A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chrysler » Voyager (1995-2001)

Voyager 3.0 grand 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gyönyörű, de hisztis - már nő a melle...

Szöveges ítélet

Toyota 4Runnerről váltottam, mert 4 tagú családomnak kicsi volt (kívülről hiába bőing, belül a csomagtartót leszámítva 4 kicsi szamurájra méretezett volt). Na a gond az, hogy az elvárásokat megbízhatóságra, robusztusságra a Tojó határozta meg. A Voyager még nem ment 1000 kilométert szerelőre szoruló hiba nélkül. Mondjuk volt előtte Trabant, Fiat, VW, Opel (2 is), Rover, Seat, Toyota, van némi rálátásom a többi típusra. Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy nem egy presztízsmárka, ez is csak kispénzű amerikaiaknak készült. De milyen jó mégis, hogy készült! Egyetlen igazi alternatíváját ismerem, a Toyota Previát, de meg is lehet nézni, ahhoz mennyi pénzért jut az ember! Akkor inkább hizlaljuk az autószerelőket.

Mindenképpen automata kocsit akartam (az összes előző közül csak az egyik Opel, A 2000-es Vectra volt automata), és sajna ki is fogtam a büdös halat, ezek a váltók annyit bírnak, amennyivel megvettem (180000). Szerencsére viszonylag jó szerelőt találtam, turbina, mittudoménmi, bolygómű, szűrő, féltengely, szimmeringek stb. volt 320000 garanciával. Haver 20 éves 320-as BMW-jébe is ennyi volt a felújítás, nem is beszélve 800000 Ft-os pözsós rémtörténetekről. Az ékszíjfeszítő az én hülyeségem, ebben az árban benne volt a generátor felújítás, a szervopumpa felújítás, egy vezetőgörgő meg az új ékszíj, és még mindig megeszi az új hosszbordás szíj bal felét 1000 km-enként, nem vettem észre, hogy nincsen egyenes futása a szíjnak, a feszítő "félrehord" és a főtengelytárcsa leeszi a szíj szélét. Idővel cserélem, most működik.

A hűtő 3/4-ig töltve tökéletes, ha tele van, a sapka miatt nem engedi el a túlnyomást, és egyszerűen kipisilte a felesleget (cca. 1 litert) leállítás után. Sapkát 4szer próbáltam rá (újat) egyik sem volt jó, a katalógusok hülyeségeket hoznak, így maradt a hűtőrendszeren belül a léghézag a tágulásra, tökéletesen működik tágulási tartály nélkül.

Két hete a töltés szarakodik, meleg motornál elmegy és merül az akku. Tapasztalat szerint több mint 200 km-t elautózok egy kézi töltésű akkuval (lámpa és ventilláció nélkül, csak a gyújtás és irányjelzés, féklámpa), de rövidesen már eljutok vele szerelőhöz (remélem, már holnap).

Mindezek után érik a csere... Tudjátok mire? 3,8-as Voyagerre, mert ennyi szívatás után is az eddigi legszebb, legkényelmesebb autóm. 140-nél többet nem szeret autópályán, lusta amcsi motorja van városban, 50-es évekből származó 3 sebességes az automatája, de élmény vele autózni. Bár 5000 km alatt még egyik kocsimat sem kellett kétszer is vontatni, még a Trabit se. (egyszer elfolyt menet közben a hűtővíz, egyszer lemerült az akku és nem volt töltés). Főnököm vadiúj C5-tel többet szívott.
------------
Mióta legutóbb írtam a hisztis kis jószágról, megszelídült. A töltés valóban sz@r volt, a szabályzás hibája miatt (sajnos az meg ECU-ban van) de most már jó mert raktunk bele külső fszb egységet fillérért, és a régi akksit se tette tönkre. Azért jókat kacagok az első fagyoknál nem induló páréveseken, amikor nekem felhördül a motor. És szerintem reggelenként hidegen még szebben szól a hatlövetű.
---------------------
Fél év után megint módosítanék. Azt hiszem, végülis megbízható nagy sörösló ez. Azóta semmi változás, pedig nem kényeztettem el. Elkezdtem gázzal járni, és jött a döbbenet, 12 liter benzin kontra 13-16 liter gáz. Hát ez olcsóbb mint a dízel akármim is lehetett. IKEA-ból 5 asztalt és 20 széket vittem vidékre, meg még 6 embert. Gjmű tökéletesen működik, ki kellett tapasztalni, hogyan viselkedik hidegen, melegen (régi Toyóm azóta megjárta Bamakót...) Szóval, kezdek megbarátkozni vele, mégsem kell újabb drágábbért. Ezt én ismerem, tudom mi baja (ha van neki). De az ékszíjfeszítőt ki fogom cserélni, esően minden váltáskor megcsusszan a szíj, és ebben még a feszítő is automata, nem állítható. 10 évente illik is... :-)

Szóval, fiatalok, Voyagerre!

Hibalista

- Automata váltó - 320000
- Ékszíj és vezetői - 65000
- Első féktárcsa, fékbetétek - 45000
- vízhűtő - 45000 (ha kaptam volna hűtősapkát, az csak 2000)
- generátor vagy valami - ?
- motorblokkba valamelyik tömítés vagy szimmering, ahol ömlik az olaj - ?

Ide hordtam szervizbe

Autonet - nagyon segítőkész társaság, de nem Chryslerre szakosodtak

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Cimbi, haver, kolléga, jómagam - ez is csak autóból van, egy féktárcsát vagy gyertyát ki tudok én is cserélni

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? 4runner Következő autója? Voyager 3.8 Grand
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chrysler Voyager 1995 (2000 - 2001)

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)