Emberbarát világutazó
Szöveges ítélet
Imádnivaló! Előző autóim kisköbcentis városi cirkálók voltak, de munkám miatt indokolt volt egy 7-9 személyes autó! Hosszas utánajárás után esett a választás a Voyager-re és kimondottan a 3,8-as összkerekesre, de sajnos a kínálat elég szegényes volt a kereskedők kozmetikázott és agyondicsért példányaival. Így türelmesen vártam, míg nem találtam erre a "darabra". Már a hirdetésből kiderült, hogy az előző tulajdonosa egyik ismerősöm ismerőséé :)volt 8 évig. így az előélete leelenőrizhetővé vált. szerencsére az akkori tulaja csak egy évig használta. A kilóméteróra és az állapota valósnak tűnt. az autót már hazafelé úton megszerettem. ez a szűk egy év alatt megerősített, hogy a választás megfelelő volt. Munkám miatt heti 1-2 alkalommal adódik, hogy 5-6 fővel kell az országot járni. teljesen ideális minden szempontból. a kaszni és a motor összhangja tökéletes. a 3,8-as motor bivalyerős ami egy biztonságos és kényelmes utazást eredményez. autópályán 130 tempomat, amivel az ember úgy érzi, hogy kimehet vele a világból is. a kényelmet nem csak a vezetőre optimalizálták, hanem az összes utasra is. a hátsó fotelek mint az esti tévézésnél- bő helykínálat könyöktámaszokkal, ha hely kell, akkor könnyű kivenni az összes ülést és 2m lapos felületet nyerünk ezzel, ami egy pickupnál is nagyobb. a belső tér kialakítása is remekül sikerült szerintem. mindennek van helye és minősége. talán ami negatívumként felhozható, hogy a kormányt "valami" gyenge bőrrel vonhatták be, ami elég hamar elkopik, viszont az üléseken a bőrkopásokank semmi nyoma. a kétoldali tolóajtó kényelmes ki-be szállást jelent, ha majd lesznek gyerekek biztos méghálásabb praktikumként jelentkezik. a 4kerék hajtás hasznossága még nem köszönt vissza, de a téli időszakot és a síelést már nagyon várom ebből a szempontból is. tárolók és a csomaghely kínálata is elegendő, de gondolom a síeléshez majd a tetődoboz indokolt lesz.
Fogyasztás: megvétel előtt még erősen gondolkodtam a gáz beszerelésén, de hamar rájöttem, hogy nincsen rá szükség. egyrészről a csomagtartóból elvenne, másrészről felesleges 2-300eFt-ért beletenni. normál vegyes használat mellett 10-11 között van az átlagfogyasztás 5 fővel. ez talán a váltó áttételei és a motor/kaszni arányainak köszönhető. továbbá ha figyelembeveszem, hogy sokszor helyettesít +1 autót (szállított személyek miatt), így mindenképpen optimális választás. javasolták, hogy tavasztól-őszig lelehet kötni a kardánt -0,5l csökkenéssel, de ennek sem látom értelmét.
Megbízhatóság: különösebb problémám eddig nem volt vele a kötelezőkön kívül.
fékpofák, gátlók és a motortartó bakokat kellet eddig cserélni, illetve a kormányba lévő elektromos tekercs szálai szakadtak el. az alkatrészek beszerzése egy kis utánajárással reális áron történhet. a klímát majdelfelejtettem. már az előző tulajnál se működött, de én se csináltatom meg, 90eFt-ért cserélnék ki a kompresszort, de eddig nem hiányzott. a hátsó ablakok előröl nyithatóak, ami folyamatos levegőt enged be az utastérbe, de nem csinál akkora huzatot és menetzajt.
összeségében egy nagyon jó autó a végtelen praktikumával, kényelmével és teljesítményével, igaz még nem próbáltam kisebb motorral, de szerintem ehhez a mérethez ez való!
Hibalista
- - gátlók (35e) - - kormány elektromos "tekercs" (20e) - - motortartó bakok (40e)
Ide hordtam szervizbe
usacar picit drága, de precíz és megbízható
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | voyager |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
