Imádnivaló hajó
Szöveges ítélet
Fél éves jogsival,édesanyám SX4-e után ülhettem bele a Sebringembe,gyakorlatilag az első autóm.
2015 Júniusban hoztuk be a kicsikémet Németországból,annak is a legtávolabbi részéről.Lábon jött haza,gond nélkül megtette az 1300km-es utat.
Alkalmi vétel volt,egy szintén Chrysler fanatikus sráctól vettük,aki mindent megadott neki.Ő pedig még 2000km-el vásárolta a Chrysler-nél.
A kocsi mintha új lenne mind műszakilag,mind esztétikailag.Meg nem mondaná senki,hogy már 260ezret ment.Elöl-hátul a lökhárítókat még az eredeti,azonos színre festett csavar tartja,mégcsak nem is koccantak vele soha.
Belülről:egy álom az utastér,a plüss ülések és a kárpit csodálatos,a műanyagok a pletykákkal ellentétben nem csörögnek-zörögnek,és nem is repedeznek.Sok embertől hallom,hogy kínai hatása van,de nekem abszolut tetszik.Nagyon kényelmes,volán mögött a több száz km-es utak is észrevétlenül elrepülnek,derék és nyak nem áll be hosszabb vezetés után sem.Hátul 195cm-es ismerősöm is simán elfér,tényleg hatalmas a hely benne.Csomagtartóba 2ember kényelmesen be tud feküdni,ehhez nem fűznék semmit :D
Műszakilag patyolat az autó,váltó mint kés a vajba,nem túl kemény,viszont tű pontos,soha nem vált mellé.Az elpusztíthatatlan japán 2literes motor valószínüleg még 3x ennyi ideig teszi majd a dolgát,megfelelő szervíz mellett.Az a szóbeszéd viszont igaz,hogy nem egy versenyautó a Sebring ezzel az erőforrással.Szinte az 1.5-ös SX4 is pörgősebb,mint ez a lomha cirkáló.De nyilván nem is street racingre tervezték.Ami pedig ennek a motornak a dolga,azt tisztességesen csinálja,és még csinálni is fogja egy jó darabig.
Fogyasztása sem vészes,ahhoz képest hogy egy majdnem 1.7 tonnás járműről beszélünk.Tojással a lábam alatt vezetek,így olyan 6.5-7literrel mászkálok.Ha picit sportosabban,akkor 7.5.Egyszer amikor pont alig volt valami a tankban,akkor gurulgatással,lendületből autózással sikerült 5.9-et mennem,ez még azóta is meglep néha :D
Persze azért voltak/vannak kisebb-nagyobb hibái is.Még a gyári kuplungal vettük,ami már rég megéredt a cserére.Nem kezdtük el egyenként foltozgatni,kapott egy új kuplungszettet,így tényleg újautó-feeling van.Ez volt az egyetlen fájdalmasabb kiadás(a papírozás után).És most az idegesítőbb,amcsi hibák:csomagtartó teleszkópjai szokás szerint rosszak,kézzel kell tartani ha ott van dolga az embernek.Első helyzetjelző nem égett,ezt egy fél napos meló volt orvosolni,mert úgy be van dolgozva a lámpa a szerkezetbe.Fűtés jelenleg se megy,mert még kuplungcserénél ugye le lett kötve az akksiról az autó,a hőfokszabályzó pedig nem bovdenes,hanem elektromos,és újra kéne tanítani a szabályzó motorokat.Ezzel nem is lenne így gond,csak szét kell bontani hozzá az egész műszerfalat.Ha elkezdjük,egyúttal a félig kiégett műszerfalvilágítást is cseréltetem majd.Stabilizátor pálcákat is azonnal cseréltük a kuplungozásnál,ugye ezek azok a kis alkatrészek,ami miatt mindegy egyes Chrysler futóműve kopog.Kíváncsi vagyok meddig bírják az újak a jó magyar utakon.Dícséretes viszont,hogy az antenna ki-be mozgató mechanikája még mindig működik,ez nem nagyon jellemző.Kipufogó lyukas,és az is marad egy darabig,nem nagyon izgat.
Összegezve,idáig életem legjobb döntése volt,hogy nem hagytam magam rábeszélni a 316-os BMW-re és társaira,hanem tartottam magam a Chrysler logóhoz.Gyakorlatilag ilyen autókban nőttem fel,azóta szerelmes vagyok a márkába.
Tévhittel ellentétben nem eszi le az ember nadrágját,nagyon megbízható(az elektronika azért néha huncutkodik),otthagyni nem fog sehol.Valóban lomha,aki azért szeret előzgetni,az 2.7V6-al vegye.A "gettó"-s LE felszereltség is gyönyörű,nekem konkrétan jobban is tetszik,mint a bőr,bár takarítani nehezebb.
És persze az érzés,hogy az ember Chryslerben ül.Sokkal drágább autónak nézik,mindig nagyokat pislognak mikor elárulom valójában mennyibe is került.Tetszik,hogy van tekintélye az utakon.Anno a Suzukival úgy kellett harcolni hogy beengedjenek,most meg még szinte ők kérnek elnézést,hogy ott vannak.Ezen kívül elég ritka autó,mindenhol megnézik.Nem egy akárhanyadik vérestorkú BMW,vagy olajkályha TDI.
Hibalista
- Kuplung-130e Ft
- Stabilizátor pálcák-kb 8e Ft
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 255000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | SX4 | Következő autója? | Chrysler 200 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
