Egy ilyet ki kell próbálni!
Szöveges ítélet
Mikor megvettem, minden ismer?söm röhögött rajta, meg mindenféle vicces véleményeket kaptam: ,,Kinek ment el az esze?", ,,Te normális vagy?" és hasonlók.
Ez a második amerikai autóm, volt már egy Saturnom 5 éve, az nem volt teljesen megbízható, de azért szerettem, csak sajnos nem tudok ide írni róla, mert nincs a márkák között.
Na de ez nem Saturn, szóval írok err?l. Kezdeném azzal, hogy 5méter 26. Ez öt centivel hosszabb a következ? S Mercinél, ami azért nem kevés. Szóval megnézik az utcán, senki nem tudja, hogy mi ez, csak annyit, hogy valami amerikai csoda. Meg néha elolvassák, hogy Chrysler. Tehát érdekes darab, úgyhogy mesélek kicsit.
Karosszéria, küls? megjelenés: Összességében ez nem egy szép autó, s?t, van aki szerint kifejezetten ronda, azért szerintem elmegy; és van rajta pár jópofa rész, ami kifejezetten tetszik. Igazság szerint most csak egy jut eszembe, a kipufogócsövek végei ovális alakúak, szerintem jól néznek ki. Ja, és a 30 küll?s felnik is illenek az autóhoz, összességében elég egységes a formaterv. A fényezésen akadnak apróbb hibák, karcolások, de semmi komoly.
Utastér: Ebben az autóban ez a lényeg. Rögtön leírom a rossz dolgokat: 193 centi vagyok, szerintem kicsit hátrébb is lehetne tolni a széket és a klímát nem lehet bels?leveg?-keringtetésre állíani, amikor az ablakra fújatom.
Ami tetszik: legalább 30 centi lábtér marad hátul teljesen hátratolt ülésnél, iszonyatosan kényelmes hátul (bár lehetne fejtámla, úgyse lehet kilátni hátra), gyönyör? a b?rkárpit, hátra is fúj a klíma, nincs szél benne és mégis nagyon kellemes id? van, a klíma egyébként is nagyon jó, tetszik, hogy digitális, de tekerni kell a kapcsolót, utálom, amit nyomogatni kell. A rádió szépen szól, állítólag a 11 hangszórós Infinity van benne (az Infinity biztos igaz), de eddig csak 7 hangszórót találtam : ). Ja meg lehet, hogy veszek bele egy CD váltót, mert így csak kazettás. Van benne egy csodaszép kétküll?s kormány, ilyen rondát ritkán lát az ember - de legalább b?rb?l van. Nagyon szépek a kápitok mindenhol, nagyon jó anyagból van a sz?nyeg, jó puha a tet?kárpit és a m?szerfal anyaga is puha m?anyag szinte mindenhol. Van benne fabetét is.... jó sok... háát... na mindegy, egy ilyen autóban azért jobb, mint a m?alumínium. Van benne fedélzeti computer, lehet váltani a mértékegységeket metrikus és amerikai között és persze, mint a legtöbb amerikai autóban, itt is van irányt?. A pillanatnyi fogyasztást csak két számjegyben írja ki, pedig nagy gázzal induláskor jól jönne legalább egy egyes az elejére : )). Került még bele egy tolatóradar, hála az el?z? tulajnak, szerintem nagyon jól m?ködik, és mivel tényleg nem nagyon lehet érezni vagy látni a hátulját, ezért jó, hogy van. Ja és persze zörög mindenhol, de hát ez hozzátartozik, meg azért nincs olyan érzése az embernek, hogy az ölébe esik valami, vagy a kezében marad a kormány.
Motor, váltó: A motor nem ráz. Mármint maga a motor. Tehát ha ráteszem a kezem, akkor nem érzek semmit. Na ennek ellenére valami kis rázkódás besz?r?dik az utastérbe, de fogalmam nincs, hogyan. Pár adat a motorról: 3518 köbcenti, V6, 214 lóer? 5500nál, 299 NM 2500nál, 4 sebességes automata, 0 - 60 mph: 8,7 másodperc. Jobban megy az autó, mint azt vártam egy ilyen teljesítmény? USA autótól. Ha 3000-3500-ig húzatom a fokozatokat, akkor már egészen ülésbeprésel?s a gyorsulás és nagyon jó hangja van. Ami még érdekes, hogy mondjuk 70-nél megy 4-esben az autó 1100-as fordulaton és rálép az ember mondjuk egyharmadig a gázra, akkor még nem vált vissza, viszont elkezd húzni. 1100-ról. És álló helyzetb?l egészen sokáig (mondjuk 90-100) tud jól érzékelhet? gyorsulást produkálni, úgy, hogy a fordulat végig 2000 alatt marad. Persze ki lehet húzatni 6500ig a fokozatokat (ilyenkor 90-nél kapcsolja a kettest), de nincs értelme, mert bár a motorban van er?, de ha egyszer elindult, akkor meg is kell állítani, viszont nem vagyok teljesen megelégedve a fékekkel. Bár nem számítottam jobbra, csak úgy lehetne jobb. Egyébként meg 15-16 körül fogyaszt, olvastam a másik három véleményt az LHS-ekr?l, és mindenki 12-t írt, végülis olyat is lehet (egyszer autópályán kijött 9,4-re), de vegyes használatban nekem egyel?re ennél jóval többre jön ki, pedig nem nehéz a lábam. 185-re van korlátozva a végsebesség, mint a legtöbb amerikai autóban, ennyinél 3600-at forog a motor négyesben. Autópályára kiérve padlógázas gyorsításkor 180-nál vált négyesbe, ilyenkor harmadikban még 5000 alatt forog. Egyszer kaptam egy defektet 180-ról lassítva, valahol 160 fölött kicsivel tűnt fel igazán, hogy már kb 45 fokban áll a kormány és csak így megyek egyenesen, szóval gyorsan megálltam, szerencsére nem volt semmi probléma, de mire megálltam, már a felnin ment az autó. Ja és kicsit megijedtem.
Kormány, futóm?: És itt ért a legnagyobb meglepetés: viszonylag kemény a rugózása. Na ez nem jelenti azt, hogy beszélhetünk úttartásról, vagy kiváló egyenesfutásról, de kemény. Van itthon még egy Fabia meg egy Octavia és esküdni mernék rá, hogy azok közel sem ráznak ennyire. Érdekes. A kormányról újból elmondanám, hogy ronda. Ilyen csúnyát általában csak másik amerikai autóban lehet találni. A kormányzás kissé pontatlan, visszajelzést nem ad a kormány, pedig nincsen túlkönnyítve, és nem tekeredik vissza, kb olyan er?vel kell visszatekerni, mint ahogy betekertem. Van fék is az autón, taposni kell rendesen, úgy mintha lassíana, de érdemes inkább lassabban menni, az a biztos.
Egyéb: Lábbal m?ködik a kézifék; csak a bal els? ablak megy csak lefelé automatikusan; a világítás annyit ér, mintha egy zseblámpával világítanék ki az ablakon; kicsi a tankja (68l); a csomagtaróban minden elfér; jó a motor hangja; szépen vált a váltó (erre nagyon érdemes odafigyelni vásárláskor! olvassatok bele a másik hosszú véleménybe ezzel az autóval kapcsolatban mindenképpen!), megnézik az utcán és minden benzinkutas meg jard a fogyasztását kérdezi.
Összességében tetszik az autó nagyon, ha kevesebbet fogyasztana, tökéletes lenne. Ha valakiben merülne fel valami kérdés az autóval kapcsolatban, írjon nyugodtan a henky77@gmail.com-ra.
Hibalista
- A riasztó okozott néha problémát, aztán meg van két kiégett m?szerfalizzó és két f?tésszell?z?, amib?l az egyik szorul, a másik pedig valahogy eltört.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
