A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Berlingo (1996-2007)

Berlingo 1,6 HDi Outdoor Sport 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

1.6HDi Outdoor Sport-Tényleg jó!

Szöveges ítélet

Ez a 4. Berlingom. 2 másik is fenn van a népítéleten ("kabrio berlingo", "Jól bírja a strapát" címmel). Ezt a mostanit szalonból vettem, citroen szalon dolgozó szolgálati autója volt, 3 hónapig, így 300 E ft-tal olcsóbbban hozzájutottam. Hozzátenném, a legdrágább Berlingo ekkor 3,8 millió volt, nem tudom ki olyan lúzer hogy 4,025 M ért vett ilyet. Felfelé alkudott??
Az outdoor sport nagyon jól felszerelt Berlingo szinten. Bőrkormány- természetesen 50 E km után sincs megkopva(ui. 100Enél ragacsos lett, újrabőröztem, azóta hibátlan), sőt a többi müanyagról se jön a festék, olyan mint amikor átvettem. Klíma, alsó motorvédelem, könyöklők!, kormányról vezérelt rádióCD, nagyon szép bézs kárpítozás, gyári dupla szőnyeggarnitúra, gyári teljes hátsó ablak sötétítés (az üveg anyagában sötét, nem fólia!!!) spéci hővédő szélvédő. Ez pl olyan extra amelyik sokkal drágább autókban sincs meg. Miért jó? Nyáron 30 fokos kánikula, kijöttem a garázsból, kinn állt a kocsi 1 órát a tűző napon és beszállva HŰVÖS volt az autóban! 2008 nyarán 3 szor kellett klímát kapcsolnom a napi rohangálások mellett, annyira jól védi az autót a napsugárzástól. A motorja nagyon kellemes. A zajszintje sajnos rosszabb mint a korábbi 2,0HDi-é, feltehetően a 16 szelep miatt, viszont jobban megy, és kb fél literrel kevesebbet fogyaszt. Nyári átlag fogyasztás 5 liter, ekkora autótól szerintem ez döbbenetesen jó érték. A motorja egyébként teljesen ugyanaz mint a 110 lovas verzó, csak és kizárólag szoftveresen van lebutítva. Futóműve szerintem nagyon kényelmes, német vagy japán autó után egy felüdülés. Kolléganőm elhült, amikor az opel merivája után ezzel álltam ki a parkolóból, a korábbi bukkanó a Berlingoban megszűnt. Útfelmarásokon normál tempóban keresztül hajtva, alig észrevehető, ugyanezt Fiestával is megpróbáltam, azt hittem a szélvédőn esek ki. Nekem nem zörögnek a müanyagok, a műszerfal sem. A rádió hangszóróját rögtön átvételkor cserélve élvezhető hangminőséget produkál. Pár bosszantó dolog azért van benne: az utastér világítást a mai napig nem tudom kezelni. Hiába kapcsolom fel, gondol egyet, magától leoltja. Különösen bosszantó ez akkor amikor a csomagtartóban kellene dolgozni. A csomagtartó alatt 3 ember esőben kényelmesen elfér. Az ajtajának az alakja azonban olyan hogy a széle negy esőben bevezeti a csomagtartóba a vizet. A csomagtérajtó kapszkodóját az át tervezések során fokozatosan lelopták. 2000 ben 2 db markolat volt, 2003 ban már csak 1 db+1 BKV busz kapaszkodó jellegű textil fül, 2007 re a második markolatot is lelopták, maradt a BKV-s fül. Ezzel gyakoratilag LEHETETLEN lecsukni a hatalmas ajtót, esetleg sikerül a kezünket is a teljes alkarunkkal egyetemben odacsukni. Marad a sáros ajtó kívülről megmarkolása, mejd becsapása. Ez a régebbi évjáratokon sokkal jobb volt.
Az autó egyébként a kevesek által ismert Berlingo XTR verzió magyarországra gyártott változata. Az XTR változat sperr diferenciált tartalmaz, ami kipörgéskor össekapcsolja a 2 első kereket, ebből sajnos ez kimaradt. Valamint tartalmaz egy müanyag ál-kartervédőt, ezt utólag raktam az enyémre, sőt a gyárival megegyező XTR logo is felkerült az autóra, kívülről emiatt gyakorlatilag megegyezik a 2 modell.
Felhívom a leendő és mostani márkatársak figyelmét arra hogy népítélet Berlingo rovatát fenntartásokkal figyeljék. 2 féle Berlingo van
a: család, ill kisvállalkozó magának veszi, személyautó. Ezek Spanyolban készülnek.
b: Teherautó, egy alkalmazott feneke alá tolt, gyűlölt MUNKAAUTÓ. Amivel pedig dolgozni kell az jó nem lehet ugye?
Portugáliában készülnek.
Ezek itt össze vannak ömlesztve ezért torzítják a népítélet statisztikáját.
Javaslom a Berlingo tulajoknak az index Berlingo fórumát, sok hasznos tanácsot kaphatnak.

Hibalista

- 2 apró hiba volt, a karter tömítés engedett valahol, pár csepp olajat vesztett, illetve a kuplungbowdent kellett cserélni. Természetesen mindkettőt garanciában. Minden más tökéletesen működik. - Hibalista 135 E km-ig: 2 x kellett a kuplungbowdent cserélni, 2 x a katalizátort burkoló hővédő lemezt, ez gyenge hajlamos az elrepedésre, vmi ujrahasznosított lemezből gyűrik össze. Mivel 200 E km-ig!!! garis, mindíg újat kapok, házilag pedig szerintem sokkal jobban és tartósan tudnám javítani. 80 Ezernél a vezérműszíj feszítő görgő ciripelni kezdett, egy visszahívási akció volt rá, a teljes szettet gariban cserélték, így legközelebb csak 240 E km nél kell hozzányúlni. :-) - Váltó szorult, egy apró perselyt kellett a rudazatban cserélni, garanciában. Minden más tökéletes, futómű még a gyári, fékbetétet tárcsával 70 E nél cseréltem, most lesz esedékes újra. A fogyasztása több mint jó, nyáron 5,3 télen 5,6-5,8, pályán 6-7 között. Azt hiszem ekkora futásteljesítménynél ez japán szintű megbízhatóság. - Fedélzeti napló, 200 E Km. Lejárt a gyári garancia. Egyik szemem sír, a másik nevet. Kifizettem 160 000 Ft-ot és jóformán alig volt hibája. Egy motortartó bakot cseréltek, a váltó nyelestengely szimmeringje kezdett szivárogni ( ez miatt a kuplungcserém csak anyagárban volt) valamint a turbó hővédő lemezét cserélték. Hátsó híd javítás is volt sajnos 180E-nél, ezt specialista csinálta, 85Ezerért. Ennyi! A komplett első futómű még GYÁRI, nem kopog, nem zörög. Olajfogyasztás nincs, utastéren ülésen használódás nyomai nincsenek, takarítás után mintha új lenne. A váltógombot, lakkozott ajtófogantyúkat újkorában színtelen körömlakkal lekentem, nincs lekopva mint a többi kortársának. A hátsó hídról pár szó: örök darab LENNE, ha a gyárban nem felejtették volna el bezsírozni. 6 gr ot kap a normális kb 40 helyett, ha lehetne utánpótolni, sose romlana el. Megoldás lett volna újkorában a zsírzógomb, most maradt a csere. Egyébként sokkal stabilabb mint az utód lengőkaros spirálrugós megoldása, ennek terhelten is példás az egyenesfutása.

Ide hordtam szervizbe

Citroen Pásztor. Rendes csapat, néha a segítőkészségük és a probléma megoldó képesség akadozik.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Citroen Vác. Csak jót tudok róluk mondani. Megbízhatóak pontosak és értékarányos szolgáltatást nyújtanak. A legtöbb hozzászólás alapján meg kell állapítanom, hogy nem az autóval van főként a baj hanem a szervizekkel. Ez azonban nem márkaspecifikus, opel pl hirhedten rossz ilyen téren.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 9000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Berlingo Következő autója? Csakis Citroen-Grand C4 v C-Crosser
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Berlingo 1996 (1996 - 2007)

További ítéletek (155 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)