A gyerekek kedvence
Szöveges ítélet
Kifejezetten családi autót kerestem. Nem tudom miért de a Berlingo/Partner páros formavilága nekem nagyon bejön. Mivel jött egy jó finanszhírozási ajánlat, nem haboztam a korábbi Xsarát becseréltem és már vihettem is. 2004-ben még a felszereltségi lista elég rövid volt, illetve amilyen nekem kellett olyan csak egy volt az országban ezért várnom kellett egy kicsit, de végül megjött.
Hogy mik voltak a nagy igényeim? Min. két légzsák, ABS, légkondi. Meglepő volt, de akkoriban nem volt gyakori hogy ezeket együtt is megtalálhattuk a raktáron lévő Berlingok között. A lényeg, hogy meglett amit kerestem.
Örömmel vittem haza. Ami nagyon megfogott, hogy fantasztikusan megpakolható, és a hatalmas belmagasság és hogy magasabban ülünk mint az átlag. (Azóta minden más kocsiban szinte klausztofóbiám van ha kicsi a fejtér.) Két gyerek+asszony elfér benne, de már figyelem, hogy egy harmadik apróság be férne-e. Praktikus rakodóterek (még a hátsó ülés előtt a padlóban van elrejtve kettő), a szélvédő feletti polc pedig mindig kézre esik.
Nagyon személykocsisan viselkedik, a 2,0-as motor a lehetőségekhez képest nagyon jól teljesít, sztrádán az utazósebesség 150, de 170-nel is meg lehet hajtani. Igaz ekkor már óriási a menetzaj és erőlködik is rendesen. Fogyasztása nálam 6 l körül alakul, de a legjobb akkor volt, amikor Olaszországot jártuk meg vele 130-as tempóval, mert akkor 5,3-at fogyasztott.
Komoly szervízgondom nem volt. Szervízbe rendszeresen vittem, megjegyzem azért a kötelező szervíz elég húzós (a peugeot állítólag olcsóbb). Kisebb hibák jöttek csak elő. Az első pár ezer km-nél a bal oldali tolóajtó vacakolt, nem akart záródni rendesen és csak többszöri állítgatás után tette a dolgát rendesen. 90e km-nél éreztem erős kopogást a jobb első futóműnél és kiderült, hogy a gömbcsukló kopott el rendesen, amit egy maszek szerelőnél 5e-ért kicseréltek.
A lényeg számomra, hogy megy és nem hagy cserben. A feleségem nagyon szereti vezetni és ha felmerül, hogy le cseréljük-e nem engedi.
Figyeltek olyan apróságra is, pl. hogy az ISOFIX rögzítési pontokat a középső ülésre is tettek (ami állítólag elég ritka).
Amin lehetett volna javítni: a hátsó tolóajtóknál a bejárat elég szűk, nincs tempomat (sőt még automatával is elfogadnám, de nincs). Így hirtelen ennyi jut eszembe.
Szóval családosoknak csak javasolni tudom, ahogy nézem az árakat most már annyira lementek, hogy érdemes figyelembe venni autó választásnál.
Hibalista
- baloldali tolóajtó beállítás
- jobb első gömbcsukló csere (kopás 90e km-nél)
- apróságok (első égő kétszer kiment, futóműbeállítás)
Ide hordtam szervizbe
Citroen Pásztor (Szentmihályi út)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Citroen Kohut (Nyíregyháza)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | xsara | Következő autója? | új berlingo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
