Rohadtul drága, de rohadtul szerettem
Szöveges ítélet
Ez az autó sugározza az amerikai életérzést. 1995 óta van amerikai autóm, előtte egy Chevrolet Lumina volt, de még soha nem volt ilyen kényelmes autóm. Hangtalan, erős, gyors, ha megtanulod az automata váltót ugrik mint a gazella, szóval remek. Közben is vezettem sok-sok autót, Opel Omegát, Fiat Temprát, Doblót, Lancia Kappát, de ha beülök a Chyslerbe, minden mást elfelejtek. Annak ellenére hogy sokat fogyaszt, hogy szerintem könnyen meghibásodik. Igaz a hibái ellenére olyan nem fordult elő hogy ne vitt volna haza. Még a váltó tönkremenetelekor is.
Tavaly beleszereltettem a gázt, normál menetben 16-18 litert fogyaszt belőle, de nagyon kímélő üzemben, és nem túllépve a 100 km/óra sebességet elmegy 12-13 liter gázzal is. Ez 170 Ft/liter gázárral - figyelembe véve az autó méreteit és súlyát - nagyon barátságos.
Rendszeresen vontatok vele lakókocsit, ezt kb. 25-30 %-os felárért meg is teszi, az 1300 kg-os kocsit viszi 100-110-zel, a horvátországi, vagy osztrák hegyi autópályákon is ugyanennyivel.
OLvasom más értékelőnél hogy a 3.3 -as motor 9 litert fogyaszt, hát nem tudom, autópályán 90-nel egyszer mentem 9 literrel, de ahogy meglátta a Mátrát, már 12 liter volt az átlagom. Én egy 3.8-as motortól úgy gondoltam hogy ez a természetes.
Hibalista
- Automata váltó + elektronika 1.200.000.-
- Hűtő (egyben van minden : víz, motorolaj, váltó olaj, klíma) 70.000.-
- Hűtő ventillátor (csak egyszerre cserélhető a kettő, a motor nem javítható, mert nem szedhető szét) 80.000.-
- Hűtő ventillátort szabályozó relé (ez %-osan szabályozza a ventillátor fordulatszámát, tehát nem csak kapcsol, vagy nem kapcsol, így rohadt drága) 80.000.-
- Fékbetétek, féktárcsák, fékdobok, elfogadható áron, de már két garnitúrát cseréltem összesen kb. 100.000.-
- Most a hátsó klíma elpárologtató lyukadt ki, minden szervíz lerázott, így a fiam szerelte ki, de nem tudom lesz-e ember aki összerakja ? 40.000.-
- Kitörték a tolóajtó üvegét, bontottal lett pótolva 100.000.-
- Első szélvédő széthasadt egy kőfelverődés következtében 150.000.-
- Ékszíjak, égők 60.000.-
- Még eredeti amerikai első lámpák vannak benne, ami nem üveg hanem műanyag, és valószínű hogy nem bírja a hőt, mert már mind a kettő az égő előtt össze-vissza repedezett, a lámpa fényereje vetekszik egy bicikliével. Ha kicserélem, két bontott kb. 50.000.-
-
- Szóval a hat év alatt szinte vettem egy másikat.
Ide hordtam szervizbe
Americar Budapest, jók, de megfizethetetlenül drágák. 300.000.- Ft -nál kevesebbet soha nem hagytam náluk.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Sokfelé próbáltam, de minőségben az Americar mindet verte.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Omega | Következő autója? | Lehet hogy ugyanilyen |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
