A Stratus....
Szöveges ítélet
Az autó: jó.
Nekem személy szerint tetszik kívülről. De ez szubjektív.
A belső az már más téma, olyan gagyi az egész, de mégis jó. Az anyagválasztás végül is nem vészes, sőt.... helyenként kimondottan kellemes. Zörgés sehonnan sem jön. A belsőben ami nagyon bóvli hatást kelt az a műanyag "fa" betét a rádió körül.
Az ülések kényelmes tömésűek, sok vezetési idő után sem fárasztó kiszállni a gépből.
A helykínálat példás mind elől mind hátul elegendő hely jut mindenkinek.
Ebben a modellben még nincs középső könyöklő és a váltókar is egy igen csúnyácska darab. Ez 1998 után pótolva és szépítve lett.
Természetesen minden elektromos kütyü benne van a légkondival együtt. (ajtónyitás, tempomat, 4 elektromos mozgatású ablak, elektromos tükörállítás, stb...)
A csomagtartó elég nagy, jól lehet pakolni és bőséges helyet ad a csomagoknak. A teljes értékű pótkerék a "padlóban" van elhelyezve.
Sajnos rakodórekeszek nincsenek az apróbb tárgyak tárolásához.
A csomagtér oldalfala filccel borított, eléggé egyszerűen. Jó, de olyan "összecsapott" érzést kelt, mint ha valaki otthon házilag csinálta volna. A csupán 447 kilós terhelhetőség sajnos nem túl sok.
A futómű kellemes. Mint a legtöbb amerikai autónál, itt is nyekereg. Egy patkán átmenni olyan mint ha egy fa hajóval a hullámos tengeren haladnánk. Viszont cserében szinte minden ütést eltompít. Joggal gondolnánk, hogy ha kényelmes a hangolás akkor a kanyarban nagy a dülöngélés. De nem, egész kellemesen fekszi a kanyarokat. Persze nem egy sport autó.
Murvás, kavicsos úton haladva olyan érzésünk van mint ha egy jó minőségű aszfalton mennénk.
A motor hozza a (118Kw/5950) 160 pacitól elvárt erőt. Nem mondanám erősnek de mindenképpen elegendő vehemenciával mozgatja az üresen 1435 kilós testet. A nyomaték 214Nm/4400
A motor és a kipufogó hangolása csodás. Alaphelyzetben egy nagyon csendes jármű, de ha az ember nyomja neki megjön a hangja..... de még hogy! Az egyszerűen csodálatos. Érdekes módon a 2.7-es Sebring sehol nem szól ennyire szépen.
A fogyasztás hozza a kategória átlagát a 11,5-12 literjével. Ezt lendületes vezetés mellett produkálja. Természetesen csak "országutazás" közben 8-9 literrel is beéri a 4 sebességes automata váltós kivitel. A 61 literes tank kihasználva a tágulási részt is 66 literrel tölthető. Azaz a 3. "kattanás" után még kerek 5! liter belemegy a tartályba.
Azaz a hatótávolság egy tankolással kb 600Km.
A váltó egy igen egyszerű darab
(1998-tól már a kézi fokozatválasztást is tudja a váltó).
Az automata váltó fokozatválasztó karja sugározza a váltó milyenségét. (Amennyire egyszerű annyira agyszerű a váltó is)
Motorfék az szinte nincs. 3-ban 50-ig kapcsolva még azt is mondhatnánk, hogy hatásos, de közeledve a 60km/h-hoz "kiejti" a motorféket. Ha magasabb sebességnél kapcsoljuk a 3-at akkor ha lassulva elérjük az 50km/h-át akkor előjön a motorfék.
"L" fokozatot választva erősebb lejtőn is képes megfogni az autót.
Amúgy az "L" fokozatot felfelé 60-nál váltja "el" az elektronika az egyest és valahol 120 körül a kettest, lefelé pedig 110 körül teszi vissza kettesbe és 50km/h-nál kapcsolja vissza az egyest.
Tehát az "L" fokozatot használhatjuk mint sport funkció. Itt természetesen gázelvételre nem vált fel a váltó.
A fékek ezen az autón nem túl jók. Elképzelhető, hogy korábban meg lettek "égetve" a tárcsák, mert egy erősebb fékezés után rázza a kormányt. És sajnos már 1-2 erősebb fékezés után jelentősen gyengül a fékhatás.
A kaszni méretei figyelemre méltóak: 4746×1822×1374mm természetesen hossz×szélesség×magasság.
Ha a teljes szélességet vesszük azaz a tükrökkel együtt nézzük akkor 2,8 centivel lépi túl a 2 métert.
Összegezve a tulajdonságait; egy nagyon kényelmes, jó küllemű, eléggé sportos nagyon nagy utazóautó. Ha valaki ilyen autót szeretne vásárolni magának akkor mindenképpen az 1998 utáni modelleket ajánlom Neki. A könyöklő és a minőségibb automata váltó miatt.
Hibalista
- 2009-ben 75000 kilométernél:
- Az autó sokáig állt, így amint elkezdtem erősebben használni a vízpumpa elkezdett csöpögni. Ezt cserélték szervizben a vez. szíjjal együtt.
- A féltengely belső oldalán a gumiharang elrepedt.
-
Ide hordtam szervizbe
Svájc, St. Gallen
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 41000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 39000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Audi A4(2006), Fiat Marea 2.0 20V, Fiat Tipo 1.9Td, Fiat Grande Punto 1.3JTD, Subaru Legacy 2.2 SST. | Következő autója? | Nem lényeges, ez a céges autóm |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |