüstölő

Szöveges ítélet

2006 Augusztusában vettem át a drágaságot, az elmúlt 2 hónap tapasztalatából tudok csak említeni.

Tehát az állandóan kis problémával (értsd attól meg is áll) küszködő Tipót le kellett cserélni, mert minden egyes utazás előtt ott volt a kérdés hogy vajon kibírjuk-e leállás nélkül. Milyen legyen egy ifjú pár autója, aki családalapítás előtt áll, és szeret nagybevásárolni? Dobja magát, hogy egyterű. Mivel a pénzügyi lehetőségek korlátozottak, ezért maradtunk a haszonjárgányból családiasított gépeknél. Így jutottunk el a Berlingóhoz.

A gépezet szíve 1,6Hdi 90-Le teljesítménnyel. A motor nagyon kultúrált, hidegen kissé morgós, de igen hamar bemelegszik és utánna kellemesen dorombol. Dinamikus autózáshoz a mocit érdemes 1500 feletti fordulatszám fölött tartani, mivel alatta iszanyatos a turbólyuk. 1500-2500 között autózva városban 6 liter alatti átlagfogyasztás röhögve tartható (légkondival). Az utastérbe csak elvétve (agyonpörgetés, hideg motor) jön be a motor hangja. Elinduláskor finoman kell vele bánni, mivel egy kövérebb gázfröccs hatására egyből füstöli a gumikat. A váltó közepes: nem szereti a gyors váltásokat, nem egy japán pontosságú, de nem is olyan takony mint az F-Astráé.

Futómű: inkább kényelemre és nagy teherre van hangolva. A nagyobb kátyúkat hangos felütéssel jutalmazza, a kisebb úthibákat kivasalja, mint kamion a kölyökmacskát. Sportos kanyarvétel nem ajánlatos, mert nagyon bedől a magas kasztni. Érdekesség, hogy a szélérzékenysége azonos egy 30-40 cm-rel alacsonyabb személykocsiéval, tehát a tesztekben, mások által leírt "félrerak a szél egy sávval" cimű műsort nem tapasztaltam.

Beltér: puritán, lényegre törő berendezésekkel, pár imádnivaló aprósággal. Nekem nagyon bejön a kis légterelő lapát :-D A kárpítok, műanyagok strapásnak tűnnek, textúrázottságuk nem érezteti kopogós, olcsó mivoltukat. Talán a középkonzol fekete sima műanyag elemei megérdemelnek egy ezüst festést, mivel minden újlenyomat tisztán kivehető.

Kényelem: Hely jócskán van, 5 nagydarab ember kényelmesen elfér benne. Az ülések kissé puhák, de nem süppedősek - hiába a francia kényelem. A hátsó lábtér is tökéletes. Vásárláskor elsődleges szempont az volt, hogy magam mögé beférjek. (Pl.:A Xsara Picassoba nem fértem be, a térdem nyomta a vezetőülést.) Egyedüli negatívum a túlzottan hátratolt B oszlop, ami miatt a beszállás egy apró lyukon keresztül tőrténik. De ügyes technikával még az izületes, 70 éves embereknek sem okoz problémát. Tetszik, hogy szinte mindenhova pakolhatunk 1,5 - 2 literes üdítős üveget. A kesztyűtartó viszont kicsi, és nem hűthető. Elől villanyablakok - melyek lehúzva 70km/h felett dobhártyaszakadást okoznak -, hátsó oldalablakok csak kibuktathatóak, ezért kötelező darab a légkondi!

Csomagtér: 620 liter! Azt hiszem nem kell nagyon részletezni, hogy mekkora. Eddig még nem kellett egyetlen ülést sem előre dönteni, és átlagember - költözködést, teherszállítást kivéve - az életben nem fogja tenni. Asszem egy mélynyomóval nyugodtan leronthatom a befogadó képességet.

Apropó zene: jelenleg egy Sony fejegységről megy egy 2 utas 16,5cm-es komponens szett. A hangzás kis hangerőn minőségi, de nagyobb basszusnál kegyetlenül rezonál a műanyag ajtótakaró. Aki zenét akar bele tenni, négy csatonát szánjon a középtől felfele, és egy nagy mélyládát! Hatalmas nagy teret kell behangosítani, kb 3,5 köbmétert!

Na asszem ennyi elég is lesz egyszerre!

Hibalista

- Eddig semmi, csúnya is lett volna 2 hónaposan

Ide hordtam szervizbe

Citroen Eger

Jól dolgoznak, bár kissé időigényes (riasztó, hangtechnika beszerelés)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Tipo 1,4 ie cat 1989 Következő autója? még nincs eldöntve
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Berlingo 1996 (1996 - 2007)

További ítéletek (155 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)