A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chrysler » Stratus (1995-2001)

Stratus 2.5 V6 Convertible 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az igazi hibrid élményautó

Szöveges ítélet

Hogy miért hibrid? Amerikai autó, Mexikóban összeszerelve, európai piacra gyártva, Mitsubishi motorral. Ez az igazi hibrid autó, nem a Toyota Prius :D

(Nem Sebring, hanem Stratus Convertible, ami az európai piacot jelöli. Tengerentúlon Sebringként futott, lökhárítók különböznek, itt-ott a belseje is.)

'16 év elején vettem Szigetváron egy kabrió rajongó sráctól, hogy nehezítsem a dolgom; svájci papírokkal, jég vert, néhol lakkhibás kasztnival, a két hátsó íven minimális pörsenéssel, lógó belső térrel, szervó szivattyú hibával és nem pontosan mérő benzinszint jelzővel. Leszámítva ezen "aprócska kellemetlenségeket", a kocsi tényleg jó állapotban volt, hibátlanul működő és egyben lévő elektromos tető, minden további elektromos berendezés hibátlanul tette a dolgát, az automata váltó is finoman, észrevétlenül váltott, a 6 hengeres Mitsubishitől származó szív pedig könnyfakasztóan szépen duruzsolt.

Vajon felültem a szopórollerre vagy sem, kérdeztem magamtól, de mire észbe kaphattam volna, lepacsiztunk egy jobb okos telefon áráért cserébe.

Nem akarok regényt írni, a cserélt alkatrészeket és javításokat leírtam alább a hibalistában, mindenki láthatja, hogy nem ördögtől való dolog egy ilyen autó tartása, nem elromlós, hibái kijavítása után sem tréfált meg semmivel, nem hagyott az út szélén sosem. És bár apróságok mindig adódnak, de nem műszaki jellegűek, sokkal inkább bosszantó esztétikai finomságok, melyek egy folyton elégedetlen és a tökéletesre törekvő tulajdonosnak örökké szúrja a szemét...

Vásárlás után még élt rajta a biztosítás az ideiglenes rendszám végett, ezért a forgalomba helyezés előtt megejtettem a szervó szivattyú cseréjét ami igencsak durva beavatkozás volt, de megérte, hiszen a közel 250 km hazaút szervó nélkül nem tett jót egyikünknek sem.

Eztán a benzinszint jelzőt is megcsináltattam, ez sem volt egyszerű szerelő cimborám szerint, de hősies helytállását siker és egy kevéske pénzmag koronázta. Nem sokkal később a vecsési amcsiautó bontóban vettem hozzá hátsó stabilizátor rudat, ennek cseréjét egymagam abszolváltam, szűk másfél óra leforgása alatt. Nagyon könnyen szerelhető, nulla berohadt csavar, csodálkoztam rajta, hisz mégis csak egy 20 éves autóról volt szó ekkor.

Jött a fekete leves, a fényezés, ugyanezen év tavaszán. Apró karosszéria munka a korábban említett helyeken, illetve kisebb horpadások kijavítása egy jégverés alkalmával. Sokat vártam rá, de megérte, gyönyörű lett, a gyári bordó színét kapta ismét. A fényező pedig egy öregebb kisautó árát...

Ezt követően jött az újabb pofon, a honosítás, névre írás. Annak még örülhettem, hogy a vám és az áfa rendezve volt a Kedves előző tulajdonos által, azt viszont elfelejtette megemlíteni, hogy a kocsi dupla átírásos, de akkorra már bottal üthettem a nyomát, külföldre távozott, így maradt a bosszankodás és a sok-sok plusz pénz előkerítése. A pénz előkerült, az autó pedig a nevemre, így borítékolható volt a boldog együttlét. Illetve csak majdnem, hisz volt még tennivaló dögivel. Lásd hibalista.

A kocsiról pár szót; nagyon kezes, közel 5 méter hosszú hajót terelgetni lenyitott tetővel, James Brown-t a rádión félhangosra állítva, hallgatni a 6 henger duruzsolását, csinos lányokra mosolyogni, hihetetlen élmény! Aki teheti vegyen egyet magának hobbiautóként, leszokik a gyorshajtásról, ez az autó értelmezésem szerint a nézelődésről, feltétlen szabadságérzetről szól. Csomagtartó akad, nem is kicsi, a tető nem ebbe csukódik, így teljes értékű maradhat. A belső tér olyan amilyen, elnagyolt, sprőd anyagok, gagyi műfa az ajtókon és a rádió körül, a bőr széthullik idő előtt, sajnos ez jellemző a korabeli Chrysler-ekre. Ellenben a 161 lovas 24 szelepes 6G73 Mitsubishi blokk üde színfoltja az autónak, bár ehhez a tömeghez nem egy erőgép, de gyönyörűen jár, forgatva megjön a 6 henger hangja, egyszerűen imádom! Előzésnél nem árt előre gondolkodni, a lomha automata elveszi belőle a bugit. Egyébként a váltó házon belüli termék, 4 sebességes, elsőként az elektronikusan vezérelt automaták közül. Nincs vele semmi extra, ebben a típusban állítólag nem elromlós, nyilván ésszel kell használni mint minden automatát.

Természetesen vannak hátrányai is, de erről nem biztos, hogy minden esetben az autó tehet; elsősorban, hogy elég nagy, majd' öt méter. Emiatt nehéz parkolni vele, belvárosban felejtős, max mélygarázs. Ebben az állapotában már sajnálom bármilyen szűk helyre bepasszírozni, félve a sérülésektől. Moslék, vállalhatatlan fővárosi útjainkon a belső elemek zörögnek-nyöszögnek, hisz lassan 23 éves és kabrió, a karosszéria merevsége nem mérhető egy "fedett" kupéhoz vagy szedánhoz. Városban szereti a benzint, nem kell hozzá benzinkút, de a tizenkettőt gond nélkül bepuszilja, hangsúlyozom csak városban és leginkább dugóban. A legjobb fogyasztásom 8.3 volt -el sem hittem- egy városon kívüli kirándulás alkalmával. Alkatrész ellátottsága érdekes, bontóban sok mindent lehet szerezni hozzá, újonnan Ebay, Bárdi-Unix csak elvétve. Több dolog, pl motoralkatrészek egy az egyben Mistusbishi, ezek beszerzése nem probléma.

Összegezve; nagyon megszerettem, nálam igazi hobbiautóvá vált, nincs napi használatban, arra van más megoldás. Sok pénzt, időt és energiát nem kímélve büszkén állíthatom, hogy az ország talán egyik legszebb állapotú Stratus kabrióját tudhatom magaménak.

Hibalista

- 2016 januárjától 2018 októberéig bezárólag: Szervó szivattyú csere, hátsó stabilizátor csere, új akksi -speciális oldalpólusos, karosszéria javítás és teljes fényezés, első szerviz alkalmával (motorolaj, fékolaj, hűtővíz, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, új gyertyák, gyertyakábelek, hosszbordás szíj, szelepfedél tömítés, vezérlés; szíjak, vezetőgörgők, vízpumpa, hidraulikus szíjfeszítő), fél évvel később váltóolaj csere, első futómű felújítás, első ülések és kormány újrabőrözése, kattogó ajtózsanér javítása, csomagtartó teleszkópok legyártása és cseréje, a kipufogó felfogatásához gyári gumi beszerzése és egy helyen a kipufogó hegesztése, gyári rádió és a körülötte lévő törött keret helyett új beszerzése, jobb oldali fényszóró polírozása, fent körbefutó díszléc elemek fényezése, tükrök fényezése, olaj és szűrőcserék évente. A továbbiakban a fényezés óta néhány apróbb karc ill. kőfelverődés rondított a képbe, ezen hibák javítása orvoslásra vár.

Ide hordtam szervizbe

Novák Gábor Dunaharaszti No 1.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Én magam és a kollégáim is segítenek ha kell.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Z3 Következő autója? Semmiképp sem népautó, az egyszer biztos
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chrysler Stratus 1995

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)