A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chrysler » Stratus (1995-2001)

Stratus 2.5 V6 LX 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Könnyen megszerethető hűséges családi kutya

Szöveges ítélet

Az autót 1 éve vettem. Elsőnek rögtön a pozitívum, hogy a piacon abszolút nincs ára az amcsi kocsiknak, értelemszerűen leginkább a köbcentik miatt. Következésképpen nevetséges áron lehet hozzájuk jutni a hasonló kategóriás európai vagy japán autókhoz képest. Mikor megvettem, a klíma nem működött rendesen, kicseréltek rajta egy tömítést + feltöltötték. 1 évig ment rendesen, mostmár megint nem úgy hűt, mint kellene. A fényszórók műanyag borítása le van mattulva. Fel lehet újítani, nem kerül egy borzasztó összegbe, de mivel kb 40ezer Ft-nak megfelelő összegért (szállítási költséggel együtt) hozzá lehet jutni az USA-ból a 2db zsírúj fényszóróért, ezért nincs értelme kínlódni vele. Vajon melyik ugyanilyen kategóriás japó vagy európai autóhoz kapsz ennyiért lámpákat...? Hmmm.
A vásárláskor már csöpögött belőle a szervóolaj, így vettem, tudtam róla. Még egy évet elment anélkül, hogy megállt volna alattam. Használt kormánymű került bele, ára kb 50.000Ft volt.
Ezzel most hibátlan.
A motortartó bakok hajlamosak ennél a modellnél véleményem szerint idő előtt kifeküdni. Ez nem olcsó móka, 50.000Ft, mert csak a tartókonzollal együtt kapható. Ugyanilyen okból kifolyólag nagyon drága a kerékcsapágy csere is és a gömbfejek cseréje szintén. Minden csak komplett kivitelben kapható, emiatt elég drága.
Ezzel el is mondtam minden rosszat róla.
Most jön a jó része. :-)
A 2.5 V6 motor hangja nagyon kellemes, szépen szól, lágy, de érzik belől e az erő, tiszteletet parancsol, mikor felmordul. Nagyon illik a kocsi külsejéhez. A menetteljesítménye nekem nagyon megfelel. Jól gyorsul, a végsebessége 210 körül van. Értelmes vezetési stílusnál és normális tempókkal közlekedve átlagosan 9.0-12.0 liter/100km benzint ereszt le a torkán. Ez az 1500kg feletti súlyt is számításba véve nagyon baráti. A motor egyébként Mitsubishi fejlesztés, nem a Chrysleré. Az automata váltó közös japán-amerikai darab, ha jók az információim. A váltó extrém kényelmesen vált, semmit sem érezni a váltásból, nem úgy mint sok európai modellnél, beleértve a VW/Audi "csúcsmodelljeit" is. A 4 sebességes automata valójában nem 4, hanem 6 különböző sebességfokozatnak felel meg, mert a 3.-kat és a 4-ket a váltó kétféleképpen tudja kapcsolni.
A kocsi kényelme vetekszik a mai modellekkel, természetesen a belső design felett már eljárt az idő. Mindemellett fullextrás, amiben benne van a szokásos extrákon kívül a motoros antenna, tempomat, 6 fokozatban fűthető 8 irányban állítható manuális deréktámasszal rendelkező bőrülések, fautánzat betétek az ajtón és műszerfalon (aránylag ízlésesen), állítható kormány, pakolórekeszek, CD-váltó a középkonzolban (!). Minden elektromos, alufelni, metálfény stb.
Nem tudok olyan extrát mondani, amit hiányolnék belőle. Hátul rengeteg hely van benne, nekünk ez a gyerekülés elhelyezése és a baba ki-be rakása miatt fontos. Külön öröm, hogy amikor a kölyök a belekeni a szendvicset meg a csokit a bőrülésbe, akkor csak fogok egy szivacsot és letörlöm. Lám-lám, mégiscsak vannak hétköznapi előnyei is a bőrülésnek. Persze lehet szidni, hogy télen hideg, nyáron meleg.. de télen nem hideg, mert fűthető, nyáron meg csak az első 5 percben forró, bár akkor valóban kellemetlen.
A kocsit minden hibájával és az 10 liter körüli fogyasztásával is szeretem, mert megbízható, erős, kényelmes, biztonságos, érzem benne a súlyt és a végtelenül merev/erős kasztnit. A műanyag burkolatok nem zizegnek sehol, semmi nem ciripel, a kocsiban csönd van, lehet beszélgetni, vagy élvezni a gyári Infinity 6 hangszórós rendszer előnyeit. :-)
Ja mégegy dolog: rozsdásodás. MINDEN Chrysler Stratus motorháza rozsdásodik, nincs kivétel. Nekem ezen kívül az ajtók alsó szegélye is, de ez javítható. A motorháztető úgy tudom 50.000 körül van, tehát ha az ember rászánja, akkor 10 évig megint nincs vele baja. Ezek valóban problémák, de nem okoz üzemzavart, nem fogsz vele lerohadni az út szélén. (Persze vannak kivételek, elromolhat bármi.... de nem te fogsz az autoszerelöknek biztos megélhetést biztositani, mint pl a francia autok esetében :-))
Az öreg detroiti acél nem hagy ott, vagy legalábbis nem úgy hogy ne tudj hazamenni valahogy. Ha probléma van is, akkor az nem úgy jelentkezik, hogy hopp azután már meg is áll a technika.

A vas marad nálam, ahogy időm engedi, javítgatom, rendbeszedem. Összességében semmi bajom nincs vele.
Ha annyit költenék rá évente, mint amennyi a családi másik kocsijának (új Astra 1.6) éves amortizációja, akkor abból a kb 3-400.000Ft-ból olyan kocsit építhet belőle az ember, ami után bármikor megfordulnak az utcán...

Egy dolog, amit nem birtam megszokni: az bőrülések aránylag csúszós tapintásuak, oldaltartásuk nincs, és hosszú távon elég kényelmetlenek.

Hibalista

- Kormányműcsere (használt): 75000.- munkadíjjal együtt
- A fényszórók bemattultak 10 éves korára: USA-ból rendelek (117USD/2db)

Ide hordtam szervizbe

www.m5m.hu

Az M5M szervíz TÖKÉLETES munkát végez.

A szervízelés azért van ennyire alulpontozva, mert egyrészt vidéken senki nem szeret amcsi autót szerelni, másrész nem is értenek hozzá, harmadrészt meg amikor meglátják, hogy automata váltós, akkor az a következő kérdés, hogy "ugye nem az romlott-e el"...
Igy kénytelen vagyok 200km-ről Budapestre felvinni, ha van valami...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 147000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Accord Következő autója? Chrysler 300M, Jaguar X-Type
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chrysler Stratus 1995

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)