Egy jó autó
Szöveges ítélet
A Népítéletnél a Stratus Chrysler néven szerepel. Az Egyesült Államokban az ún “felhő autókat”, ugyanazt a modellt a Chrysler, a Plymouth és a Dodge is forgalmazta. Ott a Chrysler Cyrrus, a Plymouth Breeze és a Dodge Stratus néven árusította. A legtöbb ilyen autó azonban Dodge volt, csakúgy, mint a mienk.
(Még egy megjegyzés: a Népítélet legördülő menüje szerint a modell gyártása 2001-ben megszünt. Ez Európára lehet, hogy igaz, az USÁ-ban azonban a Stratust 2006-ig gyártották.)
Egy évet akartunk még az Egyesült Államokban maradni, nem akartunk sokat költeni az autóra. Olyan kocsit szerettünk volna venni, amivel kényelmesen tudunk utazgatni, bevásárolni és amit mindenhol gond nélkül javítanak, ha kell. (Előző autónkkal, a SAAB-bal sokszor nem igazán tudtak mit kezdeni a szerelők.) Pont ezért főleg amerikai autókat néztünk meg. Leginkább a Stratus tetszett, rövid alku után őt vettük meg.
Nagyon jó választás volt.
A kilenc éves autót először szervízbe vittük, nézzék meg, kell-e vele csinálni valamit. Igazából semmi baja sem volt. Váltóolajat, gyertyát és hűtőfolyadékot kellett cserélni benne. Ettől kezdve csak ment.
Az autón egyetlenegy - kezelt - rozsafolt volt a motorháztető elején, csakugy, mint az általunk látott összes 98-as Stratuson.
Az autó belsején nem látszott a kilenc évi használat és az sem, hogy az előző tulajdonosnak két gyereke volt. Az autóba kényelmesen elfértünk költözéskor és utazáskor. Csomagtartója hatalmas volt, hátul óriási volt benne a hely. Egy ízben két nap alatt 2500 km-t tettünk meg vele, de egyáltalán nem volt fárasztó a vezetés. Tempomattal gyönyörűen végigsuhantunk fél Amerikán.
Elképesztően jó - széria - CD-s rádió volt benne.
A motortérben volt egy elektromos csatlakozója, amit be lehetett dugni bármelyik konnektorba. A motornak ez éjjelente a minnesotai -30 fokban határozottan jót tett.
A 2.4-es motor városban 11 litert, autópályán 110 körül 7 liter fogyasztott.
Miután átköltöztünk Minnesotából Utahba, levizsgáztattuk - és átnézettük - az autót. Semmi baja sem volt. Megkötöttük rá az uj - kiterjedtebb - biztosítást és másnap egy részeg autós a négy autónyi széles mellékutcában szabályosan parkoló autót totálkárosra törte. Az ütközés erejére jellemző, hogy a Honda a nála másfélszer nehezebb Stratust feldobta a 25 centi magas járdaszegélyen át a járdára. A Honda vezetőoldali első ajtóba és kerékbe csapódott bele. Legnagyobb meglepetésünkre ennek ellenére az első ajtó nyitható maradt.
Kár volt érte, nagyon jó, kényelmes autó volt.
Hibalista
- Kopoalkatreszeket kellett cserelni. Valtoolaj, hutofolyadek, gyertyak.
Ide hordtam szervizbe
Churchill Tire Inc, Northfield, MN
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 900S | Következő autója? | Ford Taurus SES |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
