Drága népautó
Szöveges ítélet
1971-es évjáratú Acadyane nincs (1978.-86.-ig gyártották). A forgalmiba mégis ez volt beírva. Szakértők szerint 2CV AK volt, de a kasztni elejét sérülés miatt kicserélték. Egy kereskedésben megláttam, megtetszett, 600 kcm-es kis fogyasztású, olcsó, 2001-ben 150.000Ft-ért adták. Kora miatt veterán biztosítást köthettem rá, idáig filléres fenntartás. De 2. útján fekve maradt, autómentő, szerelőhöz. Hajtókar törés, hengerben szétvert mindent. Komplett motorgenerál. Többé nem hagyott cserben, de mindig előjött valami. Sebváltóban sorban haltak meg különböző fokozatok, kuplung, elektronikában is, ami elromolhat, előbb-utóbb tönkrement. A szerelő abszolút kacsás, mindenhez értett, gyorsan és jól dolgozott, de aranyárban, ahhoz képest, hogy állítólag ez egy népautó. Amúgy kényelmes, nagy belterű, a doboz miatt könnyen, jól pakolható. A 600-as motortól csodát nem várhatunk, 80-90-nel tartósan még jól ment, kevés benzinnel beérte. A torziós rugózás hegyi, kanyargós, rossz burkolatú utakon előnynek számított. A Funes filmekből ismert, kanyarokban való megdőlése több utasom megijesztette. Sosem borult fel, ki volt ez találva, alacsony súlypont: alváz, boxermotor, fönt könnyű kasztni miatt. Állítólag egyszer felborultak kacsával, de azért, mert részegen az árokba vitték. Szervizbe nem vittem, mivel a rovat kitöltése kötelező, a szerelőre értendő.
Hibalista
- motor - sebváltó - kuplung - karburátor - önindító - generátor - gyújtás - teljes elektromos kábelcsere - műszerek, kijelzők
Ide hordtam szervizbe
P. Ferenc, Pasarét
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1971 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Nysa 522 | Következő autója? | Ford Taunus TC3 Turnier |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
