Élményautó, avagy körbevesz a tér.
Szöveges ítélet
Mikor elhatároztam, hogy nekem kell egy 7 személyes egyterű, először a Renault Espace II. széria volt a befutó, aztán körülnéztem, hogy ebben az árban mit kapnék még, s akkor jött képbe a kocka Voyager. Először azt hittem, hogy mivel amerikai kocsi, biztos vagyonokba kerül az alkatrész, meg vedeli a gázolajat, aztán ahogy utána nézelődtem, kiderült, hogy egyik sem igaz. Így egyre szimpatikusabb lett a Voyager, ahogy pedig telt az idő, összegyűlt annyi pénzem, hogy már meg tudtam venni a "tojás" (95-től 2001-ig gyártott) szériát.
Eleve nagyon tetszett az autó formája, hangulata, belső atmoszférája.
Tény, hogy nem mentes a meghibásodásoktól, de mindent összevetve nagyon szerethető járgány, hatalmas belső térrel, és vezetési élménnyel. Mikor megvettem, szinte rögtön megszoktam, élveztem a vezetés minden percét, és ez azóta is tart.
Fogyasztása méretéhez képest jó, nyári időszakban 7-7.2 körül jövök ki vele (a rekord egyszer nyaralás alkalmával tele tanktól tele tankig 6.5 liter volt), téli időszakban valamivel több, ami betudható a hidegnek, a téli gumiknak, illetve az indítás utáni járatásnak. (Szívemen viselem a motor élettartamának kérdését, ezért nem szoktam a hideg motort terhelni, így munkába indulás előtt járatom, miközben bepakolok, kinyitom a kaput, megiszom a teámat, stb..., mindeközben ha minimális mértékben is, de fogy az üzemanyag, viszont a kilométer nem szaporodik a számlálóban.)
Bár nem vagyok az a típus, akinek arra kell a kocsi, hogy játssza az agyát vele, azért úgy gondolom, hogy jó vele megjelenni. Egyszerűen megfizethetetlen, hogy minden belefér, hangszerek, hangfalak (zenész vagyok), sőt a teljes zenekari személyzet. Nyaralni pedig úgy járunk vele a barátnőmmel, hogy a hátsó két üléssor helyén ágymatrac van végigfektetve. Nagyon jókat alszunk benne!
Az alkatrészárak egészen tűrhetőek, és ez még hagyományos turbódiesel motor, amit lényegesen olcsóbb javítani, mint a mostani magasnyomású csodákat. Most volt adagolócserés, azóta a reggeli mínuszokban is egy izzítás után egyből indul.
Pozitívuma még a fogaskerekes vezérlés, ennek köszönhetően nincs gond vezérműlánc/-szíj cserére.
Amit a gyári kialakításán változtatnék, az az üléselrendezés. Középen van két fotel, ahol három is kényelmesen elférne, hátul pedig a kerekek között van a hármas sorülés, ahol viszont felnőtt emberből kényelmesen csak kettő fér el. Ezen némileg tudtam segíteni avval, hogy középre is beszereztem egy hátsó sorülést, így ha maga az ülőlap nem is olyan széles, némi lelógással elfér három felnőtt ember is.
Mindent összevetve lehet rosszat mondani a Voyagerekre, de akinek van, az legtöbbször nagyon szereti, mert a sok egyéb jó tulajdonság, és a feeling mindenért kárpótolja.
Hibalista
- Adagolócsere (40 ezerért találtam bontottat, azóta nagyon jól működik), Véltórudazat, ezen kívül szinte csak kopóalkatrészek, pl. fékpofa, lengéscsillapító, izzítógyertya, tartógömbfej, stb... - Idővel a kuplungszerkezet javítása esedékes lesz, de egyelőre bírja.
Ide hordtam szervizbe
Pécs, Suzuki szalon. Egy ottani mester, akinek szintén Voyagere van, így elég jól ismeri.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Paks, szintén egy Voyageres szerelő.Falumban, Bogyiszlón Bőcs Tibor.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 202000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | BX 1.9 TRD | Következő autója? | Egyelőre marad! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
