"az időgép..."
Szöveges ítélet
Egyetemista koromtól elpusztítottam kb 20-30 autót. Átlagos élettartamuk, kb 2-3 hónap volt... (kivéve OPEL Kadett C ´76 !). A sorozatos lerobbanások és a "legendák": VW Bogár (fél év), MERCEDES 123 (fél év) után jött az első kacsa. Éjjel fél egykor vettem Bp.-en sötétben... Kicsit rozsdás volt és "papir beteg". A feleségem elsírta magát amikor meglátta. Azt mondta, hogy ennél mélyebbre már nem lehet sűllyedni. Egy darabig busszal járt. Aztán megvettem a piros ´87 Special-t (később amikor már lett eredetiség vizsgálat kiderült, hogy ´89-es...) Alváz és karosszéria javítást követően már piros-fehérben hosszú évekig használtam (megjárta a Görögországi találkozót is!) télen nyáron. A karosszéria ismét elpusztult... de vettünk még egyet, egy bordó/fekete Charleston-t a feleségemnek! Ez a ´81-es autó a mai napig meg van. Több mint 100000 km-t mentünk már vele. Megjárta az Ausztriai, Olasz és 2007-ben a Svéd világtalálkozót is! Olaszországba még egy Skif sátras utánfutót is húzott (osztrák/olasz hegyek emelkedőin végig kettesben 30-al !), volt fenn 3000 m-en az olasz hegyekben. A szokásos szervízeken (for ever Pennzoil 20W50 !!!) túl gyakorlatilag a kopó/fogyó alkatrészek cseréjére volt szükség. A "kacsán" persze kopó/fogyó alkatrész a ponyvatető és az alváz is... Jelenleg van összesen 3 kacsánk, a (mostmár) bordó ´81-es, egy terepszínű "munkás" ´83-as, és egy GSA motoros (1300 ccm, 65 LE) épített autó. Naponta használjuk őket, a "terepkét" télen is! Elpusztithatatlan, robosztus technika, egyszerű kivitel. Ha kiismeri és szereti az ember gyakorlatilag a világ végére is elmegy. Bár van egy 740-es ´96 BMW-nk is, ha az életem múlna rajta biztos, hogy a "kacsával" indulnék el... Több mint 10 év elegendő volt ahhoz, hogy eldöntsem "kacsa" biztos, hogy mindig lesz az autóim között (+ R4 "bakancs" is kéne...)
Hibalista
- alvázcsere, kopó alkatrészek (fék, gumik, megszakító, féltengelyek) tetőcsere 2x, belső kárpitozás, festés stb. de vegyük számításba, hogy több mint 100000 km-t mentünk vele!!!
Ide hordtam szervizbe
Molnár Viktor "a szállító" (Hajduböszörmény)
ha "kacsád" van máshoz ne vidd!!!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Maroda József (Nyíregyháza)
a "probléma megoldó"
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 2cv | Következő autója? | Citroen 2CV |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
