Drágaszág! Amerikai mindenek felett!!!
Szöveges ítélet
Jól tudom Chryslert csak azok vesznek, akik Chryslert akarnak. Úgy nem vesz az ember ilyen autót, hogy akarok egy autót és Chrysler lesz belőle. Ezért nagy vágyam teljesült, mikor megvettem. Bár nem ez lett volna az igazi és vagy 8-9 évvel korábban kellett volna, de elsőre ez is nagyon jónak tűnik. Az igazi egy 300 M lett volna. De ami késik, az nem múlik!:-)
Szóval a "Drágaszág"! Tényleg imádni való! Gyönyörű a hangja! A 2.5-ös motor már nem hazudik. Autómata váltós, 164 LE. A teljesítmény rovatba azért írtam 7-est, mert ha 10-et írok, akkor mit írnék a 300 M-hez vagy egy Corvette-hez? Megy amikor kell! Lehet vele olyan "szépen" is menni és lehet mint az állat. Nem verseny autó, de gyorsul, ha oda taposok, bár negyedikben kicsit visszaesik a dinamika és jó ha fordulaton tartja az ember, mert a németországi és osztrák dombokon ebben az esetben nem aláznak be a "gyíkok"! Szépen viszi a 180-at is. Ekkor már tolakodó a menetzaj. Tovább nem gyilkoltam, mert tekintettel vagyok hajlott korára. (Mindegy volt) De ment volna még! 12 éves kora ellenére nagyon fürge még mindig. Jó az út tartása. Ez valószínüleg köszönhető a kitűnő aerodinamikának, vagy CW értéknek, a tervezőnek hála! Észre vettem, hogy kb. egy sport kocsi magasságával vetekszik! Egy Hyundai Coupé mellett szoktam parkolni, ami ugye sport kocsi. Nem sok a különbség. Még nem mértem, de alig lehet pár centi! A fogyasztása is elég jó. Bár azt nem szereti, amit itt hollandiában csinálnak az emberek az autópályákon. Agyig gáz, padló fék. Akkor eszik rendesen. Számitásaim szerint több, mint 10 lityi. Nem mintha zavarna, tudtam mit vállalok, mikor megvettem.
Ami benne található és működni képes, az mind működik. Bőr üléses. A vezető ülés már viseltesebb, mint a többi, de akkor is. Még mindig jóóó! Igaz egy kárpitos barátom javítására szorult, mert egy szál szakadás árnyékolta be örömöm. A belső tér szinte hibátlan, csak az látszik rajta, hogy kiváló gazdája volt korábban is. Hatalmas az utastér! Én 178 vagyok, de mögém még egy 190-es is befér bőven! Nem rég mentem vele egy 1500 km-es utat és senki nem volt elgörnyedve mikor kiszállt. Még én sem! A könyöklőre ráférne egy csere. Mert ebben egy nyikorgó darab van. Egy tele boxra fáj a fogam, ha megoldható a beszerelése akkor lesz benne egy olyan.
A hifi, bár nem eredeti, mert kicserélte valaki a gyári magnót (a hangszórókat remélem nem) és betett egy Alpine-et, nem szól rosszul. Azért csak "nem szól rosszul", mert a minap hallottam egy Cherokee-t és akkor gondoltam, hogy az enyém kicsit rosszabb. De beszerzek egy eredeti magnót.
2009 06. 15. Vettem bele egy vadi új Sony-t. Na evvel már úgy szól, ahogy ez elvárható.
A karosszéria még nagyon jó állapotban van. Csak "1" helyen fedeztem fel rozsdát rajta! A csomagtartó fedél alján. Nincs igazán említésre méltó hiba rajta (horpadás, kisebb hibák azonban igen, de hát 12 éves) és ez azt tükrözi, hogy talán mégis igaz az amerikai szabvány által előírt követelmény, (vagy nem ütközött az autó semmivel) miszerint a kisebb koccanásokat maradandó alakváltozás nélkül kell elviselnie a kocsiszekrénynek. Ezek az amerikaiak! Az ajtók 12 év után is tökéletesen záródnak!
A csomagtér akkora, hogy be kell térdelnem félig ahhoz, hogy elérjem az előre csúszott dolgokat. A díszlécek a helyükön tartózkodnak a lökhárítokon.
Összegezve az egészet. Nagyon örülök, hogy ezt vettem meg és nem egy másik fajtából választottam. Evvel t´án még csajozni is lehet. Fekete és sötétített üvegei vannak.
2009 04. Most, hogy változtak némileg az árviszonyok a kocsim körül, már azt mondom, hogy aki nincs eleresztve pénzzel az ne vegyen ilyen kocsit! Mert ha meghal pl. a váltó, akkor annyiba kerül, hogy nem tudnám kifizetni, ha nem lenne viszonlag jó fizetésem! Bár nem titok, kb. 300 ezer egy váltó javítás. A fenntartási költségekhez fűzném hozzá, hogy ha a kocsi megfelelően és időben van szervizelve, akkor nem több mint egy másik, de ha valami meghal? Szóval gondosan mindig!!!
2009 06. 29. Nos kedves ellentábor! Miután visszakaptam a megjavított autómat, ismét egy hosszú útra mentem vele. Nevezetesen hollandiába (ismét). Volt időm autózgatni eleget. Kb. 12 órás út! Az autó nagyon szépen futott! Annyira könnyű vele haladni, hogy szinte már hihetetlen. Nem kellett nagyon gépészkedni. Az út végén mikor kiszálltam, kezdtem sajnálni, hogy véget ért az út! Egyszerűen IMÁDOM!!! Feltünt útközben, hogy a németek már nem száguldoznak annyira. Persze, mert én száguldoztam. Apropó száguldozás! Megnéztem mit tud végsebességre. 220 km/h!!!! Óra szerint!!! És még egy kicsit ment volna. Talán 230-ig. A fogyasztása átlag 10 liter!! És nem 100-val mentem. A menetzaj továbbra is tolakodó maradt. De ki bánja!
Késöbb, már itt hollandiában kipróbáltam a váltó "L" fokozatát is. Tulajdonképpen nem szeretem használni, mert addig forgatja a motort, hogy üveghangok jönnek. De az érzés amit érte ad!!!!!!! Olyan dinamikus lesz a kocsi, hogy félelmetes! időnként nem tudom megállni és kapcsolom az "L"-t!
Szóval! Nem mondom, hogy olcsó autó, mert nem kevés az adója, meg a biztosítása sem. De azt is gondolom, hogy, aki kis autót vesz az soha nem tudja meg mi ez az érzés!! Ja és ezért nekem sokkal jobb, mint nekik!
2009 12. 29.
Két napja múlt el, hogy az autóm egy éve nálam van. Sok minden történt azóta. Váltó hiba, rozsda folt eltüntetés, apróságok stb...
Most, hogy már 22000 km-t hajtottam bele, talán már nem számítok kezdőnek.
De most is csak annyit mondhatok, hogy nem bántam meg ezt az autót!!!! Majdnem elakartam adni és egy 300M lett volna helyette, de nem ment el az eszem. Ez a kocsi most nagyon rendben van. Ha használom, akkor zömében autó pályán megyek vele. És ebből adódóan mindig gyorsan. Mióta megvettem többször mentem vele 14-15 órás utakat. Az ég-világon semmi baja! Az autó kíváló!! Továbbra is kényelmes, könnyű vezetni, nagyon szépen gurul. Bár egy kis dinamika chip tuning személyében jól jönne, mert a 1,5 tonna kicsit nehéz. Nem autostick-es :-( és az automata váltó lusta. De hát nem is arra van kitalálva, hogy gyorsulási versenyen induljak, hanem, hogy bele üljek és 15 órán keresztül menni vele. Erre tökéletesen alkalmas!
A biztosítása már nem rúg az egekig, sőt! Most egész évre annyi, mint korábban negyedév!
Tehát csak ajánlani tudom, ha valaki mégis egy Stratus vásárlására adná a fejét! De egy jótanács! Mindenképpen autostick váltós legyen!!! Na az állat!! Mint írtam az enyémben nincs, de az "L" fokozat kb. valami hasonló. Akkor igazán azt adja, amit tud. Mindig akartam, hogy egyszer megyek kb.100 km-t "L"-ben, de még nem került rá sor. Tudni illik, hogy addig nem vált a váltó feljebb, míg el nem éri a 6500 fordulatot. Persze kipróbáltam, ezért tudom, hogy 190-nél még csak harmadikban van a váltó! Mit művelhet vajon negyedikben???
Mindig imádtam, már kezdettől fogva. A váltó hiba és a velejáró kálvária, meg rengeteg plusz pénz miatt nem éreztem úgy, hogy megérte a pénzét. Most már másképp látom. Igaz továbbra is sokba került, de már a problémákon túlról nézve már nem annyira rossz.
Hibalista
- 2008 12. 27. Mivel még csak rövid ideje vagyok boldog tulajdonosa nem tudok komoly hibát említeni, a fütés problémán kívül. Valószínüleg a termosztát halt meg, vagy hiányzik, de már így vettem. - 2009 01. valamikor. Időközben történtek rossz dolgok, mert meghalt a váltó és kiderült, hogy egy korábbi karambolból kifolyólag sérült váltó helytelen szervizeléséből adódótt. Fincsi! Köszönet a kereskedőnek, aki szépen elhallgatta ezen fontos momentumokat! Most már mindegy. - 2009 05. 15. Néhány hónappal később már megjavított állapotban és egy vastag pénzköteg ellenében visszakaptam. Mivel a kocsi kortörténete nem volt ismeretes, ezért a nagyszervízt is elvégezte a szerelő.
Ide hordtam szervizbe
Ezért szerelőhöz sem kellett még vinnem, de ha kell akkor biztosan megadom, ami neki jár. Így már szerelőhöz is kellett vinnem. De büszkén írom a szervíz nevét! PNe-Trade Kft. Pécs Ja, és megadtam ami neki jár!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A másikét egyenlőre nem tudom, akinek szintén köszönhetem ezt a "remek" dolgot
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 218000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Chrysler 300M, Dodge Magnum |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
