Kényelmes,szörnyetegem
Szöveges ítélet
2007 öszén vettem az autot.990e-ért .Elégé lepusztult darab volt de legalább mind a 7 ülés egyforma volt benne.Elég sok darabot megnéztünk de ezt láttam a legérdemesebbnek.Nagyom sok a széthulott buherált darab.Gömbölyüt szerettem volna de csak fogaskerekes vezérlésüt 99as évjáratol voltak és viszonylag elég drágán.igy maradt a kocka 94es.96-98 asok láncossak és katasztrofa ki tudja mikor szakad el.És szándékaim szerint teljes felujitással egy megbizható jármüvet akartam csinálni belölle.Kezdtem a motorral az egy katasztrofa volt ,aki eddig javitotta fogalma sem volt az autoszerelésröl és egy trehány troger lehetett.Motorját apró darabokra szedtem és minden kopó alkatrészt és tömités kicseréltem, sajna dugattyut és hajtókart is kellett cserélnem mind a 4 dugó más évjáratbol való volt .A gyengéje a hengerfej de kis áttalakitással nem lesz vele gond.Nem szabad a gyári hengerfejtömitést használni mert nem jók. Helyette utángyártott egybenlévö fém tömités és nem lesz gond . A másik probléma a himbatartó tőcsavarok kiszakadása M/12es csavarok helyett M/14/12es re kell cserélni.És a turbó és a hengerfej közé aluminiumból hövédőpajzsot érdemes rakni és a turbó höje nem repeszti meg a két középső hengeret.Ha már szét van a motor érdemes az olajpumpát és a vákumpumpát is ellenörizni.Mert ha a vákumpumpa lapátjai kopóttak kieshet a helyéröl és beáll a pumpa és ledarálja a fogaskerekeket.Miután elkészült a motor adagoló.porlasztók következtek ,porlasztók újak.Majd a hütörendszer következett kuler tisztitás új vizhütö érdemes olyan hütöt rakni bele amiben a hütöbe van a jeladó beszerelve igy soha nem forr meg a vize.Fojtatásként jőtt a teljes klima tisztitás tömitések cseréje.majd kuplung teljes szerkezet cseréje .Aztán a váltó összes tömités cseréje.Majd a futómü és fékek teljes javítása.Végezetül festés.És számoljunk most egy kicsit az autó 990,000forintért vettem kicsit drágán a felsorolt felujításokra csak az alkatrészeket kellett költeni munkadíj nincs magam csináltam mindent igy kb 500.000ft ment rá elsöre sok ,de az alkatrészek nagyrészt gyári vagy új utángyártott és nem egy másik bontott autóból vannak mert az értelmetlen lett volna .Igy most mindennel együtt autó, átirás,javitás után 1.6milioba van ezér a pénzért kevés 7személyes autot lehet kapni .Van de kitudja mennyi km van bent meg a legtöbb ilyen kategoriás autót kintröl hoznak be ki tudja hogy buherálták öket.ezt most legalább tudom mi van beépitve .Kicsit irok a müszaki dolgokról is nem versenygép de azért megy rendessen 130-140es utazó tökéletes neki.Fogyasztása szerinten jó városba normál hajtás és forgalom mellett 7.5-8 között de ha tiporjuk ez is megeszi a 10 litert. országuton 90-100között 6-6,3 mat mértünk.Svédországi utunkon 120-130as temponál 6személy csomagok 7.2es fogyasztást produkált ez igy ugyérzem a felujítás jól sikerült és nem szándékozom eladni mostanába.Összeségében érdemes venni cryslert olcson ,teljessen felújítani és egy megbizható és kényelmes autot kap az ember viszonylak elfogadható áron.Felszereltség terén minden kényelmi szempont benne van alapba.Ami még a mostani autok között sok csak extra pénzért tesznek bele nembeszélve a müszaki hátérröl ezek a cryslerek alkatrészileg tul vannak méretezve tartosság jegyében készültek és nem 5-6 évre, motorjuk sok példány már tulvan a fél milió km-en és még mennek .Hol lesznek ezek a modern autók,? sajna volt a feleségemnek ilyen csucs,modern dieselje többször is megállt csak ugy de senki nem tudja miért.eladtuk visszatértünk egy hagyományos adagolós dieselhez jelen esetbe Seat cordoba 1.9sdi 2002es utolsó szériába gyártott adagolóshoz ez is nagyon jó,de ez más itélet lesz. Egy biztos a Crysler marad még sokáig .kényelmes ,megbizható,és minden elvárásomnak megfelel.Ajánlom mindenkinek aki ilyen autót vesz nem szabad bontott autóbol összerakni kint ausztriában érdemes venni az új alkatrészt.Hát ennyi jó utazást minden Crysleresnek.
Hibalista
- Elözö gazdáinak köszönhetöen minden alkatrészt felújitottam.Motor ,váltó. fék, futomü.klima ,hütörendszer.kaszni.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam(legmegbizhatobb)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 320000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | berlingo | Következő autója? | ???? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)