A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Berlingo (1996-2007)

Berlingo 1.9D furgon  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az átok

Szöveges ítélet

Újonnan vásároltam 2006 júniusában, 0 km-esen, szalonból. Bruttó 3,5 millióért van benne vezető oldali légzsák, oldalajtó, klíma, ABS, 1.9-es szívódízel motor, még az adagolós, nem HDI. Örültem neki, vigyáztam rá, rendszeresen karban tartottam. Étel futárként dolgoztam, minden nap megtettem vele a Budapest-Gyöngyös-Budapest utat autópályán 110-el, klímával 6.5 literes átlagfogyasztás mellett, minden gond nélkül. Három hónap után eljött az első, 15.000 km-es szerviz ideje, elvittem hát az érdi Citroen Síposhoz. 30 perc és 41.729.Ft leszurkolása után mehettem is utamra.
A számla szerint elvégzett munkák és áraik:
-próba 1.740.Ft
-pollenszűrő csere 1.392.Ft
-általános karbantartás művelet 10.440.Ft
A számla szerint felhasznált anyagok és áraik:
-olajteknő dugó tömítés 412.Ft
-olajszűrő 3.386.Ft
-légszűrő betét 3.987.Ft
-aktív szenes szűrő 5.261.Ft
-olaj TOTAL Q 7000 10W/40 (5liter)! 15.120.Ft
Újabb három hónap után eljött a 30.000 km-es szerviz ideje és ekkor ért az első megdöbbenés. Ezt már nem a márkaszerviz végezte, így a garanciának is lőttek, de még így se bántam. Olajszűrő, légszűrő darabja egy ezres, pollenszűrő 3.000.Ft környéke, GM gyári olaja 10W/40 (5liter) 5.000.Ft környéke Tescoban, autósboltban. Olajteknő dugó tömítés pedig nincs! Nem is volt, és nincs is rá szükség, mivel a leeresztő csavar kúpos és tömíti magát! Az olajszűrőt nem tudtuk levenni a hozzá való fogóval sem, úgy rá volt húzva. Átütöttük egy pajszerral, fordítottunk rajta kb. 3/4 fordulatot, majd ezután lehetett megmozdítani az olajszűrő fogóval, de így sem volt egyszerű. Van egy olyan gyanúm, hogy a szervizben ezt nem cserélték le annó. Olajból 4.2 liter a motorba, de a márka szervizben decire kimérhető hordós olajból, a pluszban kifizettetett 8 deciről senki sem beszélt. Ezért is kapták azt az értékelést amit kaptak!
Nem sokkal később jött a következő meglepetés. Kikopott az index kapcsoló! Jobbra irány jelezve a reflektorral villogtat, balra meg nem is mindig működik. Elmentem az autósboltba, ahol 52.000.Ft fejében adtak volna egy újat.... A fűtés és ventilátor kapcsolói is sötétségbe borultak, egyik napról a másikra elment a világításuk.
40.000 km után elkoptak az első fékek! Vason voltak a betétek és a tárcsáknak is végük volt. Vettem hozzá ABS márkájú tárcsákat és Textar márkájú betéteket. Ezek középkategóriás termékek minőségüket tekintve, és a mai napig ezekkel fut az autó, pedig 125.000 km-t mutat a számláló!
Egy éves volt a gép és 50.000 km-t futott amikor az akkumulátor már annyi savat kinyomott magából, hogy az alatta lévő hossznyúlványt megmarta és csak a rozsda látszott minden felé. Bár van az akksi alatt egy műanyag tálca amit ezért tettek oda, de ez semmit sem ért. Szétszedtem hát a kocsit, az elejében nem maradt más, csak a motor, a váltó és a futómű, majd drótkefézés, alapozás, festés, alvázvédőzés következett. Az akkumulátor szellőző lyukába pedig egy szilikon cső került, ami a földig vezeti a kifolyó savat. Azóta hibátlan.
2 év és 80.000 km után a klíma elengedte a gázt. Újra töltettem 12.000.Ft-ért és azóta is hibátlanul működik.
Egyik este haza indultam volna, de az autó nem indult, semmire sem reagált. Két napot pihent egy helyben, majd megpróbáltuk behúzni, de semmi. Többszöri próbálkozásra egyszer csak mégis sikerült. Szerviz lett a vége, ahol kiderült, hogy az akksija gyengélkedett, ezért letiltott a fedélzeti számítógép! A műszerfalon a mutatók össze-vissza ugráltak, mindene kattogott, csipogott, pittyegett.... 12.000.Ft.-ért egy új akkumulátorral orvosolva lett a baja.
90.000 km-nél új kuplungot kapott és a teljes vezérlés le lett cserélve. Szíjak, feszítő, görgők, vízpumpa. Az egész kijött 50.000.Ft-ból + a LUK kuplung szett volt 25.000.Ft akcióban.
4 évesen 100.000. km környékén teljes alvázvédelmet kapott és a futómű elemei is drótkorongozás, rozsdamarózás után új festést kaptak.
Most 5 éves és 125.000 km-t mutat a számláló. A hátsó torziós rugózású futómű kezd zörögni, ezt fel kellene újíttatni. Ezt sajnos én nem tudom itthon megoldani, mert préssel kell szétszedni és összerakni. Oldalanként 6-8.000.Ft a felújító készlet. Márkaszervizben 120.000.Ft-ot kérnek ezért a munkáért, ami "testvérek között" kijön 40-50.000.Ft-ból is.
Idén nyáron egyik napról a másikra megadta magát az ABS és a fékerő elosztó. Világított a műszerfalon az ABS visszajelző lámpája, majd elaludt, de kicsit később ismét kigyulladt. Ezt csinálta folyamatosan. Fék volt az autón, de volt amikor visító gumikkal álltam meg, és volt amikor a fékerő elosztó csak a jobb oldali kerekekre irányította a fékerőt és majdnem az árokban kötöttem ki. Eltelt így két hét, a kocsit szinte nem is használtam, majd ahogy jött, úgy el is múlt a probléma és máig sem jelentkezett.
Ma hazaértem és iszonyú gázolajszag terjengett a levegőben. A kocsi alá néztem, és ott volt egy gázolajtócsa, a tankon pedig szivárgás nyoma. Minden előzmény nélkül.
Ezeken kívül van amikor nem ismeri fel a saját kulcsát, mert csak teker az önindító, de nem indul be a motor. Van amikor olyan kedvében van, hogy sem a klíma, sem az elakadásjelző nem működik. Hál' istennek nincs benne központi zár riasztóval, sem elektromos ablakemelő. Az elektromos rendszere nagyon gyenge!

Ha magának szervizeli az ember, akkor érdemes beszerezni új szerszámkészletet, ugyanis szinte minden csavarja torx-os. És számoljon azzal, hogy drága hozzá az alkatrész. Utángyártott hulladékot én meg nem veszek!

A sok szidalmazás után viszont el kell ismerjem, hogy az adagolós 1.9-es szívódízel motorral semmilyen gond sincs, ahogy a válóval sem. Nem egy erőgép a maga 71 lóerejével, de 1200(!)-tól 2500-as fordulatig szépen húz, akár tetőig pakolva is. Valamint rövid távon elmegy akár 100% "biodízellel" is.

Az autót már rég eladtam volna, de jelenlegi értékének a duplája rajta a devizahitel. Csak ezért marad.

Szerintem NEM érte meg az árát!



Hibalista

- index kapcsoló 52.000.Ft - hátsó futómű 120.000.Ft - műszerfal világítás - klíma - ABS és elektronikus fékerőelosztó - +kopó alkatrészek

Ide hordtam szervizbe

Citroen Sípos Érd, 6-os főút 26-os Km

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

autószerelő sógorom és jómagam

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2006
Kényelem (4) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 125000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? W123 Következő autója? csakis német jöhet szóba
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Berlingo 1996 (1996 - 2007)

További ítéletek (155 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)