Berlingóval nem fárasztó az utazás
Szöveges ítélet
2004. áprilisában vásároltam, 3600 km volt benne. A kocsit valamikor 2001 végén gyártották, a szalonból 2002. júliusában gördült át egy Amerikából hazatelepült id?söd? úrhoz. Az ára 2,6 MFt volt. Valószín?leg azért ezt vette, mert megszokta odakint a "nagy" kocsikat, hasonlóra vágyott idehaza is. Azonban soha nem tudta megtanulni a hagyományos sebességváltó használatát, így sz?k két év alatt a barátai segítségével mindössze bejáratnia sikerült a kocsit.
Még nem ültem a Berlingónál kényelmesebb és barátságosabb kocsiban, persze ebben a kategóriában. Kívülr?l csúnya nagy, szögletes doboz, belülr?l egy csendesen suhanó és ringó hajó, ahol van légtér, nem ütöm be a fejem. Demszky köszönettel tartozna a Citroennek és a Berlingo tulajdonosoknak, ?k azok, akik kátyúügyi kifogásaikkal nem zaklatják, mert konstrukciós okokból nem igazán tudatosították ezt a problémát.
A Berlingót az ex-szoc. kocsikon kívül össze tudom hasonlítani a Renault Lagunával, Opel Astrával, VW Borával: mindegyiknél többre tartom. Szokás kritizálni a Berlingo sebességváltóját és a kocsi lomhaságát (80 kW = 110 Le). A váltóval semmi gondom, a lomhaság nekem nem szempont: tud csikorgó kerekekkel gyorsulni, 170-nél pedig csak azért nem mentem még gyorsabban, mert félek a radaros rend?rökt?l.
Kisebb észrevételeim a következ?k: a hátsó két tolóajtót az ehhez nem szokott utasok nehezen tudják belülr?l becsukni: a gombot nem nyomják be eléggé, és er?lködnek.
Az els? ablaktörl? kis es?nél dübörög: lehet, hogy másik ablaktörl? gumi majd jobb lesz, de a cseréhez több okra van szükségem.
A kocsi sötétkék, ezért a legapróbb karistolás is meglátszik. Sajnos méginkább meglátszik az a körömnyi horpadás a sárvéd?n, amit egy névtelenséget kér? autós okozott szürke járgányával egy áruházi parkolóban.
Apró konstrukciós kifogásaim: az A oszlop olyan vastag, hogy képes eltakarni egy oldalról közelít? gyalogost, ezért erre külön figyelni kell.
A kocsi egyetlen sarka sem látható a vezet?ülésb?l, ezért a sz?k parkolókban csak kell? rutinnal lehet man?verezni.
Olvasok különféle kedvez? fogyasztási adatokat, de én gondos, takarékos vezetési stílussal sem tudok 8 liter alá menni. Igaz, hogy a kocsit kétharmad részben Budapesten használom, a többi országút, autópálya (140 km/óra), és a klímát is bekapcsolom mindig, ha jól esik.
Mindenki emlegeti a klímaberendezés teljesítmény visszafogó hatását. Hát ezt nem sikerült még megérezni, akár nagy sebességgel, akár jól megpakoltan mentem.
Hibalista
- Tavaly nyár végén vettem észre, hogy a motorháztet? bels? szigetelését kirágta egy állatka, feltehet?en nyest. Tekintve, hogy a szabadságot erd? szélén töltöttük, vidéki „elkövet?re” gyanakodtam. Ez a káreset kívül esik a CASCO illetékességi körén, az értékhatárt sem éri el. A Citroen márkaszerviz kb. 28000 Ft-ot kért volna egy új takaróért, ezért magamat egy kés?bbi sajátkez? foltozással hitegetve megalkudtam a lyukas szigeteléssel. El?relátásom indokolt volt: tavasszal a nyest koma ismételt, már két lyuk díszeleg egymás mellett. Bizonyos, hogy ez f?városi nyest volt, mert a két rágás között a Berlingo ki sem tette innen a kerekeit.
- Pár napja összeszedtem a bal els? kerék futófelületének a kell?s közepébe egy M3x35-ös csavart. A Bartók Béla úti gumis 2600 Ft-ért ragasztotta be belülr?l a gumit. Fogalmam sincs az árakról, utoljára ugyanitt Trabant bels?t cseréltettem kb. ugyanennyiért. Ott a bels? gumi bolti ára mellett a 10 perc munkaid? ráfordítással arányosnak t?nt a munkadíj. A Berlingónál is stimmel a 10 perc, de itt az anyaköltség < 20 Ft.
-
Ide hordtam szervizbe
A gumison kívül nem jártam még szerel?nél.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 3600 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Trabant Combi | Következő autója? | majd kiderül, de lehet, hogy Berlingo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
