Citroen AX 1.0E, a Szöcske
Szöveges ítélet
Ezt a kis autót a nagybátyámtól "örököltem" meg. Ez az autó sokszor megjárta a Budapest-Berlin-Budapest utat. (Unokabátyám vezette akkoriban a Szöcskét)
Amikor hozzám került 2004-ben 163000 km volt benne, látszott rajta, hogy nem mai darab, de arra jó volt, hogy vezetési gyakorlatott szerezzek, hiszen előtte nem igazán vezettem. Eleinte semmi probléma nem volt vele. 2005 nyarán párommal lementünk Zánkára, majd hazafelé tartó úton az M7-esen 130-as tempónál egyszer csak elment minden. Mint a megállás után kiderült kilyukadt a hűtő kiegyenlítő tartálya, elfolyatva belőle az összes lét. (Később a javításnál kiderült, hogy egy hőterelő lemez hiánya miatt olvadt el a tartály műanyagja. A tervező túl kicsi hézagot hagyott a kipufogó csonkja valamint a tartály között, nem úgy mint a dízelnél ahol a kipufogó hátul megy ki a blokkból) A javítást apósom végezte el a kollégájával, és nagy szerencsémre csak tömítést kellett cserélni, a hengerfelyek nem sérültek. (Ez a buli 4.000.- Ft. anyagköltséget jelentet, ill. a tartály behegesztettük. Ez a hegesztés mint utólag kiderült kb. 1 évig bírta utána ki kellett cserélni a hűtőt, ami 15.000 Ft. volt)
Még abban az évben elkezdett az autó ugrálva közlekedni, azaz, hol volt gyújtása, hol meg nem. (Ebben az időszakában nevezte el a párom a kocsit Szőcskének) Elvittem az autót egy villamossági szerelőhöz a XVI. kerületben, de Ő nem találta meg a hibát (5.000,- forintom bánja), majd átvittem a Time Bt-hez ahol egyből kiszurták a gyújtókábelek hibáját.
Összességében azt mondhatom el Szöcskéről, hogy viszonylagosan olcsó alkatrészeket lehet kapni hozzá, fogyasztásával nem vagyok túlzottan kibékülve, igaz mit várjak egy 1000 motortól, amit taposni kell hogy haladjak vele. Parkolásnál viszont remekül lehet rutinozni vele. Sokszor gondoltam ezen műveletekkor, hogy egy nagyobb autóval nem tudnék kiállni arról a helyről. (Lakótelepi parkolók sajátossága a minnél kisebb helyre beszorítjuk a másikat.
Ha most kellene egy új autót venni akkor a mérete miatt megvenném az AX-et, de mint Francia autót nem szívesen, mível az elektromos rendszere igencsak gyengusz.
Hibalista
- Hűtő kilyukadt, elektromos kábelek csatlakozóknál elszakadnak, gyújtókábel elörgedése, testhiba, idő vasfoga a kasztnin hagyott már nyomokat.
Ide hordtam szervizbe
Time Bt. Budapest, XVI. kerület (kimondottan Citroenekre szakosodott szerviz)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Apósom, és a kollégája
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 63000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
