A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chrysler » Viper (2002)

Viper SRT 10 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pokol tüze

Szöveges ítélet

Nehéz elfogulatlanul beszélni egy Viper-ről. Akinek volt azzal az ember úgy mosolyog össze, mintha egy laktanyában és egy körletben lettek volna a honvédségnél, tehát ismerik az összes közös rafinériát, poént és nehézséget. Akinek nem volt, annak pedig sörözés mellett a társaságban egész estét betöltően részletezhető a hang, az erő, a szag...abbahagyhatatlan.
Megfigyeltem, hogy amikor autóbolond társaságban szóbajön a típus, az az arckifejezés ül mindenki arcára, hogy "na jó, az egy külön fogalom, az nem ér". Talán azért (is) lóg ki a sorból a szuper sportautók ligájában, mert ő még hozzájuk képest 6-7 évesen megkapható egy új 5-ös Bmw áráért, a többiekért nagyságrendekkel többet kell leszurkolni. Ennél még viszonylag könnyen beszerezhető az Usa-ból 1 hét alatt az alkatrész, míg a drágább olasz vagy britt társainál nehezebb és sokszoros az ára. Ez fontos szempont.
Mikor először ültem bele olyan érzésem volt, mint a Mátrixban, amikor mondja Morpheus Neonak, mi is az a Mátrix, hogy "nem tudtad mi az ami hiányzik az életedből, mi az ami nincs" (szabadon idézve). Azonnal az az izgalom fogott el, az ülések kompromisszum és komfortmentes sportosságával, a nagy gokart érzéssel, a nagy piros gomb megnyomásával, amire mindig is vágytam. Egy vérbeli fotós olyan fotómasinára vágyik, ami nem "idióta biztos", egy vérbeli autós pedig olyan sportautóra, amin szintén nem szól bele semmilyen 3 betűs csodafejlesztés abba, hogy mikor és hogyan csússzon, váltson, forogjon. A legjobb, hogy valóban a "nálam a labda" érzésem volt benne. Nem segít semmi. Egy nyersparszt erejű vadbarom, amit persze féken lehet tartani, ha kell kezesbárány, de utóbbinak annyi értelme van mint a paksi erőművel teát főzni. Sok erős autót vezettem már, de ehhez fogható még nem volt (utcán használhatóról beszélek). Teljesen mindegy melyik fokozatban és milyen fordulaton haladunk. A hang, ami mondjuk egy hirtelen padlózáskor szívászajként előtör belőle, mondjuk egy vissza 3 előzésnél, olyasmi, mint (saját tapasztalat) a Stromboli fél óránként kitörő kürtő hangja, mielőtt kilövell pár tonna lávát égtelen gázkísérettel. Ez az autó leírhatatlan gyönyörűség egy szerelmesnek. Megunhatatlan, állandó adrenalin. A rendőrautóból kihajolva mutogatják nevetve, hogy "adj neki", hadd hallják a hangját. ha mégis megállítanak, csak azért, hadd nézzenek bele a motortérbe és megkérdezzék mennyit fogyaszt, mire én persze dupláját mondom (úgyis mindegy, csak sok legyen), röhögve szól hátra: "hallod Karcsi b..meg, 40-et eszik!". Vannak azok a nitrós vagy szénné hegyezett tripla ilyen árú autók, amik fölvehetik vele a harcot, még tán ott is hagyják, de ez tízezerből egy, amúgy meg senki nem akar vele lámpától lámpáig tolni egyet. Egy két fogalmatlan megpróbálja, de szerintem csak azért, hogy láthassa előről is, ezt hagyni kell :)
1-esben 100-at megy, harmadikban 200-at, de ha 6-ikba kapcsolok, 2000-et fordul 200-nál, ez vicc. Nagyon észnél kell lenni, muszáj végigjárni a lépcsőfokokat előtte, tehát a viszonylag erős Bmw, meg a tuning Focus után ellenjavalt. Én Riga 12-esen kezdtem, aztán Romet, majd Simson, majd MZ. Aztán jött a Trabi, majd ennek később a négyüteműje (az is 10-et evett városban...), szóval hosszú volt az idevezető út, de nagyon kellett.
Azt gondolom 500Le-nél több nem kell utcára, még ez is kihasználhatatlan javarészt.
Aki sportautót akar és unja, hogy mindent helyette végez egy okostojás agyonelektronikázott gép és megteheti, mindenképpen ajánlom, garantáltan csalódásmentes (már ha jó helyről, jót vesz).
Egy utolsó gondolat. Mikor meglátok egy autót feleségemnek, vagy magamnak rohangálni, azt nézem mennyit fogyaszt, mennyi a km, mennyi gyerekjáték és babakocsi fér bele, de ennél 4db karakter volt csak az emelkedett pulzusom és leplezett gyerekes izgalmam mellett: KELL

Hibalista

- Váltó kulissza hiba (fél órás javítás 5.000Ft). Indítómotor szénkefe 10.000Ft.

Ide hordtam szervizbe

Vurdon Győrújbarát

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 20 l
Előző autója? Cayman Következő autója? Viper 2012
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chrysler Viper 2002

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)